Vraag

• rony4ever
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:24
Beste lezer,

Ik wil graag UNRAID draaien op de in de titel genoemde server, hiervoor heb ik een sata/raid controller nodig die JBOD/HBA mode ondersteund, de standaard controller die er in zit heeft dit niet en kun je ook niet flashen.
De losse schijven allemaal in losse arrays van raid 0 is ook geen succes 8)7
Online al best wat uurtjes gespendeerd om hier het antwoord op te krijgen maar nog niks kunnen vinden.

Heeft er iemand een suggestie welke handig is om te kopen en een die compatible is met het moederboord.

De HDD's zitten in een hotswap bay die eindigt op een SAS Male kabel.

Suggesties zijn welkom.
ps. dit is mijn eerste server dus als de vraag nergens op slaat laat het gerust weten.

Groet,
Ronald

Beste antwoord (via rony4ever op 30-01-2022 15:46)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:38
Je kunt de controller in de bios toch op AHCI zetten ipv Smart Array RAID?

[Voor 46% gewijzigd door Nielson op 29-01-2022 14:15]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Nielson
Je kunt de controller in de bios toch op AHCI zetten ipv Smart Array RAID?

[Voor 46% gewijzigd door Nielson op 29-01-2022 14:15]

• rony4ever
Ooh, is het zo simpel?

Ziet je software het dan als losse schijven?
Dan is mijn vraag beantwoord :)

• Nielson
Ja, AHCI is de normale standaard waarbij schijven gewoon los aangestuurd worden.

• rony4ever
Aah top,

Nu voel ik me een beetje een soepstengel maar erg bedankt voor de uitleg.

:)

• tisdawan
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11-2022
Ik ben met precies hetzelfde bezig (inrichten unRAID op een Proliant Gen8).

Ik ben dus erg benieuwd of je het werkend hebt gekregen met AHCI?

Op het unRAID forum zijn er namelijk verschillende draadjes waarin wordt beweerd dat je beter de onboard controller kunt uitschakelen en daarvoor in de plaats een HP HBA contoller (220 of 240) kunt installeren.

De 220 is zo te zien nergens meer te krijgen. De 240 is gespecifieerd voor Gen9 met PCIe3, maar ik neem aan dat hij ook werkt in de Gen8 met PCIe2. De 240 kan overweg met de 12TB schijven die ik wil gebruiken.

Als AHCI idd werkt zou dat natuurlijk de voorkeur hebben vanwege de kosten. Is er in dat scenario trouwens een beperking aan de grootte van de schijven?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee