Node-RED - Telegraf - InfluxDB - Grafana

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-05 12:33
Ik wil via de P1 poort van m'n energie meter informatie ophalen over het verbruik en deze in een Influx database laden. Vervolgens met grafana middels een dashboard deze informatie tonen.

Ik heb Grafana draaien met een connectie naar een Influx database. Nu nog de data ophalen en ervoor zorgen dat deze in de database terecht komt. Ik heb een Node-RED flow geimporteerd van onderstaande site, maar zie daar geen koppelingen met een database.

Iemand een idee hoe ik de data via Node-RED ophaal en wegschrijf naar de database ?

https://gist.github.com/S...3f1168bbd8#file-flow-json

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-04 21:59
Heb je een fysieke connectie tussen de P1-port en een single-board-computer of microcontroller geregeld? Welke is dat dan? Raspberry PI, een bepaalde espressif of iets anders?
Heb je daar software op draaien die al iets met het signaal uit de PI-port doet, of heb je nog niets daarvoor?

Als de single-board-computer of microcontroller een ethernet/WiFi verbinding heeft, dan kan het eventueel ook rechtstreeks naar InfluxDB, maar als je bijvoorbeeld het via MQTT wilt uitzenden, dan kan Node-RED het oppakken en in de database stoppen.

Als bovenstaande niet het probleem is, open dan in Node-RED de InfluxDB node en kies de edit knop waar je de server kiest. Dan kun je daar je server configureren, zijnde version (2.0), URL and Token. De token is in InfluxDB aan te maken. Op internet zijn daar tutorials voor.

[ Voor 20% gewijzigd door Bolukan op 10-08-2023 10:35 ]