Ik heb hier thuis een 100 mbit netwerk; een Unex 100 mbit hub, 3 computers elk met een Realtek 100 mbit netwerkkaart en een laptop met een realtek PCMCIA 100 mbit netwerkkaartje. De PCs draaien op windows 98 en eentje op windows 2000 (de mijne), en hebben louter het TCP/IP protocol en windows filesharing geinstalleerd. Zowel de hub als de netwerkkaartjes geven aan dat er via 100 mbit/s verbinding is.
Ik haal maximaal met kopieren van de ene pc naar de andere 1.5 mb per seconde (getest via DU meter); zowel via de verkenner als FTP.
Nu weet ik dat Realtek nou niet bepaald top of the line is, en ik verwacht ook helemaal niet om 10 mb/s te halen, maar 4 of 5 zou toch mogelijk moeten zijn. Waar kan het aan liggen?
Oh ja, de afstanden tussen de PCs en de hub is ongeveer 15 meter (groot huis
) maar dat zou geen probleem moeten vormen, wel?
Ik haal maximaal met kopieren van de ene pc naar de andere 1.5 mb per seconde (getest via DU meter); zowel via de verkenner als FTP.
Nu weet ik dat Realtek nou niet bepaald top of the line is, en ik verwacht ook helemaal niet om 10 mb/s te halen, maar 4 of 5 zou toch mogelijk moeten zijn. Waar kan het aan liggen?
Oh ja, de afstanden tussen de PCs en de hub is ongeveer 15 meter (groot huis
Geef mij maar een Warsteiner.