Toon posts:

Computer valt uit en start niet meer op?

Pagina: 1
Acties:

• bazzer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-01 17:11
Hi medetweakers,

Zojuist wilde ik een potje PUBG gaan spelen zoals ik de laatste tijd wel vaker doe. Maar ineens viel mijn hele PC uit..

Toen ik hem weer aan wilde zetten met de powerbutton gebeurde er helemaal niets.. Even de schakelaar van de PSU uitgezet en weer aan. Vervolgend weer de powerbutten ingedrukt, klein klikje hoorbaar bij de PSU. Start niet op, wel brandt er RGB licht van het moederbord en toetsenbord..

Alle kabels maar eens langs gelopen, ook GPU eruit gehaald omdat ik dan bij de frontpanel kabels kan. Alles gecheckt, power er weer op en ja hij gaat weer aan.

Power er weer af gehaald. Videokaart er weer in geplaatst, power on. Wederom alleen een klikje hoorbaar en geen startup..

GPU kapot? Heb zo niet 1,2,3 de mogelijkheid om een andere GPU erin te plaatsen..
Er is af en toe mee gemined maar de laatste weken eigenlijk de hele pc weinig gebruikt..

Setup:
Asus ROG strix X570-E
Ryzen 7 5800X
Red Devil 6900XT
Corsair SF750 platinum PSU
G.Skill Trident-Z 4x8gb F4 3600

Thanks alvast!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:17
Videokaart met 2 of 3 kabels aangesloten?
Gebruik je extensions?
Hoe zien de PCI-e connectors aan de voedingkant eruit?

• BHStar
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-01 13:06
Gebaseerd op je verhaal zou ik (in volgorde) 1. je PSU vermoeden, de 12V rail / PCI-e connectors, 2. je GPU vermoeden.

Wat waren je temps (incl VRAM) tijdens het minen, van je GPU?

Ik denk dat de makkelijkste manier, als je niks visueel kan vinden, is om een andere PSU en/of GPU te proberen.

edit; we zijn overigens geen medewerkers :D

[Voor 9% gewijzigd door BHStar op 29-01-2022 13:08]

• bazzer
Uszka schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:54:
Videokaart met 2 of 3 kabels aangesloten?
Gebruik je extensions?
Hoe zien de PCI-e connectors aan de voedingkant eruit?
3 kabels, met extensions. Ook zonder extensions geprobeerd en start ook niet op. Zien er goed uit, ruik ook niets..

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:36
Gaan er foutmeldingleds branden op je mobo en zoja welke.

• bazzer
BHStar schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:05:
Gebaseerd op je verhaal zou ik (in volgorde) 1. je PSU vermoeden, de 12V rail / PCI-e connectors, 2. je GPU vermoeden.

Wat waren je temps (incl VRAM) tijdens het minen, van je GPU?

Ik denk dat de makkelijkste manier, als je niks visueel kan vinden, is om een andere PSU en/of GPU te proberen.

edit; we zijn overigens geen medewerkers :D
Haha oeps autocorrectie denk ik.

Durf ik zo niet te zeggen wat de temps waren.
Ik ga proberen dit weekend een andere GPU te regelen en proberen. Dat is volgensmij de enige makkelijkste oplossing!

Thanks in ieder geval

• bazzer
RedHat schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:10:
Gaan er foutmeldingleds branden op je mobo en zoja welke.
Nope niks, alleen dat klikje bij PSU wat je normaal ook hoort bij het opstarten.

• BHStar
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-01 13:06
bazzer schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:10:
[...]

Haha oeps autocorrectie denk ik.

Durf ik zo niet te zeggen wat de temps waren.
Ik ga proberen dit weekend een andere GPU te regelen en proberen. Dat is volgensmij de enige makkelijkste oplossing!

Thanks in ieder geval
Dan ga ik voor je duimen dat je het niet je GPU is ;) . Er staan op V&A regelmatig oude GPU's voor een of twee tientjes, wellicht dat dat handig is, als je niet even iets kan lenen.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:36
bazzer schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:11:
[...]

Nope niks, alleen dat klikje bij PSU wat je normaal ook hoort bij het opstarten.
Zonder GPU start hij wel op toch? Begreep ik uit de startpost.

Deze leds bedoel ik:
https://www.asus.com/us/support/FAQ/1042678/

Je zou dan eigenlijk wel een error verwachten.

[Voor 6% gewijzigd door RedHat op 29-01-2022 13:16]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:17
bazzer schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:11:
[...]

Klik kan een relais zijn maar ook een beveiliging die ingrijpt. Test met een andere voeding.
bazzer schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:09:
[...]

3 kabels, met extensions. Ook zonder extensions geprobeerd en start ook niet op. Zien er goed uit, ruik ook niets..
Gebruik geen extensions met high-end videokaarten en zeker niet als de voeding volledig modulair is. Dan gebruik je vervangende kabels in de gewenste kleur en van goede kwaliteit (16AWG draad en HCS terminals).

• bazzer
RedHat schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:15:
[...]

Zonder GPU start hij wel op toch? Begreep ik uit de startpost.

Deze leds bedoel ik:
https://www.asus.com/us/support/FAQ/1042678/

Je zou dan eigenlijk wel een error verwachten.
Ja dan is alleen een wit lampje aan van de GPU

• bazzer
Oude gpu geprobeerd en die werkt gewoon. Ga nu m'n videokaart terugsturen!

• huubhuub
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:34
bazzer schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:06:
Oude gpu geprobeerd en die werkt gewoon. Ga nu m'n videokaart terugsturen!
en
bazzer schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:42:
Er is af en toe mee gemined maar de laatste weken eigenlijk de hele pc weinig gebruikt..
^^ niet echt netjes maar ok ;)

[Voor 15% gewijzigd door huubhuub op 30-01-2022 21:09]

Always bet on Huub

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee