Ik heb een 32" Samsung tv van pakweg een jaar of 8 oud. De laatste jaren begon het beeld steeds vlekkeriger te worden. Bij wat een egaal wit beeld hoort te zijn, zijn lichte en donkere plekken zichtbaar en is het wit niet overal wit, maar een beetje paarsachtige vlekken. Ook is de plaats van de LED's van de achtergrond verlichting duidelijk te zien. Van de week is een lensje van een van de LED's gevallen met een heldere vlek tot gevolg. Er zijn Youtube filmpjes waarop uitgelegd wordt hoe je zo'n lensje weer vast kunt lijmen, maar dat zal het vlekken-probleem niet oplossen. Dus ik ik heb een nieuwe tv besteld.
Wat ik me wel afvraag is hoe die vlekken ontstaan? Dus niet die van het afgevallen lensje, maar die lichte en donkere vlekken + het zichtbaar worden van de plaats van de LED's. Wordt dat door degradatie van de LED's veroorzaakt? Of degradeert de diffusie-laag?
Wat ik me wel afvraag is hoe die vlekken ontstaan? Dus niet die van het afgevallen lensje, maar die lichte en donkere vlekken + het zichtbaar worden van de plaats van de LED's. Wordt dat door degradatie van de LED's veroorzaakt? Of degradeert de diffusie-laag?