HDR aan of uit? Samsung G70A Odyssey

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19:43
Hallo Tweakers,

Allereerst bedankt voor het lezen.

Ik heb onlangs voor mijn PS5 en Series X een mooie monitor gekocht. Het betreft een Samsung Odyssey G70A. Het beeld is echt prachtig maar ik zit met een dilemma.

Moet ik HDR nou aan of uitzetten? In reviews lees ik overal dat de HDR kwaliteit matig/slecht is. Dit zou komen omdat de HDR slechts 400nits is. Op fora lees ik dan ook zonder onderbouwing dat veel mensen de HDR van deze monitor uitzetten. Dit begrijp ik niet helemaal, verpest de slechte (?) HDR mogelijk de beeldkwaliteit?

Ik wil graag genieten van de beste beeldkwaliteit. Echter weet ik dus niet of ik HDR aan of uit moet zetten.

Nu zou je zeggen: 'Pak wat je het mooiste vind'?
Echter wanneer ik ga switchen en testen met HDR aan en uit word ik helemaal gestoord van het geswitch en zie ik het verschil gewoon niet meer.
Ik heb hem nu dus maar gewoon uitgezet, maar nu heb ik het gevoel iets te missen....

Wie kan mij helpen?
Of is er iemand die mij de 'optimale' settings kan geven voor deze monitor?

Groetjes!

C9 55 - Playstation 5 - Sonos Arc + Surrounds - Steam Deck - i7 13700K 3080 PC - Huawei Mateview GT 34 Ultrawide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:20

Major_ton

Shoot!

In dit geval zou ik HDR ook uitzetten. De monitor mist de benodigde helderheid om een een impact te kunnen maken en omdat het backlight bij HDR feller wordt aangestuurd gaat de zwartwaarde er ook op achteruit. Het resultaat is een lager contrast dan in SDR modus en dat is precies het tegenovergestelde van wat HDR moet zijn.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:38

FeaR

In GoT we trust

TB > VB

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19:43
Wat bedoel je hiermee?

C9 55 - Playstation 5 - Sonos Arc + Surrounds - Steam Deck - i7 13700K 3080 PC - Huawei Mateview GT 34 Ultrawide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:33
Dat zeggen ze ook over mijn monitor (AOC AGON AG273QCX ) maar ik vind RDR2 en God of War met HDR toch echt veel mooier.
Oftewel kijk gewoon wat je zelf het mooist vind.
Dat je topic verplaatst is.

[ Voor 34% gewijzigd door kadooosh op 30-01-2022 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:38

FeaR

In GoT we trust

Je topic was geplaatst in Televisies & Beamers (TB). De Samsung G70A Odyssey is geen Televisie aangezien de tuner ontbreekt, het is een monitor. Monitoren vallen onder de hoofdgroep Harde waren en specifiek Videokaarten & Beeldschermen (VB). Zoals hierboven gezegd is het topic van het ene naar het andere subforum gezet.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1