Nederlandse website die kant-en-klaar Sinclair spul verkoopt... dat is anno 2022 onwaarschijnlijk te noemen - maar toch is er iig eentje:
www.bytedelight.com
Minpunt: allemaal Speccy, geen ZX81
eh, en stroopwafels, maar die kun je natuurlijk bij de lokale supermarkt halen al je zelf al in NL zit 
- en sowieso geen full service "geef mij je oude apparaat en wat geld en je krijgt het gemodificeerd terug".
Dus linksom of rechtsom ga je hier creatiever moeten zijn.
Eerst moet je bepalen wat er moet gebeuren. Je hebt minimaal een en maximaal drie uitdagingen qua display:
1) de 1000 output (zwakke) RF-modulated signalen, die wil/moet je naar composite omzetten.
2) de oudere ULA chips missen back porch signal, waardoor beeld op composite vrijwel zonder contrast (nagenoeg allemaal zwart of nagenoeg allemaal wit) zal zijn. Of dit speelt hangt af van je ULA. De 2C210E is goed, de oudere versies (2C184E en ouder) zijn problematisch. ULA vervangen is duur, riskant en sowieso veel werk, een simpel circuitje kan het echter verhelpen.
3) dit is een US model en die output dus NTSC 60Hz. Waarschijnlijk zal jouw monitor dit aan kunnen, zo niet moet je modden naar PAL 50Hz. Gelukkig is dit zo simpel als een weerstandje omzetten (Sinclair had bij eerste ontwerp al bedacht dat hij in beide regio's wilde verkopen), er bestaan zelfs mods om het met schakelaartje te kunnen selecteren.
1 moet sowieso en
is werkelijk doodsimpel. Iedereen met marginale soldeerboutervaring kan het. Bij nader inzien: die NL ByteDelight site heeft zelfs een handleiding specifiek voor de
Timex 1000 Grootste uitdaging is de uitermate kwetsbare (en 40-jaar oude) keyboard flatcable. 2 hangt af van je ULA. Ik zou als eerste checken welke je hebt. Is het goed, dan hoet dit niet en is handmatig 1 doen ws voldoede, wat wederom iedere hobbyist op basis van bovenstaande link zou kunnen. Moet je ook die back porch regelen, dan is het nog geen rocket science, maar het verhoogt complexiteit genoeg dat ik eerder een kant-en-klare oplossing als
deze. Wil je het toch zelf doen, kijk
hier.
3 is puur optioneel, sterker nog, anno 2022 gok ik dat gemiddelde monitor of zelfs TV beter beeld geeft op 60Hz dan 50Hz, maar als je met een oude EU CRT wilt werken moet dit wel.
Hier een uitgebreide guide incl schakelaar.
En als je die flatcable toch om zeep helpt?
https://www.sintech-shop.de/en/zx81-keyboard-membrane/a-7626
(niet in NL, wel EU dus geen gedonder met BTW/invoer)