Toon posts:

klote partities

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben er nu achter dat ik nu echt nooit meer een microsoft related iets ook maar aanraak... my story...

na een weekje vol vastlopers door de installatie van de nieuwe ie6 besloot ik mijn win98se maar opnieuw te installeren. ik heb een 10 gb harddisk, met 1 primaire partitie (5 gb) en 1 extended (5gb). Op de extended had ik 1 logische schijf gemaakt (met microsoft's fdisk) van 3gb die ik gebruikte als backup van mijn belangrijke files.
Bij de herinstallatie van win98se besloot ik echter mijn primaire partitie te verwijderen en een nieuwe prim.part. aan te maken van 2,5 gb. dit deed ik met microsoft fdisk. zo vormde ik een gat van 2,5 gb tussen de prim.part. en de extended partitie die ik later wou gebruiken om linux op te pleuren. nadat ik deze herpartitionering had gedaan kon ik de 'nieuwe' c: partitie echter niet meer formatteren!
toen begonnen de problemen: windhoos installatie wou niet, d: was echter nog steeds wel accessible met een win98 opstart diskette.
ik bedacht me dat de partitie tabel of i.d. wel corrupt zou zijn, dus besloot ik maar linux te installeren. deze heb ik keurig tussen de niet werkende prim.part. en ext.part. in geinstalleerd. vervolgens bleek onder linux's fdisk de partitie table er nog steeds goed uit te zien, geen overlappingen e.d.. Het mounten van mijn windhoos d: schijf lukte, maar bleek vervolgens leeg te zijn! terwijl hier al mijn vitale data op staat. als ik 'mount' met verbose mode optie startte kwamen er ook geen rare errors aan het daglicht...
ik wil mijn files terug...
WAT MOET IK DOEN?!?!?!
HELP!

:'( -bakotaco-

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je moet IMO dan iig. naar -> [forum=23] :P :X :z.

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:18
Nou, gecondoleerd... door zo'n zelfde geintje heb ik de laatste keer 30GB data vernaggeld :( :(
Maar goed, probeer erst je partities te fixen cq. te redden met partitionmagic. Als het hier niet meer mee gaat, dan geef ik je niet veel hoop meer ....
Veel suc6.

Verwijderd

kon wel met opstartdiskette d: in?,
dan zou ik proberen de hardeschijf in een andere computer te doen en als je geluk hebt kun je alle belangrijke bestanden van d: over zetten en daarna je hardeschijf helemaal opnieuw indelen met fdisk zo zou ik het doen dan :)
anders mooi genaaid :+

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zo heb ik ook een keer 7 vd 8GB kunnen redden.
Hang 'm in een andere Windowsbak idd.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• deadinspace
  • Laatst online: 12:56

deadinspace

The what goes where now?

Op woensdag 22 augustus 2001 21:33 schreef bakotaco het volgende:
met microsoft's fdisk
Dat is ZO'N k*tprog! Waar die zich al niet op verslikt :(
Het mounten van mijn windhoos d: schijf lukte, maar bleek vervolgens leeg te zijn!
Weet je zeker dat je de juiste partititie probeerde te mounten? Als ik je verhaal begrijp, gaat het om /dev/hda5.
Post anders ook eens de output van 'echo p | fdisk /dev/hda' (dit print de partititie tabel) en de output van 'cat /proc/partititions'...

Verwijderd

Op woensdag 22 augustus 2001 23:26 schreef deadinspace het volgende:

[..]

Dat is ZO'N k*tprog! Waar die zich al niet op verslikt :(
[..]
MS Fdisk vind ik persoonlijk hartstikke handig hoor, je gooit een w98 disk erin, en je kan gelijk alles handig en snel indelen.. allen data behouden is idd wel een probleem waar niet echt rekening mee gehouden is

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op donderdag 23 augustus 2001 10:12 schreef Dyon het volgende:

[..]

MS Fdisk vind ik persoonlijk hartstikke handig hoor, je gooit een w98 disk erin, en je kan gelijk alles handig en snel indelen.. allen data behouden is idd wel een probleem waar niet echt rekening mee gehouden is
Ware het niet dat hij alleen maar Fat/Fat32 aankan, dus geen Linux "Non-Dos" partities en zelfs geen NTFS. Je kunt zelfs een Linux-partitie soms (binnen een extended partitie) niet verwijderen...dan kun je ook nog eens niet regelen *waar* een partitie komt te staan (wat het vaak onmogelijk maakt om een verloren partitie weer terug te krijgen), kan hij niet met partities schuiven, is omzetten tussen verschillende types onmogelijk, kan hij geen partities resizen en bij mijn weten kan hij ook niet het eerste deel van je HD (na je bootrecord) gebruiken |:( , dit in tegenstelling tot cfdisk onder linux.

* odysseus bedenkt zomaar wat argumenten tegen het programma...er zijn er vast nog veel meer. Wat te denken van het ontbreken van het programma (of was het format?) op de standaard bootdisks?

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 08:36

Scraper

ErikJ

fdisk ben ik niet tevreden over. Ik heb eens een partitie weggegooid, en bevestigd dat het die partitie was die hij weg moest gooien en wat doet hij, hij gooit een andere partitie weg.

Kijk idd ffkes met een ander partitioneerprogrammatje hoe en wat. Bijv partition magic, maar als je partitietabel kapot is heb je weinig aan partition magic. Ik heb ooit wel eens van bootpart gehoord, maar ik weet niet wat die doet bij een corrupte partitietabel, je zou het kunnen proberen.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op donderdag 23 augustus 2001 13:23 schreef odysseus het volgende: Wat te denken van het ontbreken van het programma (of was het format?) op de standaard bootdisks?
Onzin, dat staat er wel op.

Maar voor de rest heb je gelijk ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• odysseus
  • Nu online

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op donderdag 23 augustus 2001 22:04 schreef BackSlash32 het volgende:

[..]

Onzin, dat staat er wel op.

Maar voor de rest heb je gelijk ;)
Op de een of andere manier stond een van de twee (weet niet meer welke) er bij mij nooit op. Het is dat we hier meer dan een computer hebben, anders had ik al verschillende keren diep in de problemen gezeten. Mocht ik op korte termijn even tijd hebben dan zal ik testen (misschien morgen).

* odysseus leent de pc van zijn vader dan wel even...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• deadinspace
  • Laatst online: 12:56

deadinspace

The what goes where now?

Op donderdag 23 augustus 2001 13:23 schreef odysseus het een compleet beargumenteerd anti MS-fdisk betoog:
Go odysseus! :D

Maarreh... cfdisk moeje niet gebruiken, menutjes zijn voor watjes ;)

• odysseus
  • Nu online

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op vrijdag 24 augustus 2001 18:26 schreef deadinspace het volgende:

[..]
Maarreh... cfdisk moeje niet gebruiken, menutjes zijn voor watjes ;)
Doe ik ook niet ;) Maar ik moest in mijn voorbeeld wel cfdisk gebruiken, want de linux-fdisk gebruikt dat eerste stukje harde schijf ook niet, vandaar...

* odysseus vindt mensen pas eche bikkels als ze met 'dd' partities aanmaken >:)

Pagina: 1