samsung LS49AG950NUXEN vs Samsung LS49AG952NUXEN

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmurdock
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09-2024
Hallo

Weet toevallig iemand het verschil tussen deze 2 monitoren?

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1776378;1728148/

Lees in reviews dat er nog al veel problemen zijn met dit model,en nu hoop ik eigenijk dat de LS49AG952NUXEN een vernieuwde versie is ten opzichte van de LS49AG950NUXEN.

Zelf kan ik het verschil niet vinden.
Zal er waarschijnlijk wel overheen kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin Chung
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:04
Draadje op Reddit schijnt te suggereren dat dit enkel een model van een andere regio betreft. Het model in Duitsland heet bijvoorbeeld: LS49AG954NUXEN

Ik denk dat je het beste voor de goedkoopste kunt gaan of wachten op het 2022 model (met 5000 mini led zones). Verwacht zelf dat dit model pas in de zomer uitkomt omdat ik het nieuwe scherm alleen op de CES honorees vermeld heb zien staan, maar geen aankondiging vanuit Samsung zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmurdock
Bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERuts
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-03-2024
Robin Chung schreef op zondag 30 januari 2022 @ 14:44:
Draadje op Reddit schijnt te suggereren dat dit enkel een model van een andere regio betreft. Het model in Duitsland heet bijvoorbeeld: LS49AG954NUXEN

Ik denk dat je het beste voor de goedkoopste kunt gaan of wachten op het 2022 model (met 5000 mini led zones). Verwacht zelf dat dit model pas in de zomer uitkomt omdat ik het nieuwe scherm alleen op de CES honorees vermeld heb zien staan, maar geen aankondiging vanuit Samsung zelf.
Hey!
Je hebt het over een 2022 model, maar ik kan die nergens vinden terwijl het 2023 is. Heb jij een linkje naar meer info? Vriendelijke bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin Chung
ERuts schreef op zondag 8 januari 2023 @ 20:09:
[...]

Hey!
Je hebt het over een 2022 model, maar ik kan die nergens vinden terwijl het 2023 is. Heb jij een linkje naar meer info? Vriendelijke bedankt!
Product is nooit uitgekomen helaas. Wel getoond bij de CES van 2022.

Aannemelijk is dat dit product de G95NC (2023 model) is geworden, waarvan het aantal dimming zones nog onbekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERuts
Robin Chung schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:28:
[...]

Product is nooit uitgekomen helaas. Wel getoond bij de CES van 2022.

Aannemelijk is dat dit product de G95NC (2023 model) is geworden, waarvan het aantal dimming zones nog onbekend is.
Dank! Ja ik zie dat ze de nieuwe modellen toevallig een paar dagen terug aangekondigd hebben.

Ik heb het gevoel dat jij hier een educated guess in kan maken: zou ik mogen vragen hoe lang denk jij dat het duurt voordat ze op de markt komen? Denk je dat de upgrade het in het algemeen waard is tenopzichte van het QLED model? Grootste verschil lijkt te zijn QLED-> OLED, 2x2k ->2x4k + optie 57 inch.

Ik ben enthausiast om mijn eerste ultrawide aan te schaffen! Maar nu er een nieuw model komt weet ik niet goed of ik moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin Chung
ERuts schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 15:58:
[...]

Dank! Ja ik zie dat ze de nieuwe modellen toevallig een paar dagen terug aangekondigd hebben.

Ik heb het gevoel dat jij hier een educated guess in kan maken: zou ik mogen vragen hoe lang denk jij dat het duurt voordat ze op de markt komen? Denk je dat de upgrade het in het algemeen waard is tenopzichte van het QLED model? Grootste verschil lijkt te zijn QLED-> OLED, 2x2k ->2x4k + optie 57 inch.

Ik ben enthausiast om mijn eerste ultrawide aan te schaffen! Maar nu er een nieuw model komt weet ik niet goed of ik moet wachten.
Dit is natuurlijk heel lastig (onmogelijk) te voorspellen. Je hebt twee modellen. Een OLED ultrawide is als het ware 2x 27" OLED schermen en het andere scherm zijn twee 2x 32" LCD schermen. Als ik moest gokken op basis van voorgaande jaren:

OLED G9 :: zomer (~2000 euro)
G9 57-inch :: najaar (~3000 euro).

Het is maar een gevoel, hoop dat het meevalt. Wel belangrijk is de quality control (dit was een probleem bij vorige G9s). En in het verleden is gebleken dat Samsung schermen best snel in prijs kunnen dalen.

Ofwel zou altijd wachten op reviews. Ben ook erg benieuwd. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERuts
Robin Chung schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 17:18:
[...]

Dit is natuurlijk heel lastig (onmogelijk) te voorspellen. Je hebt twee modellen. Een OLED ultrawide is als het ware 2x 27" OLED schermen en het andere scherm zijn twee 2x 32" LCD schermen. Als ik moest gokken op basis van voorgaande jaren:

OLED G9 :: zomer (~2000 euro)
G9 57-inch :: najaar (~3000 euro).

Het is maar een gevoel, hoop dat het meevalt. Wel belangrijk is de quality control (dit was een probleem bij vorige G9s). En in het verleden is gebleken dat Samsung schermen best snel in prijs kunnen dalen.

Ofwel zou altijd wachten op reviews. Ben ook erg benieuwd. :9
Ah prut! Je maakt het mij wel lastig! 2x quantum mini-LED zag ik inderdaad. Geen idee wat het verschil is met OLED en of dat het wel waard is.

Ik heb interesse in de 57 inch versie (als die kleiner is dan 140cm in de breedte, diagonaal is ~142, maar de curve zou hem vast onder de 140 brengen. Mijn bureau staat tussen 2 muren met precies 140cm..)

Maar nu ik jouw voorspellingen zie weet ik niet of ik wel zo lang wil wachten en dat ik gewoon de Neo G9 moet bestellen of toch ~zomer 2023 de nieuwe OLED 49 inch om de 4k mee te pakken en OLED wat weer bespaart in stroomverbruik... Keuzes en nog eens keuzes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indospartan
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-01 13:36
Ik wasprecies hetzelfde aan het afvragen. Wat heb je uiteindelijk besloten?

Verschil van quantumdot led en oled zit zich in de zwart waardes. Heb zelf beide tvs thuis gehad om ze naast elkaar te testen toen ik een nieuwe tv ging halen.

Mijn voorkeur ging uit naar oled, maar dat was ook een stukje duurder. Enige nadeel is dat je echt wel rekening moet houden met burn in. Zelfs de nieuwste modellen die stukken beter zijn de dan oudere hebben er last van.
Laatst nog een review gezien van 1 van de beste oled monitors (alienware ultra wide) waarin de gebruiker na een jaar gebruik de favorieten balk van chrome in het scherm had zitten. Ikzelf heb het youtube icoon en de rode zoekbalk als burn in. Beide zijn alleen te zien bij bepaalde grijs tinten, en niet te zien als er normale content afspeeld.

De qled heeft daar geen last van, kan feller maar in wat minder natuurgetrouw. Wat halo effecten om wit op donkere achtergrond en natuurlijk is het zwart niet zwart. Ikzelf heb juist gekozen voor de qled g9 om deze redenen. Oled ga ik echt niet doen als monitor, maar ik heb de luxe om singleplayer games op mijn oled te spelen. Alle andere games en browsen doe ik op de qled. Beetje best of both worlds. Ik hoop dat je eruit komt. De Neo is echt stukken beter dan de orginele g9. Ook kwa buildquality.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmurdock
Hallo indospartan

De keuze werd eigenlijk voor mij gemaakt.
Helaas geen nieuwe monitor gekocht.
Had mijn geld nodig voor andere doeleinde :)

Groeten,

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDdeV1992
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-05 02:25
Hi,

Ik overweeg deze monitor te kopen maar ben ook benieuwd naar de verschillen. Zeker gezien het prijscerschil?

Ben je er ooit nog achter gekomen waar het in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERuts
indospartan schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 18:46:
Ik wasprecies hetzelfde aan het afvragen. Wat heb je uiteindelijk besloten?

Verschil van quantumdot led en oled zit zich in de zwart waardes. Heb zelf beide tvs thuis gehad om ze naast elkaar te testen toen ik een nieuwe tv ging halen.

Mijn voorkeur ging uit naar oled, maar dat was ook een stukje duurder. Enige nadeel is dat je echt wel rekening moet houden met burn in. Zelfs de nieuwste modellen die stukken beter zijn de dan oudere hebben er last van.
Laatst nog een review gezien van 1 van de beste oled monitors (alienware ultra wide) waarin de gebruiker na een jaar gebruik de favorieten balk van chrome in het scherm had zitten. Ikzelf heb het youtube icoon en de rode zoekbalk als burn in. Beide zijn alleen te zien bij bepaalde grijs tinten, en niet te zien als er normale content afspeeld.

De qled heeft daar geen last van, kan feller maar in wat minder natuurgetrouw. Wat halo effecten om wit op donkere achtergrond en natuurlijk is het zwart niet zwart. Ikzelf heb juist gekozen voor de qled g9 om deze redenen. Oled ga ik echt niet doen als monitor, maar ik heb de luxe om singleplayer games op mijn oled te spelen. Alle andere games en browsen doe ik op de qled. Beetje best of both worlds. Ik hoop dat je eruit komt. De Neo is echt stukken beter dan de orginele g9. Ook kwa buildquality.
Ik heb besloten dat ik niet wilde wachten, zeker omdat ik hele goede prijs heb kunnen vinden voor een nieuwe G9.

Ik heb nu een aantal maanden een prachtig scherm en ben er erg blij mee. Voornamelijk het stroomgebruik van 55 watt is een groot verschil op de energierekening tenopzichte van mijn vorige losse schermen.

Een nieuw model is natuulijk mooi, maar dit is de aankomende jaren nog perfect en van de beste klasse.

Groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDdeV1992
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-05 02:25
ERuts schreef op zondag 7 mei 2023 @ 16:36:
[...]

Ik heb besloten dat ik niet wilde wachten, zeker omdat ik hele goede prijs heb kunnen vinden voor een nieuwe G9.

Ik heb nu een aantal maanden een prachtig scherm en ben er erg blij mee. Voornamelijk het stroomgebruik van 55 watt is een groot verschil op de energierekening tenopzichte van mijn vorige losse schermen.

Een nieuw model is natuulijk mooi, maar dit is de aankomende jaren nog perfect en van de beste klasse.

Groetjes!
Welke heb je uiteindelijk gekocht van de twee verschillende codes?
Pagina: 1