msi k7t turbo: onboard sound doet het niet

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb net een k7t turbo gekocht, werkt allemaal wel goed maar ik krijg alleen de onboard sound (AC97) niet aan de praat. Zowel onder win98 als 2000 werd ie wel gedetecteerd en als ik dan de drivers van de cd gebruik krijg ik een melding dat de drivers 'wellicht niet geschikt zijn voor de hardware'. Ik ga toch door met installatie en de onboard sound wordt geinstalleerd. Onder win2000 krijg ik nu verder geen foutmelding en staat ie gewoon goed onder apparaatbeheer en er staat een luidsprekertje rechtsonderin. MAAR toch hoor ik NIKS :? Bij MP3's afspelen zie je winamp even afspelen maar vervolgens stopt ie automatisch..
wat kan dit zijn?

[edit] onder win98 doet ie het ook niet.

• Palomar
  • Niet online
het lijkt erop dat ie het nu wel doet.. ik heb in het bios de onboard sound op 'disabled' gezet en hij werkt opeens wel onder win2k :? Onder win98 nog niet geprobeerd maar zal ook wel werken..

FYI

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Hmmz... lijkt me logisch dat hij het niet doet als het op disabed staat, maar wat vaag dat hij de hardware dan wel herkend :?

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 12:59

mr_obb

Lakse Perfectionist

Met die boorden moet je vaak de 'onboard sound blaster' uit zetten en de gewone geluidskaart aan laten staan, dan werkt'ie het best. Ik heb al tientallen van zulke problemen gezien...

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ook als je de totale geluidskaart uit zet (disabled) herkent windows inderdaad 'iets'. Beetje vaag, maar het is nou eenmaal zo. :?
Heb je win2k trouwens kunnen installeren met dat onboard-kreng aan? Daar heb ik eerst nog een uurtje op moeten zitten puzzelen. :( (bij mij moest ie uit bij de installatie, later kon ie weer aan)

• Palomar
  • Niet online
ok bedankt voor de tips.. maar hij doet het nu dus wel onder win2k (win98 nog steeds niet geprobeerd) ondanks ik hem gedisabled heb :?
Op donderdag 23 augustus 2001 00:04 schreef banaan-X het volgende:
Heb je win2k trouwens kunnen installeren met dat onboard-kreng aan?
nog niet geprobeerd.. dit is nog de install van mn vorige config (amd k6 met socket7 mobo etc.) maar hij startte gewoon op zonder noemenswaardige conflicten/errors *D Maar bedankt voor de tip, als ik win2k weer opnieuw install zal ik er aan denken.
Pagina: 1