Vraag

• MasterGene2019
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 04-01 11:36
Hi,
Ik probeer sinds gisteren de Samsung HW-Q950A Soundbar aan te sluiten, alles doet het verder
maar ik heb als wens dat als ik via het T-Mobile tv kastje radio aan zet dat dan de tv uit kan en voor de rest alles het blijft doen. Maar tot nu toe gaat alles uit.

het T-Mobile tv kastje heeft trouwens geen optische uitgang.

Weet iemand hier raad bij?
Gene

Beste antwoord (via MasterGene2019 op 07-02-2022 13:36)

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hdmi vanaf t-mobile kastje op HDMI 1 van de soundbar en vanaf de soundbar door naar de TV lijkt me een betere optie ?

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

Alle reacties

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-02 13:40

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Dus het geluid gaat van het t-mobile kastje naar de tv met HDMI en dan van de tv naar de soundbar ook via HDMI (ARC) neem ik aan?

Je tv zal dan geen passthrough HDMI ondersteunen terwijl die uit staat, of het moet ergens een menu optie zijn. Aangezien je verder geen info geeft over welke tv het is, hoe het is aangesloten kan ik je niet verder helpen en lijkt dus wat je wilt niet mogelijk.

[Voor 5% gewijzigd door Icephase op 29-01-2022 11:20]

• MasterGene2019
De tv is een Samsung qe55qn85aat

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:10

Jaap-Jan

Geen IPv6- ready check meer :(

En hoe heb je alles aangesloten? En heeft het T-Mobile 'tv- kastje' misschien wel een tweede HDMI aansluiting?

Het probleem is zeker dat de soundbar uitschakelt als de TV uit gaat. Afhankelijk van hoe dat is aangesloten, zou je dat ook uit kunnen schakelen, dan kun je in ieder geval checken of geluid wel wordt doorgegeven.

[Voor 49% gewijzigd door Jaap-Jan op 29-01-2022 11:32]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• MasterGene2019
Ik heb nu een hdmi van het tmobile kastje naar de tv en dan een hdmi kabel naar de soundbar.

• MasterGene2019
Het tmobile kastje heeft overigens geen 2de hdmi ingang

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hdmi vanaf t-mobile kastje op HDMI 1 van de soundbar en vanaf de soundbar door naar de TV lijkt me een betere optie ?

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

• MasterGene2019
Ik had dat idd geprobeerd maar toen kreeg ik geen beeld meer

• Ottr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-02 21:02
Meestal zit er ook een optie op je tv om het scherm uit te schakelen. De tv staat dan niet compleet uit maar enkel het scherm. Het geluid wat dan afgespeeld wordt hoor je dan nog steeds.

• MasterGene2019
Hoe zet je dat dan aan als ik vragen mag?

• Ottr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-02 21:02
Wat ik kan vinden (heb zelf geen Samsung) is:
Ga naar Instellingen > Algemeen > Toegankelijkheid > Schakel scherm uit.

[Voor 4% gewijzigd door Ottr op 29-01-2022 11:44]

• MasterGene2019
Oke ik ga dat ff proberen, ik laat het nog even weten of het gelukt is.

Thx

• Jaap-Jan

Jaap-Jan

Even los daarvan: de soundbar heeft video passthrough, dus het tv-kastje aansluiten op de soundbar en vervolgens bij de tv kiezen voor de HDMI poort waar de soundbar op is aangesloten (dus NIET de poort waar het tv-kastje op zat) en je zou beeld moeten hebben.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 23:54

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

@MasterGene2019
Ik zal het topic open laten omdat er al redelijk wat informatie is gepost maar in het vervolg graag de gehele template invullen. Nu voelt de TS behoorlijk als RTFM.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• MasterGene2019
Ik heb het nu aangesloten via een kabel naar de soundbar en dan hdmi kabel naar de tv. Alleen als ik dus nu de tv uit zet heb ik geen geluid meer.

• MasterGene2019
Klopt het dat als ik de tv uit doe dat de soundbar ook uit gaat

• Jaap-Jan

Jaap-Jan

MasterGene2019 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:37:
Klopt het dat als ik de tv uit doe dat de soundbar ook uit gaat
Ja, dat is HDMI-CEC. Kun je meestal uitschakelen in de instellingen van de tv.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee