Toon posts:

Nest (gen3) vloerverwarming!?

Pagina: 1
Acties:

• (JVR1988)
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 03-04-2022
Goedemorgen.

Ik ben eerlijk gezegd al een paar weken op onderzoek uit. Maar ik kom er helaas niet helemaal uit. Ik heb een 2onder1kap woning. Waarvan de begane grond met vloerverwarming (op water) nu wil ik graag een Google nest aan de muur. Maar is dat mogelijk? Ik lees en zie overal dat hij moet werken met vloerverwarming. Maar de grote vraag van mij is. Onze vloerverwarming staat dag en nacht op 19 graden. Omdat mij verteld is dat vloerverwarming continue op temperatuur moet zijn. Dus wij spelen totaal niet met de temperatuur. Alleen is de Google nest ook echt geschikt hiervoor? Of zal dit waarschijnlijk een grote miskoop zijn?

Ik hoop dat iemand hier meer verstand van heeft en me een beetje op weg kan helpen. Ik hoor het graag.

Mvg Jasper.

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Wat is de huidige situatie? Waarin staat de vloerverwarming op 19 graden, is dat een losse thermostaat? Hebben jullie elders in huis wel gewone radiatoren? Heeft jullie vloerverwarming meerdere zones met eigen zonekleppen die aangestuurd moeten worden?

Over het algemeen zegt de thermostaat hé het is koud en dan springt de ketel aan om meer warm water te maken, als je slimme radiatorknoppen of meerdere zones hebt dan zijn er dus meerdere inputs die bepalen wanneer de ketel aan moet. Als je dus alleen beneden een thermostaat hebt, daar vloerverwarming op 19 graden, en die zo gebalanceerd is dat er alleen een keer in de ochtend wat warm water gemaakt hoeft te worden (lijkt me niet realistisch) dan zou dat dus betekenen dat bijv. radiatoren op andere verdiepingen ook maar eens per dag even aanspringen.

• (JVR1988)
Zie hieronder de foto’s van de vloerverwarming-verdeler. Ik heb onder alleen vloerverwarming over de hele verdieping. Boven heb ik 2 radiators. 1x badkamer en 1x slaapkamer. Overige 2 slaapkamers zijn afgedopt en de radiatoren verwijderd. Dus kort gezegd. Onder alleen vloerverwarming. Boven 2x radiator. De cv ketel betreft een Intergas HRE 36/30.

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:04
Wat is voor jou de toegevoegde waarde van een Nest thermostaat?
Qua functies heeft het natuurlijk geen enkele zin wanneer je altijd een constante temperatuur hebt.
Als het je om het uiterlijk gaat, oké.

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
Lees dit even, mogelijk heb je er iets aan, zit ook een nest in het verhaal en problemen met op temperatuur komen. Ook de oplossing zit er in.

Vloerverwarming komt niet op gang

[Voor 13% gewijzigd door tcw82 op 29-01-2022 09:28]

• (JVR1988)
Na dat is mijn vraag dus ook een beetje. Heeft het met vloerverwarming zin? Mij hebben ze verteld met vloerverwarming mag je niet teveel aan de thermostaat zitten. Omdat het een continue circuit is ofzo? Ik heb er ook niet super veel verstand van vandaar mijn vraag. Ik zie dat de nest geschikt voor vloerverwarming is. Maar ik vraag me af of die ook gewoon zo ingesteld staat zoals het moet. En dat ik niet teveel problemen krijg. Ik lees best wat voordelen zoals de vakantie stand & de legionella stand etc. Ik maak nu gebruik van een Nefit smart app. Maar ik vind dat ik teveel gas verbruik per maand. Ik dacht misschien word het minder als ik een nest aanschaf ivm dat ik hoor dat er geen slimmere thermostaat is op het moment.

• tcw82
  • Nu online
Hhhm, de thermostaat zal je gasverbruik niet direct verlagen.
Heb je historische gegevens van je gasverbruik door de jaren heen? Heb je inzicht in je verbruik per graaddag? (www.mindergas.nl voor meer info.

Gewoon te veel gas verbruiken is niet echt een zinnige vaststelling, zonder de rest te weten.
Hoe hoog staat de thermostaat, heb je een open trap van de kelder tot de zolder, woon je op het platteland in een tochtig hok, heb je vorig jaar al je muren, ramen, daken laten isoleren.
Kortom, eerst inzicht in je verbruik krijgen om dan vast te stellen wat veel is. (Vergelijken met buren kan ook, maar daar moet je dan ook weten hoe hoog de thermostaat staat)

• tcw82
  • Nu online
Aanvullende, ik ben in 2019 in mijn huidige huis van wonen en schrok van het voorschot bedrag. Vervolgens zag ik dat ik meer dan 10 kuub per dag aan het verstoken was in november. Ik vond dat veel, melde dat ook zo op "klusidee-forum" en werd vervolgens met pek en veren door het dorp getrokken op een platte kar. Wat een gezelligheid daar. Uiteindelijk bleek dat ik 1480 kuub gas in. 6 maanden (juli-dec) had verstookt. Dit jaar kom ik uit op 1250 kuub in 12 maanden. Kortom, ik verbruikte behoorlijk wat, maar zonder vergelijk zegt het niks.

• (JVR1988)
We wonen in een woning van 1980. Dak is goed geïsoleerd. Alleen kruipruimte willen we nog doen. Ik hoor dat daar ook veel rendement te halen is. Maar kortom de nieuwe nest thermostaat zal niet veel uithalen verwachten jullie? Ik wil hem graag inderdaad voor het design en natuurlijk de app. Want ik kan dan toch veel meer zien als normaal. Alleen werkt die goed met vloerverwarming dat is mijn vraag. Ik hem hem binnen. Maar als het niets toevoegt of de problemen worden misschien groter met fouten in mijn cv. Dan pas ik ervoor.

• (JVR1988)
Ik zit iedere dag nu in de winter tussen de 11 a 18 m3. Weet niet of dat redelijk normaal is in een 2 onder 1 kap.

• tcw82
  • Nu online
(JVR1988) schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:57:
Ik zit iedere dag nu in de winter tussen de 11 a 18 m3. Weet niet of dat redelijk normaal is in een 2 onder 1 kap.
Wij hebben een geschakelde woning. Net geen 200 vierkante meter en uit 1995. (een huis dat super veel op ons huis lijkt https://www.funda.nl/koop...2684639-catharinahoeve-6/ )

Als je een paar jaar afrekening hebt, kun je die gegevens (meterstanden) in voeren in mindergas.nl en krijg je een kuubs per graaddag. Ik zit op iets van 0.35 kuub per graaddag. (Was ooit 0.5)

• tcw82
  • Nu online
Dit is een screenshot van minder gas ap
Die 0.318 was ooit 0,5, als je dan uitgaat van 2000 graaddagen per jaar (wilde gok, maar zoiets zal het wel eens kunnen zijn).

De 822 en 593 moet je niet op tellen, de 593 is onderdeel van de 822.

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

wat is je doel van het ophangen van een internetthermostaat? gemak of energiebesparing?

het het gaat om het laatste moet je niet beginnen met de thermostaat maar je CV en je afgiftesysteem optimaliseren. daar zal je 90% van je winst halen.

[Voor 47% gewijzigd door flippy op 29-01-2022 13:09]

Never attribute to malice what you can attribute to ignorance.

• cwrm63
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18-01 16:18
Heb hier hetzelfde "probleem". Vloerverwarming op 2 verdiepingen. Honeywell round modulation thermostaat aan de muur. Wilde wel een slimme thermostaat maar voor wat? Temperatuur staat bij ons ook altijd vast op 20,5 graden.
Heb nu gekozen voor Plugwise Adam HA. Hiermee kan ik de ketel uitlezen via HomeAssistant en toch op afstand de temperatuur aanpassen. Dit, omdat wanneer mijn vrouw het echt koud heeft en om 14:00 uur de thermostaat toch hoger zet en hem vervolgens rond 21:00 uur s`avonds vergeet terug te zetten, een weekschema dit voor mij doet.
In de toekomst wil ik dit systeem uitbreiden met zoneverwarming op de 2e verdieping (4 zones) Deze kan ik dan toevoegen aan de Adam. De slaapkamers en badkamer heb ik al uitgerust met een Jip. Zo kan ik alvast de temperaturen meten.

PV Output - Rijnsaterwoude, 6x 380 Oost 40, 6x 380 West 40, 5x 380 West 20. Totaal 6460Wp

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee