Stel, ik heb deze data in gegevens.xml staan:
Van <source mount="/ghi"> wil ik weten wat er in <dezeisbelangrijk> staat, en dit weergeven op een webpagina.
Dat kan ik doen op deze manier:
Ik geef hierbij aan dat hiervoor de derde <source> gepakt moet worden. Dit werkt prima. Totdat er een <source> bij komt, en de nummering niet meer klopt, waardoor ik wel een <dezeisbelangrijk> in beeld krijg, maar van een andere source mount dan de gewenste <source mount="/ghi">.
Hoe kan ik specificeren dat altijd voor <dezeisbelangrijk> van dus heel specifiek <source mount="/ghi"> gekozen moet worden?
Dank.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| <?xml version="1.0"?> <stats> <gegevens1>lorem<gegevens1> <gegevens2>ipsum<gegevens2> <source mount="/abc"> <ding>1.0</ding> <ietsanders>10</ietsanders> <dezeisbelangrijk>12345</dezeisbelangrijk> <meer>Woord</meer> </source> <source mount="/def"> <ding>1.0</ding> <ietsanders>10</ietsanders> <dezeisbelangrijk>23456</dezeisbelangrijk> <meer>Woord</meer> </source> <source mount="/ghi"> <ding>1.0</ding> <ietsanders>10</ietsanders> <dezeisbelangrijk>34567</dezeisbelangrijk> <meer>Woord</meer> </source> <source mount="/jkl"> <ding>1.0</ding> <ietsanders>10</ietsanders> <dezeisbelangrijk>45678</dezeisbelangrijk> <meer>Woord</meer> </source> </stats> |
Van <source mount="/ghi"> wil ik weten wat er in <dezeisbelangrijk> staat, en dit weergeven op een webpagina.
Dat kan ik doen op deze manier:
code:
1
2
3
4
| <?php $xml=simplexml_load_file("gegevens.xml") or die("Error: Cannot create object"); echo $xml->source[3]->dezeisbelangrijk; ?> |
Ik geef hierbij aan dat hiervoor de derde <source> gepakt moet worden. Dit werkt prima. Totdat er een <source> bij komt, en de nummering niet meer klopt, waardoor ik wel een <dezeisbelangrijk> in beeld krijg, maar van een andere source mount dan de gewenste <source mount="/ghi">.
Hoe kan ik specificeren dat altijd voor <dezeisbelangrijk> van dus heel specifiek <source mount="/ghi"> gekozen moet worden?
Dank.
[Voor 6% gewijzigd door Geluidsgoeroe op 30-01-2022 20:42. Reden: XML-tekst verbeterd]