[Outlook] te veel lege regels toevoegen en verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob123
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Een kennis heeft Microsoft Outlook 2019 (werkend op Windows 10 Home 64 bit) en heeft een probleem waar ik via zoekmachines geen oplossing voor kan vinden. (voor zover ik het probleem kan omschrijven en opzoeken) Ik kan ook in de e-mail opties in Outlook geen opties vinden die hier iets mee te maken hebben. Er zijn geen instellingen aangepast in Outlook. (behalve handtekeningen toegevoegd & lettertype en grootte in e-mails)

Als deze kennis een e-mail verstuurt en naderhand een antwoord daar op krijgt, dan blijkt ineens dat zijn lege regel tussen de alinea’s die normaal gewoon één regel is uit meerdere lege regels bestaat. Dit is extra storend voor de lezer bij lange e-mails. Het valt ook op dat als deze kennis bij zijn reactie hier weer op, deze te veel lege regels tussen de alinea’s wil corrigeren er na een druk op de delete knop er niet één lege regel verdwijnt maar meteen alle lege regels. De kennis heeft een KPN e-mail adres en e-mailt naar heel diverse domeinen. (Outlook, Gmail, provider specifieke, privé-domeinen)

Heeft iemand een idee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Sorry, maar de opmaak van een e-mail behouden over twee replies is onbegonnen werk, althans in technisch opzicht. Daar heb je een kunstenaar voor nodig, of zwarte magie. Vind je niet op tweakers

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Laat hem eens de default opmaak op platte tekst zetten in de opties, niet HTML of Rich Text. Dan zal het snel weg zijn. Ook het "gebruik Word als de de standaard editor" uitzetten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob123
  • Niet online
Bedankt voor de reacties.

Ik zal eens gaan uitproberen of wat gambieter adviseerd de oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob123
  • Niet online
De eerste optie van gambieter heb ik uitgeprobeerd. Dat had geen effect.

Ik kon via de opties en ook niet zoekmachines vinden hoe ik de optie "gebruik Word als de de standaard editor" kon uitzetten. Is dit wel mogelijk via Outlook 2019? Ik kon namelijk deze optie alleen vinden (via zoeken) in oudere versies van Outlook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Het punt is:
Jij maakt een mailtje op (zij het via Word, een mailprogramma (en daar zijn er nogal wat van) of hoe dan ook). Op dat moment heb jij er invloed op. Dan komt je mail aan bij de geadresseerde, en die besluit er een antwoord op te geven. Jouw impact op de opmaak is vanaf null & void.
Er gaat iemand anders typen. In een mailprogramma, of webpagina. En dan is het aan het daar gebruikte programma om de opmaak te dicteren. Heb je een beetje pech, dan snapt de persoon die aan het typen is, niet dat een 'ENTER' in de buurt van de rchtermarge niet nodig is... en klapt zijn mailprogramma na iedere 'ENTER' een extra witregel in.
En dan hebben we het nog niet eens over mensen die vinden dat een reply onder jouw mail hoort, waar het tegenwoordig redelijk normaal is dat de reply bovenaan staat.

Er is niets dat je daaraan kunt doen. En je erover opwinden (of een topic op een forum om een oplossing te vinden) is een redelijk zinloze exercitie.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob123
  • Niet online
Oké, duidelijk. Ik had al zo'n vermoeden. Bedankt voor de reacties.

[ Voor 23% gewijzigd door rob123 op 31-01-2022 23:19 ]

Pagina: 1