Goedemorgen,
Ik loop al even met de gedachte rond om mijn desktop te gaan upgraden.
Functioneert nog prima maar ik merk wel dat ik bij de nieuwe generatie games niet meer op high instellingen kan spelen.
ik speel games als:
Battlefield
Total war (warhammer)
Company of heroes
Volgens mij vraagt dat best wat van je GPU. Al game ik ook veel online (middels bedraad internet met een abbo van 100 Mb/s)
onderstaande de configuratie:
https://www.userbenchmark.com/UserRun/50007535
CPU: Intel Core i7-2600
GPU: Nvidia RTX 2070
SSD: Crucial MX500 1TB
HDD: WD Green 2TB (2011)
RAM: Corsair Vengeance Pro DDR3 1600 C9 2x8GB
MBD: Asus SABERTOOTH P67
Concreet mijn vragen:
- Klopt het dat mijn GPU de zwakke schakel van mijn configuratie is?
ik ga daar blindelings omdat dat component volgens mij het snels (technisch) verouderd.
Echter mijn GPU heb ik inmiddels 3 keer vervangen voor nieuwere varianten terwijl (bijvoorbeeld) het moederbord nog van de eerste configuratie is.
- Nu zijn GPU's op het moment best prijzig. Ik overweeg dan ook nog een RTX 2070 aan te schaffen en 2 RTX 2070 videokaarten aan elkaar te koppelen. de gedachte is dan om bijna 2 keer zoveel slagkracht te hebben op gebied van GPU. Is dit een goed idee denken jullie?
- Zou het nog wat opleveren om andere componenten te vervangen?
dan denk ik met name aan de RAM, moederbord of processor; zoals hierboven vermeld zijn dit oudere componenten en wat levert het dan op?
Graag hoor ik jullie mening en zoals altijd dank daarvoor!
Ik loop al even met de gedachte rond om mijn desktop te gaan upgraden.
Functioneert nog prima maar ik merk wel dat ik bij de nieuwe generatie games niet meer op high instellingen kan spelen.
ik speel games als:
Battlefield
Total war (warhammer)
Company of heroes
Volgens mij vraagt dat best wat van je GPU. Al game ik ook veel online (middels bedraad internet met een abbo van 100 Mb/s)
onderstaande de configuratie:
https://www.userbenchmark.com/UserRun/50007535
CPU: Intel Core i7-2600
GPU: Nvidia RTX 2070
SSD: Crucial MX500 1TB
HDD: WD Green 2TB (2011)
RAM: Corsair Vengeance Pro DDR3 1600 C9 2x8GB
MBD: Asus SABERTOOTH P67
Concreet mijn vragen:
- Klopt het dat mijn GPU de zwakke schakel van mijn configuratie is?
ik ga daar blindelings omdat dat component volgens mij het snels (technisch) verouderd.
Echter mijn GPU heb ik inmiddels 3 keer vervangen voor nieuwere varianten terwijl (bijvoorbeeld) het moederbord nog van de eerste configuratie is.
- Nu zijn GPU's op het moment best prijzig. Ik overweeg dan ook nog een RTX 2070 aan te schaffen en 2 RTX 2070 videokaarten aan elkaar te koppelen. de gedachte is dan om bijna 2 keer zoveel slagkracht te hebben op gebied van GPU. Is dit een goed idee denken jullie?
- Zou het nog wat opleveren om andere componenten te vervangen?
dan denk ik met name aan de RAM, moederbord of processor; zoals hierboven vermeld zijn dit oudere componenten en wat levert het dan op?
Graag hoor ik jullie mening en zoals altijd dank daarvoor!
[ Voor 5% gewijzigd door stino99 op 28-01-2022 11:23 . Reden: Terecht verzoek om onderdelen toe te voegen ipv gebruik van links ]