Mijn vraag
Ik probeer via Powershell met het new-webserviceproxy een SOAP interface op onze Navision omgeving te benaderen. Ik krijg echter een melding waarvan ik niet kan vinden waar dit hem in zit.
Ik zal de eerste zijn die zegt dat ie niet kan coden maar als ik online zoek naar "New-webserviceproxy cannot convert type" dan kom ik het nodige aan oplossingen tegen maar geen van allen werken voor mij.
WSDL
Gebruikte software:
Windows 10/11, Powershell ISE, Microsoft Navision R17 met WSDL van leverancier
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik dacht via Reddit een goed antwoord te hebben dus wat gespeeld met de Namespace en Class maar dit werkt niet. Grote kans dat ik het verkeerd doe maar ik heb echt geen idee meer.
Het grappige is wel, als ik een invoke-webrequest met de juiste XML body doe (zonder poespas, enkel readrealtyObject) dan komt er wel een resultaat; maar ik wil dus niet voor ~60 methods een xml bestand maken
Ik probeer via Powershell met het new-webserviceproxy een SOAP interface op onze Navision omgeving te benaderen. Ik krijg echter een melding waarvan ik niet kan vinden waar dit hem in zit.
Ik zal de eerste zijn die zegt dat ie niet kan coden maar als ik online zoek naar "New-webserviceproxy cannot convert type" dan kom ik het nodige aan oplossingen tegen maar geen van allen werken voor mij.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| # Vraag om credentials bij eerste keer starten, # zet $checkcredential op iets anders dan 1 op opnieuw in te geven if ($checkcredential -ne 1) {$Credential = Get-Credential $checkcredential = 1} # Geef de URL van de WSDL in, als je een bestand gebruikt niet # vergeten de URL ín het bestand aan te passen naar de echte $proxy = New-WebServiceProxy "path\Housing.wsdl" -UseDefaultCredential ` -Namespace 'housing' # Definieer overloads [ref]$var = New-Object -TypeName housing.realtyObject [ref]$var2 = New-Object -TypeName housing.Messageinfo [ref]$var3 = New-Object -Typename Housing.errorInfo $var.value.realtyObjectNo = "012345" # Provisorische zoekopdracht # Gebruik $proxy.[commando] $proxy.findRealtyobject($var,$var2, $var3) ### https://docs.microsoft.com/en-us/powershell/module/microsoft.powershell.management/new-webserviceproxy?view=powershell-5.1 |
WSDL
Gebruikte software:
Windows 10/11, Powershell ISE, Microsoft Navision R17 met WSDL van leverancier
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik dacht via Reddit een goed antwoord te hebben dus wat gespeeld met de Namespace en Class maar dit werkt niet. Grote kans dat ik het verkeerd doe maar ik heb echt geen idee meer.
Het grappige is wel, als ik een invoke-webrequest met de juiste XML body doe (zonder poespas, enkel readrealtyObject) dan komt er wel een resultaat; maar ik wil dus niet voor ~60 methods een xml bestand maken

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?