[Multi] Tom Clancy's Rainbow Six: Extraction

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Multi - Rainbow Six: Extraction

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/9/98/Rainbow_Six_Extraction_cover_art.jpg/220px-Rainbow_Six_Extraction_cover_art.jpg

Algemene info

Tom Clancy's Rainbow Six: Extraction is een tactische co-op shooter voor 1 tot 3 spelers, uitgebracht op PC, PlayStation en Xbox op 20 januari 2022. De game kan worden gekocht via de reguliere online en retail kanalen en is (op dit moment) ook beschikbaar via Game Pass.

Handige links

Videos

Cinematic reveal trailer
Gameplay trailer

Tips, tricks en strategie (solo)

Hieronder een (vast niet uitputtend) lijstje met speeltips voor solo play. Heb je zelf tips, post ze dan in dit topic, dan voeg ik ze toe in de lijst.

- Loud (bijvoorbeeld muzzle brake) op je primary, suppressed op je secondary. Op deze manier kun je makkelijk switchen van stealth naar 'oh shit' en doe je maximaal damage.
- Verken de ruimte(s) voordat je de objective doet. Schakel zo veel mogelijk nesten en Archeans uit, bij voorkeur met stealth want dit maximaliseert je XP.
- Triangulation: weet waar de stations staan voor je de eerste triggert en clear de omgeving van nest en Archeans voordat je begint. Het meeste werk/tijd zit dus in de voorbereiding en het aanzetten van de drie stations is zo gebeurd.
- Rescue the asset: loop vanaf de extraction zone terug naar de VIP en clear wat je tegenkomt. Zo heb je een pad naar de uitgang.
- Elite target kill: zodra je de laatste 'helper' killt, weet iedereen waar je zit. Dus kies van tevoren een defensieve positie/killzone die je verstevigt, claymores legt, etc. Kies een operator met een primary of special met veel damage.
- MIA rescue: clear eerst alle nesten en zo veel mogelijk Archeans, vooral op het pad tussen de MIA en de extractie zone. Voordat je aan de MIA trekt kijk dan eerst waar de draden naartoe lopen. Er zijn drie nodes die je uit moet schakelen voor je de MIA kan bevrijden. Trek 1x snel aan de MIA, de nodes gaan dan open en sturen een 'puls' naar de MIA. Schiet de pulsen kapot en de geopende nodes. Als alle drie de nodes kapot zijn kun je de MIA lostrekken.
- Is de volgende subzone iets dat niet past bij je loadout/Operator? Extract. Vooral in het begin (als je nog geen claymores, etc. hebt). Wat minder XP pakken is beter dan al je XP kwijt raken door een MIA.
- Je bent nergens toe verplicht en kan extracten wanneer je wil, maar je kan ook altijd naar de airlock voor de volgende subzone als de huidige te lastig is solo. Krijg je geen XP voor de objective uiteraard. (Voorbeeld: je wil de MIA redden maar die zit in subzone 3: dan kan je in subzones 1 en 2 naar de airlock sneaken zonder een objective te doen en gelijk naar subzone 3 gaan.)
- In subzone drie is het belangrijk dat je op tijd extract. Vanaf ongeveer de laatste twee minuten begint de 'swarm' en dan wil je eigenlijk al weg zijn. Dus niet je objective tot de laatste twee minuten bewaren; als je nog een minuutje of drie over hebt loop dan naar de extraction zone, of je je objective nu af hebt of niet.

Tips, tricks en strategie (multi)

Speel zelf weinig multi, dus post vooral je tips hieronder, dan voeg ik ze toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadramon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-07 08:38
Speelt best leuk weg, maar speel met randoms en dat is vaak ellende. Mensen die op solo missie gaan, met amper HP weigeren te extracten. Dat haalt de lol er wel snel van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Dat is wel vervelend inderdaad. Op de hogere moeilijkheidsgraden heb je er minder last van want die unlocken pas als je iets verder bent, Dus dan speel je met mensen die in ieder geval weten hoe het moet.

Ik speel veel solo en vermaak me hier prima mee. Zeker omdat je kan extracten wanneer je wil, dus je kan ook even vijf minuten iets doen en dan weer weg. (of als de objectives je niet bevallen ;)).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PearlChoco
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-06 22:11
Rainbow Six Extraction.

Paar uurkes gespeeld, aangenaam verrast! Ik snap de kritiek hoegenaamd niet. Coole sfeer, knappe levels, 18 operators met eigen skills en items, stevige moeilijkheidsgraad, en vooral het is PvE en niet PVP dus in feite een behoorlijk vernieuwend concept.
Is R6 Siege maar dan PvE. Ofwel Back4Blood maar dan met tragere R6 gameplay.

Ideale afwisseling na Outriders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
PearlChoco schreef op zondag 30 januari 2022 @ 21:37:Ik snap de kritiek hoegenaamd niet.
Kritiek is vooral dat het geen echte Tom Clancy game is of een echte Rainbow Six game. Mij boeit dat eerlijk gezegd niet zo.

Los daarvan zit het spel vrij goed in elkaar. Op wat kleine balans issues na (eigenlijk alleen in de early game) is het een probleemloos spel.

Door het health/MIA systeem wil je ook echt niet geraakt worden, dus je speelt automatisch langzamer/tactischer. Bij games als Back 4 Blood of Aliens Fireteam Elite is het vooral raggen (niks mis mee overigens, die heb ik beiden met plezier gespeeld ook). :+

Repetitief is ook een kritiek die je veel hoort, maar daar kan ik me niet in vinden eerlijk gezegd. Objectives/kistjes/nests/Archeans zitten altijd op andere plekken en ook hoe je door de subzones navigeert is (semi)random.

Enige kritiek die ik heb is al die carnavalspakken in de store. Graag wat tactical of normale kleding aub.

Komt vast nog wel extra content bij gok ik. Er komt in ieder geval op korte termijn nog een nieuwe Operator bij (Zofia, zit al in de game files).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:33

Vrijdag

De Zwarte

Onlangs gekocht voor de PS4. Speel vooral solo. Één keer een potje gespeeld met randoms. Helaas was ik diegene die twee keer down ging 🤦
Wel speelde we voorzichtig en werd er gekeken naar de objectives, gepingd etc.

Vind het tot nu toe wel leuk. Heb die special edition gekocht, maar het enige is een paar cosmetische items. Je kan net zo goed de gewone versie kopen, mocht je twijfelen.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoStiglitz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:40
Zit in de xbox gamepass vandaar een aantal keren gespeeld. Ik moet zeggen dat ik me tot nu toe een paar avonden flink vermaakt hebt. Begint wel wat repetitief te worden als in dezelfde (kleine) map keer op keer maar nog wel uitdagend omdat de objectives wijzigen en op andere plekken zitten.
Single player laat ik liggen, heb ik 2x gedaan en was niet mijn ding. De co-op random was wel erg leuk, je bent wel afhankelijk met wie je in een pot terecht komt.

Het valt me wel op ik een aantal keren met dezelfde personen in een ronde zat wat wellicht de populariteit van het spel aan geeft :)

Kopen.. Voor mij een nee.. Wel een leuke toevoeging in de xbox game pass!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whoojaa
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-07-2024
Zelf niet heel bekend met de Tom Clancy spellen op Ghost Recon Wildlands na. Heb me in het begin wel echt even verkeken.

In de eerste paar missies verloor ik alle operators. Na wat teleurstellingen lukte het aardig om alles weer langzaamaan terug te halen en zo door te spelen.

Speel op de PS5 juist vaak met randoms. Wanneer er vertrouwen is in de mede teamgenoten wil ik de laatste subzone wel proberen, meestal probeer ik te extracten na de tweede subzone. Af en toe vind je iemand die het spel lastig maakt, meestal sneuvelt deze vanzelf om zelf dan rustig te extracten en opnieuw te proberen.

PSN: whoojaa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
whoojaa schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:04:
In de eerste paar missies verloor ik alle operators.
Een punt van kritiek dat ik heb: early game is niet lekker gebalanceerd, zeker niet voor minder ervaren spelers. Je fouten worden keihard afgestraft. Daar is op zich niks mis mee, maar dit is zelfs op het allermakkelijkste niveau zo. Schrikt veel mensen af om dan verder te gaan denk ik.

Je hebt wel een sandbox in de vorm van VR missies, maar de content daar is maar beperkt. Dus de kans dat je als minder ervaren speler in het begin een objective krijgt waar je geen idee hebt wat je moet doen is vrij groot. Als je dan ook de 'best practices' niet kent (en die ken je niet als je net bent begonnen) dan kost je dat direct een Operator. Zelfs op het het laagste niveau. Dat mag van mij wel iets anders, er zijn namelijk nog een hele serie nog veel moeilijkere niveaus, dus maak die eerste wat toegankelijker zodat mensen makkelijker kunnen leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whoojaa
NLxAROSA schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:26:
[...]

Een punt van kritiek dat ik heb: early game is niet lekker gebalanceerd, zeker niet voor minder ervaren spelers. Je fouten worden keihard afgestraft. Daar is op zich niks mis mee, maar dit is zelfs op het allermakkelijkste niveau zo. Schrikt veel mensen af om dan verder te gaan denk ik.
Had niet echt het idee dat ik overpowered werd. Vooral overrompeld in het begin. Al schietend een ruimte in te gaan om er vervolgens niet uit te komen doordat je in eens omsingeld werd. Dat werd in 2 tellen fataal :P

Die eerste simulatie missies waren niet echt representatief. Zo door de eerste paar heen geschoten en dus volle vertrouwen de online in gegaan.

Wat voor mij vooral lastig was dat er in het begin een paar operators zijn met een fatsoenlijke assault rifle. merendeel hebben een shotgun. Na mn operators direct te hebben verloren moest ik met een shotgun deze terug halen.

Iets van beginner revive of loadout samenstelling a la COD lijkt voor mij dit wel op te lossen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik speel op solo gewoon op "dad-gamer" mode, dus niet al te lastig. Probeer dan altijd wel een silencer op in elk geval één van de wapens te doen en van tevoren zoveel mogelijk Archeans en pods uit te schakelen voordat ik een objective ga doen. En als het even kan ook kijken welke route ik kan nemen en dan overige deuren dicht te doen. Bij twijfel hard rennen naar de volgende saferoom en dan extracten.

Het is inderdaad ook op de laagste stand nog best pittig en ik ben al meerdere keren operators kwijtgeraakt. Ze daarna weer redden zorgt wel voor klamme handjes, maar als ik me alleen daar op focus gaat het wel. Eventuele makkelijke opdrachten kan ik dan nog wel uitvoeren, zoals pods onschadelijk maken.

Tot nu toe bevalt het spel me wel, het is een stuk langzamer dan de hektiek die ik gewend ben met CoD en da's ook wel eens fijn.

Meer wapens krijg je pas als je hoger level bent, dus sommige operators gebruik ik niet zo vaak. Of ik doe er in elk geval geen moeilijke opdrachten mee, als ik geen demper op één van de wapens kan zetten.

[ Voor 11% gewijzigd door Vrijdag op 04-02-2022 11:45 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whoojaa
[b]Vrijdag in "[Multi] Tom Clancy's Rainbow Six: Extraction"
Meer wapens krijg je pas als je hoger level bent, dus sommige operators gebruik ik niet zo vaak. Of ik doe er in elk geval geen moeilijke opdrachten mee, als ik geen demper op één van de wapens kan zetten.
Om deze reden laat ik ook al zeker 2 operators liggen, die hebben een shotgun en de revolver zonder attachments.

Wat ik me af vraag, is het nodig om alle operators te levelen? Dit omdat je anders wellicht zou vast lopen door het missen van bepaalde operators/skills?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

whoojaa schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:43:
[...]

Om deze reden laat ik ook al zeker 2 operators liggen, die hebben een shotgun en de revolver zonder attachments.

Wat ik me af vraag, is het nodig om alle operators te levelen? Dit omdat je anders wellicht zou vast lopen door het missen van bepaalde operators/skills?
Je krijgt op een gegeven moment de optie om nog een soort self revive te doen. Ben even vergeten of dat operator specifiek is, of dat je het bij elke operator kan inzetten. Dat heeft mij wel een paar keer kunnen redden. Moet ik daarna wel als een gek rennen naar de saferoom, want er komen alleen maar meer beestjes bij :P

Ik denk dat het wel verstandig is om de verschillende operators wel te levelen. Ze hebben allemaal een eigen balans van sterke en zwakke punten en ik denk dat als je eenmaal een beetje geleveld bent, dat je dan ook wel meer al knallend sommige opdrachten kan doen. Of dat je in een team bijvoorbeeld de tank kan spelen als je iets moet verdedigen. Voor beginnende spelers (zoals ik) zijn operators die zoveel mogelijk kunnen sneaken wel het beste denk ik. Zeker in solo mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Vrijdag schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:10:
[...]
Voor beginnende spelers (zoals ik) zijn operators die zoveel mogelijk kunnen sneaken wel het beste denk ik. Zeker in solo mode.
Lion is mijn favoriet als solo class. Die heeft een detectie drone en speelt al vrij snel de HK-417 vrij (69 damage zonder suppressor).
Hibana met haar X-Kairos launcher is ook heel erg goed solo evenals Doc met zijn health boosters (3 om mee te beginnen).
Pagina: 1