Wat van paneel voor fps?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
Wat van paneel voor fps een va of ips
ik speel veel hell let loose en het valt mij op dat ik een boel dingen nu niet opmerk tijdens het spelen
ik heb nu een asus 27 inch 2560x1440 165 hertz va paneel en wil eigenlijk een groter scherm 32 inch met de zelfde resolutie

mijn computer specs zijn
rtx3090 24gb
32gb ram
intel i7 9700k

iedereen bedankt voor de antwoorden hiermee kan ik verder

[ Voor 8% gewijzigd door Steenw op 28-01-2022 19:14 ]

Beste antwoord (via Steenw op 28-01-2022 19:12)

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:20

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

kan me voorstellen dat je bij dergelijke games heel stealthy speelt, en je dus overal op moet letten, mogelijk staan je kleurinstellingen niet juist, of het verkeerde profiel ingesteld waardoor je telkens geheadshot word, mss kan je daar eens naar kijken..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Wat bedoel je met "er vallen een boel dingen niet op tijdens het spelen"?
Met de huidige info zeg ik ga dichter of juist verder van je scherm zitten tijdens het spelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

En anders naar Hans Anders

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je dezelfde resolutie wil dan gaan je fps dus niet veranderen dus dan maakt het niet uit "wat" je koopt qua paneel zolang het maar "hetzelfde of beter" is dan wat je nu hebt?

Maar, en allicht iets met inzet: als je nou eens benoemt wat je hebt staan. Zoals het exacte type monitor en ook hoeveel fps je meet (meet, niet denkt), dan kunnen we meer zeggen erover.
een boel dingen nu niet opmerk tijdens het spelen
Dat hoeft zeker niet met je paneel opgelost te worden. Een bril, aandacht, kijkhoek, etc, kunnen ook hier allemaal van invloed zijn :)

"Niet opmerken" is namelijk iets wat je niet uitlegt; dat hoef je met eenzelfde resolutie in een groter paneel dus ook niet op te lossen. Als je nu een pixel niet ziet veranderen, zie je dat op 32", 43" of 85" ook niet veranderen.
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Is die weggevallen in je vraagstelling? En, misschien ook belangrijk: wat is je budget voor een andere monitor?

[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 28-01-2022 15:53 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
@Steenw als je frame drops hebt (meten is weten, wat @MAX3400 zegt), zal een andere monitor dat niet oplossen.
Misschien bedoel je met 'de dingen die je niet opmerkt' screen tearing? In dat geval, probeer het eens met vsync enabled (grafische settings tunen/tweaken).

~

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

kan me voorstellen dat je bij dergelijke games heel stealthy speelt, en je dus overal op moet letten, mogelijk staan je kleurinstellingen niet juist, of het verkeerde profiel ingesteld waardoor je telkens geheadshot word, mss kan je daar eens naar kijken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pedje-san
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:17
Veel pro's spelen juist op wat kleinere schermen (24 of 25 inch). Hoe groter je scherm is hoe meer je gaat missen (afhankelijk van de afstand tot je scherm etc.).

Zie ook: https://prosettings.net/valorant-pro-settings-gear-list/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 15:37
Groter = minder details opmerken, raar genoeg. Je blik richt zich naar het centrum, en hoe groter het scherm, hoe meer er buiten je directe gezichtsveld valt. VA en IPS (of TN) hebben an sich niets met FPS te maken. Wat wel belangrijk is, is het aantal Hz dat het paneel ondersteunt en hoe het paneel omgaat met beweging. VA heeft last van black smearing en is in de regel minder geschikt voor snelle bewegingen. Tevens heeft VA, vaker dan IPS, last van lagere responsetijden. IPS is daar beter in, maar heeft op haar beurt weer last van IPS glow en laag contrast.

Ik zou dus voor shooters met twitch-gameplay gaan voor een relatief compact formaat (24" of 27") 1440p IPS paneel die 144hz+ ondersteunt, mits je GPU dat uberhaupt aankan. Je zou zelfs nog kunnen motiveren dat 1080p beter is, omdat je je op die manier verzekert van hogere FPS.

[ Voor 10% gewijzigd door Negakinu op 28-01-2022 16:32 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
iedereen bedankt voor de antwoorden hiermee kan ik verder
Pagina: 1