Toon posts:

Tochtwering/strip/cassette. Hoe heet zoiets ook alweer?

Pagina: 1
Acties:

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:31
Wij wonen in een huisje met een voordeur, waarschijnlijk net al heel veel andere Hollanders. Echter laat bij onze voordeur de tochtstrip los i.v.m. slijtage, logisch.

Onder aan onze voordeur zit een metalen element met daarin een rubberen strip verwerkt. Deze kan bewegen. Aan de zijkant zit een pinnetje die ingedrukt wordt wanneer de deur dicht gaat. Wanneer deze ingedrukt wordt zakt de rubberen strip enkele millimeters.
De strip valt over de gehele breedte van de deur.

Nu heb ik met veel pijn en moeite (zat vast door de verf) dit onderdeel los kunnen krijgen echter weet ik niet waar ik moet beginnen met zoeken? Ik weet niet wat voor merk deur het is, en waar deze ooit aangeschaft is. Ook weet ik niet hoe dit onderdeel is. Hopelijk weet iemand van dit forum dit wel zodat ik in ieder geval een eindje in de richting ben.

Ik hoop dat iemand weet hoe zoiets heet en waar ik een nieuwe kan bestellen.. Thanks!

Zie de foto's voor beeld!

• Knappel
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19:25
Valdorpel

• Qinshi
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 02-01 15:21
Je kan zoiets kopen bij een deur handelaar.
Of je kan kiezen voor een plastieken tochtstrip die je aan de onderkant van je deur plakt. Zo hebben wij dit gedaan met onze oude voordeur. Hierdoor geen tocht meer.
Hangt er ook goed aan.
En werkt voortreffelijk.

https://www.bol.com/be/nl...n&suggestFragment=tochstr

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
ik kwam net deze tegen, lijkt in de buurt te komen als maat, maargoed anders gewoon op valdorpel (opbouw) zoeken

https://www.vbh24.be/INTE...wProduct-Start?SKU=111950

alternatief is ook nog een nieuw rubbertje. dat kan je misschien hier vinden

https://www.rubbermagazijn.nl/rubber-profielen/

[Voor 23% gewijzigd door twain4me op 29-01-2022 18:31]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee