Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn systeem begint na 10 jaar wat langzamer te worden en het is tijd voor een nieuw systeem.
Ik wil de pc gaan gebruiken voor games, films kijken en autocad tekeningen te maken.
3d printen is ook een grote hobby van mij, dus dat moet geen probleem zijn.
Het liefst wil ik een systeem dat ik voor de komende jaren kan blijven gebruiken.
Dit wordt mij eerste zelfbouwpc, maar ik heb bij mijn oude computer ook defecte onderdelen zelf vervangen, dus dat moet geen probleem zijn. (denk ik....).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 2500 en 3000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er gaan twee lasperprinters mee ( brother dcp 9020dcwdw en hp laserjet 410) een synolgy NAS voor mijn ip camera, twee computerschermen (LG), een 3d printer ( Flasforge Adventurer 3) en muziekboxen ( edifier), SSD Samsung 980 Pro 1 TB, toesenbord en muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zat aan het volgende te denken;
NZXT H710 kast
Intel Core I9 12900K
MSI MAG Z690 Tomahawk Wifi DDR4
Artic Liquid Freezer II240
Nvidea Geforce RTX 3060 TI
Kingston Fury Beat DDR4 3600Mhz- 32 GB ( 2x 16GB)
Samsung 980 Pro - 1 TB
Cooler Master V750 V2 Gold
Windows 11 Home
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en Nvidia hebben mijn voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- kwalitatief goed spul.
- onderdelen waar ik langere tijd mee vooruit kan.
- Zo min mogelij k lawaai.
- Geen verlichting in de kast; het is geen Kerstboom
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Willen jullie kijken of dit een beetje een redelijk systeem is en/of er nog verbeteringen in de lijst gemaakt kunnen worden? Alvast bedankt!
Mijn systeem begint na 10 jaar wat langzamer te worden en het is tijd voor een nieuw systeem.
Ik wil de pc gaan gebruiken voor games, films kijken en autocad tekeningen te maken.
3d printen is ook een grote hobby van mij, dus dat moet geen probleem zijn.
Het liefst wil ik een systeem dat ik voor de komende jaren kan blijven gebruiken.
Dit wordt mij eerste zelfbouwpc, maar ik heb bij mijn oude computer ook defecte onderdelen zelf vervangen, dus dat moet geen probleem zijn. (denk ik....).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 2500 en 3000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er gaan twee lasperprinters mee ( brother dcp 9020dcwdw en hp laserjet 410) een synolgy NAS voor mijn ip camera, twee computerschermen (LG), een 3d printer ( Flasforge Adventurer 3) en muziekboxen ( edifier), SSD Samsung 980 Pro 1 TB, toesenbord en muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zat aan het volgende te denken;
NZXT H710 kast
Intel Core I9 12900K
MSI MAG Z690 Tomahawk Wifi DDR4
Artic Liquid Freezer II240
Nvidea Geforce RTX 3060 TI
Kingston Fury Beat DDR4 3600Mhz- 32 GB ( 2x 16GB)
Samsung 980 Pro - 1 TB
Cooler Master V750 V2 Gold
Windows 11 Home
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en Nvidia hebben mijn voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- kwalitatief goed spul.
- onderdelen waar ik langere tijd mee vooruit kan.
- Zo min mogelij k lawaai.
- Geen verlichting in de kast; het is geen Kerstboom
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Willen jullie kijken of dit een beetje een redelijk systeem is en/of er nog verbeteringen in de lijst gemaakt kunnen worden? Alvast bedankt!
[ Voor 4% gewijzigd door fazerray op 28-01-2022 21:46 ]