Toon posts:

Sonos: Beam en Play 1 aan Philips TV koppelen mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RJ1979
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-11-2022
Ik vindt het geluid van mijn Philips Ambilight ondermaats en overweeg een playbar.

Muziek gaat hier over 1x Sonos Play 5 en 3x Sonos Play 1. Graag zou ik een Sonos playbar gebruiken in combinatie met mijn huidige boxen (surround opstelling).

Play 5 en Play 1 zijn generatie 1 hardware. Ik ben benieuwd of een Beam op deze manier op te stellen en te koppelen is en of iemand daar ervaring mee heeft qua gebruik en kwaliteit.

Alle reacties

• Footstepz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-01 21:07
Hoi,

Only products of the same model can be used together as surround speakers. For example, two Sonos Ones can be used for surround sound but One and Play:1 cannot. However, related models like One and One SL can be used together as surround speakers.

https://support.sonos.com/s/article/4807?language=en_US

In jouw geval dus: De beam met 2x een Play 1.

Welke Philips televisie heeft u? Ik heb een OLED 935 waarvan ik de soundbar heb vervangen met een Sonos Beam (gen 2), het irritante hiervan is dat ik nu geen feedback meer krijg op mijn volume control.

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:36
Ik heb hier ook een Philips Ambilight. In het verleden met een PlayBar en 2 x Play1. De PlayBar heb ik eerder vervangen door een Beam (gen1): werkt. Later heb ik de Play1's vervangen door 2x One SL. Geen enkel probleem ondervonden.

FritzBox 4060 | FritzRepeater 1200AX | 2 x FritzRepeater 3000

• purplevendetta
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 01-02 12:10
Zie https://support.sonos.com/s/article/4786?language=nl_NL

Omdat de Play:1 compatible is met de S2 app, kunnen die inderdaad gebruikt worden als surrounds.

Als de Play:5 een Gen1 is, en niet de Play:5 van Gen2, dan kan die alleen bediend worden met de S1 app. Dus als de Play:1's overgezet zijn naar de S2 app, dan kunnen die niet meer gegroepeerd worden met de Play:5 Gen1.

[Voor 0% gewijzigd door purplevendetta op 03-02-2022 07:59. Reden: Typo]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee