Op dit moment is de verbouwing van mijn huis in volle gang.
Alle binnenmuren waren eruit en die worden nu teruggeplaatst.
Voordat de werkzaamheden begonnen, heb ik een airco-man gevraagd om twee units in de slaapkamers op de eerste verdieping te plannen.
Volgens zijn metingen paste de airco boven de deur (40 cm ruimte) en dan kon de afvoer netjes naar buiten weggewerkt worden.
Buitenunits op de garage, helemaal mooi.
Nu staan de kozijnen en door de lateien past het geheel ineens niet meer.
De airco past wel boven de deur, maar de afvoer zou dan door de lateien heen moeten lopen, wat niet mogelijk is.
Dat is dus wel een tegenvaller, omdat ik bedacht had verwarming/koeling met airco units te gaan doen.
/f/image/UPvukFhKiK7ERXR6sPlzfwA1.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/o9TTjW597PoMjYzEz4yMo6E5.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoe zou dit opgelost kunnen worden?
De airco-man stelde voor 1 grote unit op de overloop tbv de hele verdieping, of losse units ergens anders in de kamer waardoor de buitenunit op de voor en achtergevel komt ipv de garage aan de zijkant van de woning.
Beide vind ik eigenlijk geen oplossing.
Bestaan er misschien dunnere units waardoor de leiding toch boven de lateien weggewerkt kunnen worden?
Andere oplossingen?
Alle binnenmuren waren eruit en die worden nu teruggeplaatst.
Voordat de werkzaamheden begonnen, heb ik een airco-man gevraagd om twee units in de slaapkamers op de eerste verdieping te plannen.
Volgens zijn metingen paste de airco boven de deur (40 cm ruimte) en dan kon de afvoer netjes naar buiten weggewerkt worden.
Buitenunits op de garage, helemaal mooi.
Nu staan de kozijnen en door de lateien past het geheel ineens niet meer.
De airco past wel boven de deur, maar de afvoer zou dan door de lateien heen moeten lopen, wat niet mogelijk is.
Dat is dus wel een tegenvaller, omdat ik bedacht had verwarming/koeling met airco units te gaan doen.
/f/image/UPvukFhKiK7ERXR6sPlzfwA1.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/o9TTjW597PoMjYzEz4yMo6E5.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoe zou dit opgelost kunnen worden?
De airco-man stelde voor 1 grote unit op de overloop tbv de hele verdieping, of losse units ergens anders in de kamer waardoor de buitenunit op de voor en achtergevel komt ipv de garage aan de zijkant van de woning.
Beide vind ik eigenlijk geen oplossing.
Bestaan er misschien dunnere units waardoor de leiding toch boven de lateien weggewerkt kunnen worden?
Andere oplossingen?
[ Voor 11% gewijzigd door Greyfox op 28-01-2022 11:54 ]
MSX 2 rulez more