Hey guys,
Ik heb een nieuwe comp:
* AMD 1400Mhz (ga ik NIET opklokken)
* AMD Certified cooler
* 256Mb DDR ram (wordt later 768)
* Geforce 2 Mx 100 (819 3dmark2001s)
* 30,3Gb Harddisk (met cooler)
Nu heb ik bij de compzaak 2 extra coolers (coolermaster, 8x8 fans erin laten zetten). Dit zorgt voor een temperatuur van 49oC bij stabiel gebruik i.p.v. 59oC (als ik die bovenste fan uitzet).
Maar... Dit is echter met de kast open, dus met de kast dicht zit ie weer vrolijk op 57-59oC.
Nu wil ik mijn case gaan modden, het is een miditower, dus de kap moet er kantelend naar boven af. Ik weet het aantal fans enzo wat ik er graag in wil hebben, en ik heb goed nagedacht over de plaatsen.
Mijn moederbord (A7V266) heeft 4 powerdingen voor koelers:
* CPU koeler
* MOBO koeler
* Onder, voor
* Boven, achter (die fan die de 8oC verschil maakt)
Nu wil ik 5 fans extra erin zetten;
* 3x 6x6 cm
* 2x 8x8 cm
Nogmaals, ik heb er goed over nagedacht enzo, dus kom aub niet met: "Ik denk dat dit overbodig is"... Beter te veel dan te weinig...
Bottom line:
Hoe ga ik die 5 extra fans aansluiten? Uit mijn MOBO komen nog 3 stroomkabels (voor aan HD aan te sluiten) en 1 stroomkabel voor aan een floppie te koppelen...
Gaat dit lukken, en zo ja hoe?
Ik heb een nieuwe comp:
* AMD 1400Mhz (ga ik NIET opklokken)
* AMD Certified cooler
* 256Mb DDR ram (wordt later 768)
* Geforce 2 Mx 100 (819 3dmark2001s)
* 30,3Gb Harddisk (met cooler)
Nu heb ik bij de compzaak 2 extra coolers (coolermaster, 8x8 fans erin laten zetten). Dit zorgt voor een temperatuur van 49oC bij stabiel gebruik i.p.v. 59oC (als ik die bovenste fan uitzet).
Maar... Dit is echter met de kast open, dus met de kast dicht zit ie weer vrolijk op 57-59oC.
Nu wil ik mijn case gaan modden, het is een miditower, dus de kap moet er kantelend naar boven af. Ik weet het aantal fans enzo wat ik er graag in wil hebben, en ik heb goed nagedacht over de plaatsen.
Mijn moederbord (A7V266) heeft 4 powerdingen voor koelers:
* CPU koeler
* MOBO koeler
* Onder, voor
* Boven, achter (die fan die de 8oC verschil maakt)
Nu wil ik 5 fans extra erin zetten;
* 3x 6x6 cm
* 2x 8x8 cm
Nogmaals, ik heb er goed over nagedacht enzo, dus kom aub niet met: "Ik denk dat dit overbodig is"... Beter te veel dan te weinig...
Bottom line:
Hoe ga ik die 5 extra fans aansluiten? Uit mijn MOBO komen nog 3 stroomkabels (voor aan HD aan te sluiten) en 1 stroomkabel voor aan een floppie te koppelen...
Gaat dit lukken, en zo ja hoe?