• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Beste Allen,

Ik draai een stille headless Fedora 33 server met twee keer 3090 en ik heb een (crappy) script geschreven om over te clocken via cli. Het doel is maximale performance en om in de wintermaanden de woonkamer lekker aangenaam warm te houden.

De manier waarop dit werkt op GPU 0 is dat je een X screen start en dan nieuwe core/memspeeds opgeeft. Echter bij het instellen van de tweede gpu gaat het mis. Ik weet niet hoe ik specifiek een screen moet starten op GPU 1 voor het instellen van de memspeeds. Waarschijnlijk is het zo simpel, maar de rabbithole van de nvidia documentatie ben ik al een keer ingegaan.

overclockscript:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
[root@localhost user]
# cat nvidia-smi-clck-fan.sh 
#!/bin/bash
sudo nvidia-smi -pm 1
sudo nvidia-smi -i 0 -pl  302
sudo nvidia-smi -i 1 -pl  268
X :0 &export DISPLAY=:0
nvidia-settings -c :0 -a '[gpu]/GPUMemoryTransferRateOffset[4]=1550'
nvidia-xconfig --cool-bits=28
nvidia-settings -a [gpu:0]/GPUFanControlState=1
nvidia-settings -a [gpu:1]/GPUFanControlState=1

nvidia-settings -a [fan:0]/GPUTargetFanSpeed=73
nvidia-settings -a [fan:1]/GPUTargetFanSpeed=64

nvidia-settings -a [fan:2]/GPUTargetFanSpeed=73
nvidia-settings -a [fan:3]/GPUTargetFanSpeed=64

Dankjewel! Wie goed kan helpen kan ik wat satoshi sturen als dit conform de guidelines is van t.net :]

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:32

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar OC.

• Koekje
  • Niet online
Bump! :-]

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:04

Fordox

00101010

Als je simpelweg een 'screen' nodig hebt, ik neem aan dus een monitor, dan kun je een unit als dit in je tweede kaart pluggen: https://www.bol.com/nl/nl...mulator/9200000090918849/

Ik hoop dat ik je vraag dan goed interpreteer :)

*Geschreven door een electronics engineer die soms iets teveel nadenkt. Speccies: 3700x, ASUS TUF 3080, Silverstone RL-08

• Koekje
  • Niet online
Ik probeer een screen te virtualiseren want het zetten van de clock speeds heeft een screen nodig. Je zet het OC command door naar een screen en een screen draait op een GPU. Ik heb helaas geen monitors, de computer staat in een woonkamer honderden kilometers verderop.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
+-----------------------------------------------------------------------------+
| NVIDIA-SMI 470.42.01    Driver Version: 470.42.01    CUDA Version: 11.4     |
|-------------------------------+----------------------+----------------------+
| GPU  Name        Persistence-M| Bus-Id        Disp.A | Volatile Uncorr. ECC |
| Fan  Temp  Perf  Pwr:Usage/Cap|         Memory-Usage | GPU-Util  Compute M. |
|                               |                      |               MIG M. |
|===============================+======================+======================|
|   0  NVIDIA GeForce ...  On   | 00000000:01:00.0 Off |                  N/A |
| 73%   59C    P2   301W / 302W |   5386MiB / 24268MiB |    100%      Default |
|                               |                      |                  N/A |
+-------------------------------+----------------------+----------------------+
|   1  NVIDIA GeForce ...  On   | 00000000:02:00.0 Off |                  N/A |
| 73%   55C    P2   267W / 268W |   5379MiB / 24268MiB |    100%      Default |
|                               |                      |                  N/A |
+-------------------------------+----------------------+----------------------+

+-----------------------------------------------------------------------------+
| Processes:                                                                  |
|  GPU   GI   CI        PID   Type   Process name                  GPU Memory |
|        ID   ID                                                   Usage      |
|=============================================================================|
|    0   N/A  N/A      2141      G   /usr/libexec/Xorg                   5MiB 
|+-----------------------------------------------------------------------------+
Fordox schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:46:
Als je simpelweg een 'screen' nodig hebt, ik neem aan dus een monitor, dan kun je een unit als dit in je tweede kaart pluggen: https://www.bol.com/nl/nl...mulator/9200000090918849/

Ik hoop dat ik je vraag dan goed interpreteer :)
Interessant, echter denk ik dat ik dan het probleem verschuif naar de andere gpu. Ik wil meerdere screens virtualiseren.

[Voor 55% gewijzigd door Koekje op 04-02-2022 10:13]

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:04

Fordox

00101010

Je kan ook meerdere van deze dongles in beide gpu's steken. Het beeld dat wordt gestuurd naar deze dongles kun je met een remote desktop ook bij.
Misschien is het ook mogelijk om softwarematig dat beeld op te delen in nog meer screens.

Deze dongles hebben mij vaker geholpen. Grafische kaarten hebben heel erg de neiging om niks te doen zonder een fysieke aansluiting.

*Geschreven door een electronics engineer die soms iets teveel nadenkt. Speccies: 3700x, ASUS TUF 3080, Silverstone RL-08

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee