Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterlommel
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-05 22:34
Ik kijk NLZIET via Chromecast v3 ingeplugd in HDMI Side op een Philips 40PFL5206H/12
De coax digital audio out van de tv is verbonden met de coax digital in van een Audiolab 6000 a play versterker.
Probleem: geluid is mono :'(

Ps. Op de HDMI ARC op de tv zit ook een Samsung soundbar aangesloten maar deze gebruik ik momenteel niet.

Ik heb werkelijk geen idee waar kan dit aan liggen. Iemand?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:01

Major_ton

Shoot!

Is het geluid MONO, oftewel hetzelfde geluid uit beide luidsprekers, of komt er maar uit één luidspreker geluid? Geeft de versterker met andere bronnen wel stereo geluid? Doet dit probleem zich alleen voor bij NLziet of met al het geluid vanaf de TV? In dat laatste geval, heb je al een andere bron op de coaxiale input geprobeerd?

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterlommel
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-05 22:34
Met mono bedoel ik dat het geluid wel uit beide luidsprekers komt, maar mono klinkt.
Het geluid is mono bij NLZIET als bron. Wanneer ik bv YouTube als bron cast is het geluid wel stereo. Het valt mij vooral op bij (muzikale) programma's van RTL, bv. "I can see your voice" seizoen 2022. Zeer irritant.

[ Voor 16% gewijzigd door peterlommel op 07-02-2022 21:52 ]