inputs en outputs op zigbee hub?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gladeines
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-02-2022
Ik ben nog niet zo goed bekend met de verschillende zigbee hubs zoals philips hue of tradfri,… maar wat ik niet lijk terug te vinden in geen enkele hub is om inputs te koppelen aan outputs zoals bijvoorveeld bij niko home control.

Je hebt de zigbee geschakelde lampen die je aan je hub kan koppelen waarmee je die dan via je smartphone kan schakelen of via een zigbee draadloze schakelaar.

Je hebt tegenwoordig ook modules die je achter je bestaande schakelaars kan plaatsen zodat je die nog steeds kan gebruiken. Maar dan met normale lampen. Die kan je dan ook via de smartphone schakelen.

Maar staan de input van die inbouwmodules dan los van de output? Want daarmee kan je dan bijvoorbeeld kiezen om een lamp te schakelen met eender welke schakelaar waar zo’n module achter zit. En configureer je dat dan in je hub welke schakelaar welke lamp schakelt

Dit is vanuit puur technisch oogpunt mogelijk, maar wordt dit reeds door bepaalde hubs/merken/modules ondersteund? Want ik kan dat precies niet vinden.

Bedankt voor jullie antwoorden.

[ Voor 4% gewijzigd door gladeines op 29-01-2022 09:42 ]