Nieuwe comp, wil extra fans...

Pagina: 1
Acties:

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-05 14:26

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
Hey guys,

Ik heb een nieuwe comp:
* AMD 1400Mhz (ga ik NIET opklokken)
* AMD Certified cooler
* 256Mb DDR ram (wordt later 768)
* Geforce 2 Mx 100 (819 3dmark2001s) :(
* 30,3Gb Harddisk (met cooler)

Nu heb ik bij de compzaak 2 extra coolers (coolermaster, 8x8 fans erin laten zetten). Dit zorgt voor een temperatuur van 49oC bij stabiel gebruik i.p.v. 59oC (als ik die bovenste fan uitzet).

Maar... Dit is echter met de kast open, dus met de kast dicht zit ie weer vrolijk op 57-59oC.

Nu wil ik mijn case gaan modden, het is een miditower, dus de kap moet er kantelend naar boven af. Ik weet het aantal fans enzo wat ik er graag in wil hebben, en ik heb goed nagedacht over de plaatsen.

Mijn moederbord (A7V266) heeft 4 powerdingen voor koelers:
* CPU koeler
* MOBO koeler
* Onder, voor
* Boven, achter (die fan die de 8oC verschil maakt)

Nu wil ik 5 fans extra erin zetten;
* 3x 6x6 cm
* 2x 8x8 cm

Nogmaals, ik heb er goed over nagedacht enzo, dus kom aub niet met: "Ik denk dat dit overbodig is"... Beter te veel dan te weinig...

Bottom line:
Hoe ga ik die 5 extra fans aansluiten? Uit mijn MOBO komen nog 3 stroomkabels (voor aan HD aan te sluiten) en 1 stroomkabel voor aan een floppie te koppelen...
Gaat dit lukken, en zo ja hoe?

• Dr.Snuggles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 14:28
splittertje op je voeding kabel

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:43

Epsilon

niet erg slim om er 60mm in te zetten.
zet onderin een 120mm fan
en bovenin bij je moederbord 1x80mm en tussen je voeding en cd-rom nog 1x80mm in de bovenplaat.

• Dirk J
  • Laatst online: 19-04 11:46
60mm ga je niet merken
en als je je pc toch niet gaat overclocken, waarom zou je em dan zo goed gaan koelen???

edit:
als je je cpu dan toch zo koel wilt hebben, kan je beter een nieuwe cpu koeler kopen trouwens

• gvdh81

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
Op woensdag 22 augustus 2001 21:45 schreef epsilon het volgende:
niet erg slim om er 60mm in te zetten.
zet onderin een 120mm fan
en bovenin bij je moederbord 1x80mm en tussen je voeding en cd-rom nog 1x80mm in de bovenplaat.
Dus; Intake:
* 120mm onderin
* 80mm voor
* 80mm boven (blaast op koellichaam cpu, dus dit wil ik eigenlijk er in laten zitten, scheelt me nl 9oC)

Dus; Uittake:
* 120mm bovenin, ergens in midden, of meer richting voor

P.s. ik wil hem zo koel hebben omdat ie in zeer warme, slecht geventileerde ruimtes (denk aan 30oC) kan komen te staan.

Verwijderd

jah hoe sluit je die aan die koelers... gewoon ffies draadjes aan elkaar solderen (op de hd voeding) of heb je daar speciale kabeltjes voor?

• gvdh81

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
Op woensdag 22 augustus 2001 21:48 schreef de_koeievanger het volgende:
jah hoe sluit je die aan die koelers... gewoon ffies draadjes aan elkaar solderen (op de hd voeding) of heb je daar speciale kabeltjes voor?
Op woensdag 22 augustus 2001 21:44 schreef rick17 het volgende:
splittertje op je voeding kabel

• gvdh81

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
[b]Op woensdag 22 augustus 2001 21:46 schreef AMDude
edit:
als je je cpu dan toch zo koel wilt hebben, kan je beter een nieuwe cpu koeler kopen trouwens
Past niet in midi-tower, ik wil graag miditower houden ivm grootte, en omdat ie vaak getransporteerd gaat worden.

edit:

Intake:
* 120mm onderin
* 80mm voor
* 80mm boven (blaast op koellichaam cpu, dus dit wil ik eigenlijk er in laten zitten, scheelt me nl 9oC)

Uittake:
* 120mm bovenin, ergens in midden, of meer richting voor

Zoiets dus ???

• Dirk J
  • Laatst online: 19-04 11:46
Op woensdag 22 augustus 2001 21:50 schreef Xces het volgende:

[..]

Past niet in midi-tower, ik wil graag miditower houden ivm grootte, en omdat ie vaak getransporteerd gaat worden.
:P ok, ik snap et ;)
voor het aansluiten kan trouwens je ook kroonstenen gebruiken

Verwijderd

PLEASE

Mensen, zullen we de inwendige onderdelen van de PC niet zodanig gaan onderwaarderen dat we ze van spanning gaan voorzien via KROONSTENEN :'( :'( :'( :'(

effe netjes solderen meteen krimkousje eromheen, wel zo netjes, wel zo mooi, en een superverbinding >:)

• te(X)en
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-10-2024

te(X)en

plons...

Op woensdag 22 augustus 2001 22:03 schreef roalte.nl het volgende:
PLEASE

Mensen, zullen we de inwendige onderdelen van de PC niet zodanig gaan onderwaarderen dat we ze van spanning gaan voorzien via KROONSTENEN :'( :'( :'( :'(

effe netjes solderen meteen krimkousje eromheen, wel zo netjes, wel zo mooi, en een superverbinding >:)
Nou, nou. Kroonsteentjes zijn de basis van onze samenleving.

En waar denk je dat dat gekke ding op het hoofd van onze koningin naar genoemd is?

Verwijderd

Op woensdag 22 augustus 2001 21:50 schreef Xces het volgende:

[edit]

eum, als die zo warm is, zou'k je aanraden toch eens een andere cooler te overwegen. Alpha/swiftech (of hoe ze ook noemen) of als je low budget een vulcano II cooler. Die zullen alleszins beter coolen dan dat amd certified dingetje. ohja, ondertussen misschien ook arctec silver II erop en die cpu zal al wat frisser zijn. als je extra fans wilt steken, koop een kastje waar die paneelkes van openschuiven, en niet in 1 deel zijn. is veel handiger en je kan er tenminste degelijk je coolers in verwerken, want met zo'n volledig afneembare kast is dat nogal moeilijk...

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op woensdag 22 augustus 2001 21:56 schreef AMDude het volgende:

[..]

:P ok, ik snap et ;)
voor het aansluiten kan trouwens je ook kroonstenen gebruiken
heb ik ook :P werkt perfect hoor :D

iStockphoto

Verwijderd

Op woensdag 22 augustus 2001 21:46 schreef AMDude het volgende:
....
en als je je pc toch niet gaat overclocken, waarom zou je em dan zo goed gaan koelen???
Ik heb mijn Dual 1GHz PIII ook niet overgeclockt, maar extra koeling is toch wel degelijk noodzakelijk. Ik heb nu 5 fans in mijn Dragon Bigtower bijgezet en dat helpt toch wel degelijk. Na drie dagen continue renderen liep de temp op tot bijna 70 graden per CPU. Om nog maar niet te spreken van de videokaart en mijn video-codecboard. Nu tuft ie lekker op 50 graden.
Pagina: 1