Toon posts:

4K high end gaming PC samenstellen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Monsieur-mouett
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 31-01-2022
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?Ik wil games zoals Star Citizen probleemloos draaien op hoogste settings.

Wat mag het systeem gaan kosten?
4,000 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nvt

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur behalve dat het geen budget klasse moet zijn

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals gezegd wil ik een beer van een computer,
heb geen interesse in RGB of andere tierelantijnen, daarnaast gaat mijn voorkeur uit naar waterkoeling en moeten er 3 schermen kunnen worden aangesloten, 2 voor werk en eentje voor gaming

Ga je overklokken?
[iGnee[/i]

Wat verwacht je van ons?
Ik heb totaal geen kennis van de hedendaagse techniek, heb op Alternate een pc samengesteld maar ik kan niet beoordelen of de componenten goed op elkaar aansluiten of uberhaupt wel nodig zijn, ik wil graag van iemand een build ontvangen waarmee ik een tijdje voorruit kan zonder concessies

Alle reacties

• atsan
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:35
Zelfbouw?
Incl monitoren?
Incl headset/speakers?

• Monsieur-mouett
Zelfbouw, ik wil hem bij Alternate bestellen en door hun laten assembleren.

2 monitoren heb ik al zelf, ik wil dus 1 gaming monitor erbij hebben.

Ik had er nog niet over nagedacht maar een headset is een goed idee.

Bedankt voor de feedback!

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13:09
Wat heb je zelf gevonden? Bedoeling is dat je zelf gaat kijken/onderzoeken wat je denkt nodig te hebben en hier op feedback krijgt.

[Voor 67% gewijzigd door Sokucho op 30-01-2022 11:58]

PC : Ryzen 7 3800x / 6800XT / 32 GB DDR4 @ 3200

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:49
Star Citizen is nog niet uit toch,lastig om dan een systeem daarbij samen te stellen.

Plus inderdaad wat heb je zelf al gevonden

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat bedoel je met drie schermen, twee voor werk en een voor gaming? Ik mag toch aannemen dat je niet tegelijk werkt en games speelt? Of zijn de schermen die je hebt niet geschikt/4k?

En wil je een scherm wat zo mooi mogelijk is (4k oled bijvoorbeeld) of een hoge framerate aankan (>120Hz+) ? Niet dat ik denk dat je op acceptabele settings Star Citizen in 4k op moderne hardware met 120+fps kan draaien, maar ok.

[Voor 55% gewijzigd door pagani op 30-01-2022 13:08]

• Monsieur-mouett
Niet alleen Star Citizen maar ook bijvoorbeeld Star Field.

Ik heb altijd Playstations gehad maar de komende games waar ik naar uitkijk komen op Xbox en PC, ik heb nu een pre-build HP gaming computer maar die heb ik alleen voor werk en studie.
Ik wil graag 1 computer waar ik op kan gamen (scherm met goede specs) en andere zaken. Ik heb in het verleden altijd miskopen gehad met pc's en daarom wil ik nu zelf 1 laten samenstellen door iemand die er verstand van heeft.

Ik heb echt geen flauw idee waar ik naar moet kijken of rekening mee moet houden, ik wil gewoon een high end gaming computer zodat ik zonder problemen de games kan spelen die ik wil spelen.

Voor mij is gamen echt ontspanning en wil er daarom ook 4000 euro er tegenaan gooien omdat ik er echt tijd voor moet vrijmaken en dan moet het wel goed zijn.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:49
Ook die Star field is nog niet uit. Je zal toch echt meer info moeten geven

Welke monitor word het, wat voor resolutie. Wat voor case wil je?(is nu eenmaal erg persoonlijk, qua smaak ect). Deze dingen kan je zelf makkelijk opzoeken.

Qua systeem kan he makelijk de BBG aanhouden als basis, dan kom je al een heel eind en hier op dit gedeelte van het forum staan al heel wat voorbeelden.

[Voor 6% gewijzigd door freaky35 op 30-01-2022 18:53]

• Monsieur-mouett
Ik snap dat dit topic veel vragen oproept, wellicht heb ik mijn vraag verkeerd geformuleerd, nogmaals ik heb er nul verstand van dus ik zal mijn vraag anders stellen:

Ik heb 4000 euro te besteden en ik wil voor dat budget het best mogelijke systeem, minimaal i9, 32 werkgeheugen, 2 x 1 TB SSD, hij moet de zwaarste games kunnen spelen, 3 monitors op kunnen aansluiten, waarvan er 1 voor games, hier krijg ik ook graag aanbeveling voor.

wat zou jij voor 4,000 euro samenstellen op Alternate met deze eisen?

:)

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-01 20:50
De bedoeling is dat je zelf wat onderzoek doet en je laat bijsturen. Kijk eens rond op het forum, je bent nu niet echt de eerste die een 4K gaming build wil...

Er is ook een best buy guide... vervang de i5 door een i7 en stop er een 3080Ti in en je kan al een eind verder...
reviews: Desktop Best Buy Guide - Januari 2022
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee