MX Master 3 connectie wisselen tussen BT en USB

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb al een tijdje de MX Master 3 en dat bevalt supergoed. Hoe ik deze gebruikte is middels de unifying dongle in mijn monitor met ingebouwde USB-hub en KVM-switch. Werkt perfect. Als ik de monitor van TB3 (MacBook) naar DP (Windows pc) switch, dan switchen zowel mijn MX Master 3 als MX Keys mee.

Echter, de laatste tijd ben ik de muis ook samen met mijn MacBook maar los van de monitor gaan gebruiken. En de makkelijkste manier daarvoor is BlueTooth uiteraard. Maar sinds ik die met BT verbonden heb, herkent mijn Windows pc hem niet meer via de unifying dongle. Ik heb nu dus maar de muis op 2 met BT met mijn Windows pc verbonden, maar dit vind ik niet ideaal omdat ik daarmee een extra handeling moet doen om mijn muis te switchen van input, terwijl ik daar eigenlijk de kvm-knop op mijn monitor voor heb.

Kan het zijn doordat ik de connectie op 1 van USB naar BT heb gewijzigd dat dit het euvel is? Want de muis stond altijd op 1 voorheen. Of is het zo dat als er eenmaal een BT connectie is, dat de USB connectie niet meer gebruikt kan worden?

Voor de volledigheid: ook als ik USB op 1 en BT op 2 zou krijgen, komt dat voor mij op hetzelfde neer. Dus ik denk dat ik het antwoord op mijn vraag wel weet, maar zoek even bevestiging van andere eigenaren, wellicht is er namelijk wel een oplossing hiervoor.

Beste antwoord (via MooDyBLueS op 31-01-2022 15:48)

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-05 23:49
Ik heb ook al eens gehad dat mijn MX 3 de USB niet meer herkende.
De USB gebruik ik voor de desktop, bluetooth 2 op werklaptop en bluetooth 3 op privelaptop.

Via de Logitech Unifying Software toen weer alles aan de praat gekregen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
Ik heb ook al eens gehad dat mijn MX 3 de USB niet meer herkende.
De USB gebruik ik voor de desktop, bluetooth 2 op werklaptop en bluetooth 3 op privelaptop.

Via de Logitech Unifying Software toen weer alles aan de praat gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@Ruben279 Ah, dus een combinatie van USB met BT is dus gewoon mogelijk begrijp ik dat goed?

In jouw voorbeeld zit onder knopje 1 dus de USB-connectie en knopje 2 en 3 elk een andere BT connectie, toch?

Dit zou namelijk enorm fijn zijn voor mij. 80% van tijd zit ik namelijk achter mijn bureau en wil ik dus het liefst via USB (knopje 1) werken, zoals ook mijn MX Keys werkt. En alleen als ik dan bijv. aan de eettafel zit met laptop en muis, wil ik naar BT (knopje 2) schakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben279
MooDyBLueS schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:15:
@Ruben279 Ah, dus een combinatie van USB met BT is dus gewoon mogelijk begrijp ik dat goed?

In jouw voorbeeld zit onder knopje 1 dus de USB-connectie en knopje 2 en 3 elk een andere BT connectie, toch?

Dit zou namelijk enorm fijn zijn voor mij. 80% van tijd zit ik namelijk achter mijn bureau en wil ik dus het liefst via USB (knopje 1) werken, zoals ook mijn MX Keys werkt. En alleen als ik dan bijv. aan de eettafel zit met laptop en muis, wil ik naar BT (knopje 2) schakelen.
En dat is exact hoe het werkt, zo gebruik ik het ook namelijk 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-05 16:02
Je kunt een selector niet delen.
Staat je keuze lampje 1 te branden dan is dat OF Bluetooth connectie 1 OF USB dongle.

Bij mij is;
Knopje 1 BT connectie met m'n MacBook
Knopje 2 USB dongle
Knopje 3 BT connectie met m'n werk laptop

[ Voor 33% gewijzigd door Dr Pro op 31-01-2022 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 06:37

SambalBij

We're all MAD here

MooDyBLueS schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:01:

Kan het zijn doordat ik de connectie op 1 van USB naar BT heb gewijzigd dat dit het euvel is? Want de muis stond altijd op 1 voorheen. Of is het zo dat als er eenmaal een BT connectie is, dat de USB connectie niet meer gebruikt kan worden?
Als je profiel 1 inderdaad hebt gewijzigd van Unifying naar BT dan klopt dat.
Wat je het beste kunt doen is 1 terugzetten naar de Unifying (zal met tooltje van Logitech moeten denk ik) en dan connectie 2 of 3 op BT voor je macbook. (Dus eerst op knopje drukken dat 2 gaat branden, en dan de knop ingedrukt houden om profiel 2 op BT pairing te zetten)

Werk je dan thuis op de macbook of PC via de dongle dan zet je de muis op 1 waardoor hij ook weer mee wisselt met de monitor, en werk je los met de macbook dan zet je de muis op 2, en dan verbindt hij via BT met de macbook.

Zo gebruik ik ze (Muis en MX Keys toetsenbord) met de eerste 2 profielen op 2 aparte unifying ontvangers op mij PC en Mac mini thuis, en profiel 3 op BT aan mijn macbook om hem af en toe eens mee te nemen daarmee.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@Ruben279 en @SambalBij, heel erg bedankt voor deze toelichting. Dan komt het dus doordat ik een sukkel ben geweest en op 1 (wat mijn USB connectie was) een BT connectie heb gelegd, maar daarna met geen mogelijkheid meer USB werkend kreeg, ook op 2 en 3 niet.

Het is vanuit Logitech niet duidelijk, maar vanuit jullie gelukkig wel. Eigenlijk is 1 gewoon het beste om op USB te houden, wat ik nu even met de Unifying tool moet gaan fixen, en dan 2 BT naar mijn MacBook.

Ik ga er gelijk mee aan de slag, zit toch achter mijn bureau nu. :)
Pagina: 1