Vraag

• Equastro
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:28
Dag allemaal.

Bij mij wordt binnenkort een warmtepomp geinstalleerd. Deze is aangesloten op een buffervat, en een circulatiepomp zal het verwarmingswater van het buffervat rondpompen naar mijn radiatoren. De circulatiepomp wil ik middels een aan/uit schakeling aan de Heatlink van mijn Nest v3 thermostaat koppelen. Kan iemand mij helpen te bepalen welke draden waar op de heatlink moeten worden aangesloten?

De circulatiepomp betreft een Grundfos UPM3 Hybrid 25-70: pdf handleidinkje (1 pag) hier

Deze pomp heeft een standaard voedingskabel (bruin, blauw, groen/geel) en een kabel voor PWM signaal/regeling. Installateur claimt dat de pomp gewoon aan/uit geschakeld kan worden.

Mijn heat link is nu nog aan de CV gekoppeld, toevallig ook middels een aan/uit schakeling.

Bovenstaand is een foto van hoe de heat link nu nog aangesloten is. Links is voeding, 2/3 is de aan/uit schakeling, en t1-t2 gaat naar de thermostaat. (De CV heeft eigen voedingskabel trouwens.)

Mijn aanname is nu dat ik de circulatiepomp op precies dezelfde wijze op de heat link moet aansluiten. Waarbij ik aan de voedingskabel (blauw,bruin,groen/geel) een stekker met aarde kan maken (of evt. rechtstreeks blauw op N en bruin op L in heatlink). Maar ik ben niet bekend met die kabel voor PWM en weet niet hoe die aangesloten zou moeten worden. Die kabel bestaat uit de volgende draden: blauw, bruin, zwart. Ik zou vermoeden dat ik daarvan twee draden op de 2 en 3 van de heat link moet aansluiten. Maar de kabel van de pomp heeft 3 draden, kan iemand mij vertellen wat waar zou moeten? Kan dit uberhaupt op deze manier?

Hoor graag! Alvast bedankt :)

Alle reacties

• Equastro
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:28
Edit: installateur geeft aan de nul en fase van de voeding van de pomp simpelweg aan de aan/uit (2 en 3) te willen koppelen. Wel zo simpel inderdaad, maar is dit niet te simpel in de zin van dat de pomp daar misschien niet voor bedoeld is? Want hoe kan deze dan juist worden ingesteld (bv qua stand mbt debiet), die functionaliteit lijkt me dan verloren te gaan? Iemand met kijk hierop?

• Heinovic
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 07-11-2022
Werkt het? Ik wil namelijk ook de pomp aansturen via de heatlink! Dit om de zones boven en beneden los te koppelen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee