Sony KD XE9305 kleurweergave in Dolby Vision is niet goed

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koeckie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-04 08:45
Hi mede tweakers.
Sinds eind afgelopen jaar is in Dolby vision content wat raars aan de hand. Tijdens scenes kan de kleur binnen dolby vision content erg wisselen. Het lijkt soms alsof een hele kleur niet geactiveerd wordt, of juist enkel die kleur de overhand neemt. Het wisselt welke kleur dit is.

Ik heb in het menu alle vormen van HDR instellingen geprobeerd (ook OFF), maar het verandert de uitkomst niet. Ook terug gaan naar factory settings helpt niet. Dit komt voor bij zowel Netflix als Disney+. Ik kan op amazon prime ook nog content zoeken met dolby vision, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. De TV is volledig bij met updates, draait de nieuwste versie van Android TV dat ondersteunt wordt op dit model.

Ik heb een filmpje gemaakt om dit wat duidelijker te maken. Op het filmpje is het wat extremer dan wanneer ik op de bank zit, maar geeft wel goed weer hoe vaak dit gebeurd en dat kijken eigenlijk geen plezier meer heeft. Weet iemand waardoor dit veroorzaakt wordt? En wat er eventueel tegen te doen is? Mijn eigen gegoogle heeft geen antwoord opgeleverd. Elke hulp, tip of advies is echt welkom!

Pas op, in het filmpje is content van Book of Boba Fett aflevering 3 zichtbaar, kleine spoiler warning!

Beste antwoord (via Koeckie op 31-01-2022 08:46)

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:50

Major_ton

Shoot!

AndroidTV opnieuw opstarten schijnt het te moeten verhelpen (aan/uit knop op de remote even ingedrukt houden als de TV aan staat).

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

AndroidTV opnieuw opstarten schijnt het te moeten verhelpen (aan/uit knop op de remote even ingedrukt houden als de TV aan staat).

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koeckie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-04 08:45
Major_ton schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:32:
Echt bizar, we hebben de stekker eruit gehad en via het menu opnieuw opgestart, beide zonder succes, maar dit heeft gewerkt! Wist niet eens dat dit kon. Hartelijk dank! Heb je ook enige idee hoe wat dit veroorzaakt en waarom dit het oplost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Koeckie schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:46:
[...]

Echt bizar, we hebben de stekker eruit gehad en via het menu opnieuw opgestart, beide zonder succes, maar dit heeft gewerkt! Wist niet eens dat dit kon. Hartelijk dank! Heb je ook enige idee hoe wat dit veroorzaakt en waarom dit het oplost?
Gelukkig heeft het geholpen. Het probleem zit waarschijnlijk gewoon in de ingebouwde apps icm AndroidTV en GoogleTV. Mogelijk onstaat het wanneer er teveel apps in het geheugen openstaan. Ik heb het probleem op mijn Sony TV nog niet gehad, maar ik doe deze reboot zo af en toe preventief, misschien dat dat helpt. Het is in ieder geval veel makkelijker te doen dan per app een Force Stop actie uit te voeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ludar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-03-2023

ludar

ima f00l :f

Ik heb hetzelfde probleem op mijn 55XF9005.
Ik kan bevestigen dat het restart trucje lijkt te werken.
Restarten via het menu werkt niet btw. Enkel via knopje ingedrukt houden.

Life is a struggle one cannot win ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppaulv
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-02 13:11
Ook ik heb een 55xf9005 met hetzelfde probleem maar hier helpt herstarten niet. Helaas.
Het gebeurt niet bij 'nromaa' TV kiken maar alleen bij apps zoals Netflix. En ik heb het vermoeden alleen bij 4K films maar dat zijn ze tegenwoordig bijna allemaal dus dat wordt alleen maar erger.
Iemand nog een suggestie wat hier aan de hand is? Heb al het gebruik van HDR aan-gezet, uit gezet, vanalles maar het blijft.
Bvd .... _/-\o_

One cookie a day keeps the doctor away !

Pagina: 1