Beste Allen,
Ik draai een stille headless Fedora 33 server met twee keer 3090 en ik heb een (crappy) script geschreven om over te clocken via cli. Het doel is maximale performance en om in de wintermaanden de woonkamer lekker aangenaam warm te houden.
De manier waarop dit werkt op GPU 0 is dat je een X screen start en dan nieuwe core/memspeeds opgeeft. Echter bij het instellen van de tweede gpu gaat het mis. Ik weet niet hoe ik specifiek een screen moet starten op GPU 1 voor het instellen van de memspeeds. Waarschijnlijk is het zo simpel, maar de rabbithole van de nvidia documentatie ben ik al een keer ingegaan.
overclockscript:
Dankjewel! Wie goed kan helpen kan ik wat satoshi sturen als dit conform de guidelines is van t.net :]
Ik draai een stille headless Fedora 33 server met twee keer 3090 en ik heb een (crappy) script geschreven om over te clocken via cli. Het doel is maximale performance en om in de wintermaanden de woonkamer lekker aangenaam warm te houden.
De manier waarop dit werkt op GPU 0 is dat je een X screen start en dan nieuwe core/memspeeds opgeeft. Echter bij het instellen van de tweede gpu gaat het mis. Ik weet niet hoe ik specifiek een screen moet starten op GPU 1 voor het instellen van de memspeeds. Waarschijnlijk is het zo simpel, maar de rabbithole van de nvidia documentatie ben ik al een keer ingegaan.
overclockscript:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| [root@localhost user] # cat nvidia-smi-clck-fan.sh #!/bin/bash sudo nvidia-smi -pm 1 sudo nvidia-smi -i 0 -pl 302 sudo nvidia-smi -i 1 -pl 268 X :0 &export DISPLAY=:0 nvidia-settings -c :0 -a '[gpu]/GPUMemoryTransferRateOffset[4]=1550' nvidia-xconfig --cool-bits=28 nvidia-settings -a [gpu:0]/GPUFanControlState=1 nvidia-settings -a [gpu:1]/GPUFanControlState=1 nvidia-settings -a [fan:0]/GPUTargetFanSpeed=73 nvidia-settings -a [fan:1]/GPUTargetFanSpeed=64 nvidia-settings -a [fan:2]/GPUTargetFanSpeed=73 nvidia-settings -a [fan:3]/GPUTargetFanSpeed=64 |
Dankjewel! Wie goed kan helpen kan ik wat satoshi sturen als dit conform de guidelines is van t.net :]
There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.