Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvb
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 24-01-2024
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort problemen met mijn iPhone 6 64GB software versie 12.5.5. Ik heb mijn dock connector vervangen na problemen met het opladen. De oplaadproblemen waren toen opgelost maar het volgende probleem brak toen aan. Bij het bellen of gebeld worden hoor ik soms geen stem/kiestoon en de andere kant hoort mij ook niet. De verbinding doet het wel gewoon. Dit probleem speelt de ene keer wel maar soms ook weer niet. Alle speakers en microfoons heb ik getest en werken allemaal wel. Ook heb ik andere dock connectors geinstalleerd maar het probleem blijft zich voordoen. Ook een factory reset heeft niet geholpen. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe ik dit kan oplossen?

Groetjes!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvb
Niemand die het weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

audio ic chip ?lijkt er op dat de audio ic chip los raakt van het logicboard.
alle flexkabels goed aangedrukt en niets beschadigd ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvb
Hackus schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:05:
[...]

audio ic chip ?lijkt er op dat de audio ic chip los raakt van het logicboard.
alle flexkabels goed aangedrukt en niets beschadigd ?
Ja de flexkabels zijn inderdaad goed aangedrukt. Ik heb ook meerdere flexkabels geprobeerd omdat ik eerst dacht dat dat het probleem zou zijn. Maar het probleem bleef bestaan. Maar als de audio IC chip los zit zou dan niet mijn complete audio defect moeten zijn? Want zoals ik al beschreef is het puur en alleen met bellen/gebeld worden een probleem. Bellen via whatsapp of muziek afspelen werkt gewoon prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

oorgaasje/oorspeaker...

Audio IC chip kan loskomen, dus niet goed contact meer maken. soms wel/soms niet dat is het vervelende.

Meer geld als bovenstaand zou ik er niet aan spenderen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvb
Hackus schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:07:
oorgaasje/oorspeaker...

Audio IC chip kan loskomen, dus niet goed contact meer maken. soms wel/soms niet dat is het vervelende.

Meer geld als bovenstaand zou ik er niet aan spenderen
De audio IC chip heb ik nog niet gechecked, dat zou het dan mogelijk kunnen zijn. Nu ben ik geen reparatie expert, maar ook niet heel onhandig, heeft u een idee hoe ik dit kan fixen? Zou de chip zachtjes aandrukken al voldoende kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Het komt ergens los 'uit soldeer'. vaak door vallen, of kontzak dragen(buigen iPhone)

oorgaasje/oorspeaker kun je ook proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvb
Hackus schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:20:
Het komt ergens los 'uit soldeer'. vaak door vallen, of kontzak dragen(buigen iPhone)

oorgaasje/oorspeaker kun je ook proberen.
Wat bedoelt u precies met oorgaasje/oorspeaker? Want het oorgaasje is mooi schoon en de speaker werkt goed. Ik zal dan proberen de chip opnieuw te solderen, hopelijk helpt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

De oorspeaker is verantwoordelijk voor het doorgeven van bel geluid. De geluidsbox staat in verbinding met de dock connector, en zorgt ervoor dat er geluid uit de iPhone komt tijdens het afspelen van media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvb
Hackus schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:35:
De oorspeaker is verantwoordelijk voor het doorgeven van bel geluid. De geluidsbox staat in verbinding met de dock connector, en zorgt ervoor dat er geluid uit de iPhone komt tijdens het afspelen van media.
Ik ga even op onderzoek uit! Bedankt voor de hulp alvast!
Pagina: 1