Toon posts:

Windows 2000 weigert netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al een dag te prutsen met het volgende probleem:

Een nieuwe Win2k bak met een MSI k7T266 Pro
wil niet samenwerken met een standaard realtek 8029 pci netwerkkaartje. De kaart wordt netjes geinstalleerd, en ik kan localhost pingen. Maar het pingen van een andere computer wil niet. Alle nodige protocollen (zo niet meer) zijn geinstalleerd (TCP/IP, NetBios, NetBuei, MS file sharing)

Ik heb bijna alles al geprobeerd:
-Nieuwe via 4in1
-Nieuwe drivers (stuk of 4 verschillende, allemaal zelfde result)

Ik heb het ook met een andere netwerkkaart, een Winbond w89c940, geprobeerd. Opzich werkt dit wel, maar hier doet zich een erg vaag verschijnsel voor:

De kaart installeerd, en werkt op het eerste gezicht prima. Als ik dan vervolgens van een andere win2k pc een stel mp3's probeer te downloaden, wordt dit met een slome snelheid van rond de 15 kb/s gedaan. (Normale snelheid van een 10mbit kaartje is rond de 600kb/s)
De upload is daarintegen wel goed, en die verloopt met een soepele 600 kb/s.

Heeft iemand enig idee hoe ik een van deze 2 kaarten aan GOED aan de praat kan krijgen? Of is dit een zeldzaam geval van de verkeerde componenten die in een kast zitten...
Alvast bedankt!

Verwijderd

kan je gene pc's op je eigen netwerk pingen of uberhaupt niet?

misschien een irq probleem?

• Tha_LeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 06:46
[waarom moeielijk doen als het makkelijk kan modus]
Koop een andere netwerk kaart van een geeltje :)
[/waarom moeielijk doen als het makkelijk kan modus]

Roses are red, violets are blue, God made me beautiful, but what the FUCK happened to you?

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
1. localhost pingen heeft niets met die netwerkkaart van doen.

2. 15kb kan te maken hebben met je gateway/route... dus van de w2k machine naar een andere machine loopt de route over het internet, vanaf die andere machine naar de w2k machine niet, dus gewoon rechtstreeks

3. het lijkt erop dat die RTL8029 nog helemaal niet geinstalleerd is of dat er nog geen TCP/IP over die kaart loopt. ping werkt alleen over TCP/IP, niet over Netbeui of IPX/SPX etc...

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik hou het op een IRQ probleem.
Ik ben er inmiddels achter dat de netwerkkaart een IRQ deelt met de onboard soundcard.
Maar het geval wil dat ik op geen wijze de IRQ kan aanpassen. (Niet in de BIOS en ook niet in win2k :? )

TCP/IP is juist geinstalleerd, daar ligt het niet aan.
Het is een hardware kwestie. Als ik de UTP er in plug, zou het zo moeten zijn dat een van de LEDjes (LNK) constant groen moet blijven. Dat doet ie dus niet: beide gaan gewoon door met zenuwachtig knipperen.

De kabels heb ik ook al gechekced, daar ligt het ook niet aan...

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Ik heb ook wel een gelezen hiero dat je ACPI er iets mee te maken kan hebben inwindows 2000

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:46

Tags NL

Harmful or Harmless?

Kaart in ander PCI slot en Plug and play uitzetten in bios :?

https://powershellisfun.com

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is na 2 dagen, 4 flessen cola, een paar liter koffie en wat koekjes opgelost.

Het probleem was NIET win2k, een kapotte kabel, verkeerde protocollen, ACPI uitzetten, IRQ veranderen, PCI sloten opschuiven, kapotte netwerk-kaart (4 verschillende geprobeerd), kapot moederbord etc etc etc...

De switch is kapot. Althans, 1 poortje er van.
Ondanks het feit dat het lichtje van verbinding netjes groen was, is er toch iets kapot.

Ik kwam hierachter nadat ik alle kabels er uit getrokken heb, en 2 pc's op andere poorten heb aangesloten....

Mischien heeft een wanhopige tweaker, met ongelovelijk veel pech, hier in te toekomst ook nog wat aan.

Groet Martin.
Pagina: 1