Toon posts:

Evohome met intergas en vloerverwarming

Pagina: 1
Acties:

• Javi1982
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 17-09-2022
Hallo allemaal,

Mijn naam is Javier en zit nu al een aantal dagen hier te lezen naar de vele posts van het Evohome systeem op een intergas ketel met vloerverwarming en de problemen hiermee die kunnen ontstaan. Ik wil proberen mijn gasverbruik te verlagen door het cv systeem efficiënter te laten werken. Maar door het grote aantal posts en verschillende aansluitingen van iedereen zie ik door de bomen het bos niet meer.

Ik zal eerst even vermelden wat mijn situatie nu is;

*Intergas HRE 36/30 cv ketel van 2018
*Vloerverwarming beneden woonkamer
*Slaapkamers, hal, garage en zolder radiatoren
*Toon thermostaat (modulerend)
*Géén terugslagklep of afsluitklep (moet volgens intergas wel)

Mijn probleem is:

* Hoog gasverbruik
* woonkamer wordt 21,5 gr terwijl mijn vraag 19 is

Wat ik wil:

* Evohome touchscreen thermostaat in de woonkamer
* Vloerverwarming als 1 zone laten werken
* HR92 op alle radiatoren
* Vloerverwarming verdeler afsluiten door hr92 of Evohome 2-wegklep
*Indien mogelijk de pomp van vw uit schakelen bij geen warmtevraag

Ik hoop dat ik zo mijn situatie duidelijk heb uitgelegd. Ik vermoed dus dat mijn gasverbruik te hoog is omdat er geen afsluitklep gemonteerd is en de ketel daarom onnodig staat te branden omdat die stroming ziet. Wat kan ik nu het beste doen? Moet ik de verdeler uitschakelen met een hr92 of kan ik beter een 2 wegklep van evohome nemen? Moet ik deze in de aanvoer vlak voor de verdeler plaatsen of op de retour? Is mijn (intergas) probleem met een van beide daarmee ook gelijk opgelost of moet ik eventueel ook nog het terugslagklepje plaatsen? Moet ik de ketel ot of aan/uit gaan aansturen? Kan Evohome ook de pomp uitschakelen. Kan de Evohome touchscreen thermostaat mijn ketel draadloos aansturen of heb ik een van de twee bridge nodig? In het boekje van mijn ketel staan wel een aantal Honeywell thermostaten vermeld die draadloos werken met de intergas, echter de touchscreen type niet

Veel vragen maar hopelijk kan iemand mij duidelijke antwoorden geven zodat ik het spul kan gaan bestellen en aansluiten en dat het zeker goed met elkaar werkt. Bedankt alvast!

• ldvsamoht
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-01 16:28
Hoi Javier,

Geen idee of dit nog relevant is maar in de winter van 2021 liep ik tegen precies hetzelfde aan.
Dat heb ik opgelost met Evohome en een terugslagklepje.

Mocht je nog kennis willen uitwisselen dan kan je een berichtje sturen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee