Toon posts:

domoticz start niet op na installatie

Pagina: 1
Acties:

• sander666
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 14-11-2022
Ik krijg allerlei .dll bestanden die er niet zijn, zoals:
VCRruntime140.dll
MSVCP140.dll

Heeft iemand een tip om dit op te lossen? Het lijkt mij een veel mooier programma dan google home.

Groet,

Sander

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:06
Ik denk dat we wat meer informatie nodig hebben, met name welk OS je gebruik, ik denk windows?

De stappen op de Domoticz website gevolgd? Staat er niks op het forum? Exacte foutmeldingen helpen ook wel.

• sander666
Dag Janne,

Windows 10. Hij geeft aan dat hij de genoemde DLL bestanden niet kan vinden. Ik heb inderdaad de stappen op de site gevolg.

Ik heb op internet wel wat gevonden: vervangen microsoft visual C++ installeren van 2015. Heeft helaas niet geholpen.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb je de Windows package geïnstalleerd of probeer je de code te compilen?

• sander666
compilen.

• pagani
  • Niet online
Uit de handleiding:
"Compiling
Find a comprehensive guide to setup the environment needed to compile on windows HERE

In short:

- You need Visual Studio 2019 (community edition is OK) - The project file for Visual Studio can be found inside the "msbuild" folder
- You need to download and unpack the Windows libraries inside the "msbuild" folder:"

Precies die files lijk je te missen: https://github.com/domoti...aster/WindowsLibraries.7z

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waarom wil je domoticz op Windows draaien als ik vragen mag? Heb je een Windows server in de meterkast staan dan?
Persoonlijk heb ik gewoon een raspberry pi. Installatie is een kwestie van 1 commando daarop.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• sander666
Ik heb een zakelijke computer thuis die altijd aanstaat. Ik ben niet zo'n kenner dus dacht dat dit wel handig zou zijn.

Als het handig blijkt te zijn, kan ik altijd nog overstappen op een raspberry

[Voor 25% gewijzigd door sander666 op 30-01-2022 19:49]

• sander666
pagani schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:39:
Uit de handleiding:
"Compiling
Find a comprehensive guide to setup the environment needed to compile on windows HERE

In short:

- You need Visual Studio 2019 (community edition is OK) - The project file for Visual Studio can be found inside the "msbuild" folder
- You need to download and unpack the Windows libraries inside the "msbuild" folder:"

Precies die files lijk je te missen: https://github.com/domoti...aster/WindowsLibraries.7z
Ik heb drie keer de zip doorgekeken maar kan geen MSbuild vinden. Kun je mij op weg helpen?

• pagani
  • Niet online
sander666 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:51:
[...]

Ik heb drie keer de zip doorgekeken maar kan geen MSbuild vinden. Kun je mij op weg helpen?
Die files zijn onderdeel van de visual studio installatie. Daar mis je denk ik het een en ander.

Waarom niet gewoon de package installeren en niet zelf compilem?

• sander666
Ik heb deze computer zo geleverd gekregen en heb dus geen software erbij. Ik zit net een filmpje te kijken over de raspberry en dat ziet er eigenlijk wel eenvoudig uit. Ik denk dat ik die kant maar op ga, voordat ik allerlei wijzigingen op mijn zakelijke computer ga maken die ik niet kan overzien.

Welke raspberry heb ik nodig voor domoticz?

is de Pi 2gb voldoende voor dit doel? 4gb en 8 gb zijn op heel veel plekken uitverkocht.

[Voor 11% gewijzigd door sander666 op 30-01-2022 20:22]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee