Vraag

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-01 08:31
Helaas heeft mijn huidige Oneplus 3t het begegeven en ben ik via mijn werk aan het kijken naar een nieuwe telefoon. Helaas is het aanbod redelijk beperkt en heb ik nu een 3-tal telefoons op het oog.

Ik zoek een?
Telefoon voor dagelijks gebruik

Wat is je budget?
Duurste model is 600 euro, dus dat is mijn max budget

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Gaat om een werktelefoon, moet over 2 simkaarten kunnen beschikken. Wordt veelal voor bellen en appen gebruikt

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben gebonden aan de webshop van KPN. Daar zit ik nu te kijken naar of de Samsung S21 5G, Oppo Reno 6 Pro of de Iphone 13 (128gb)

Welke vragen heb je hier nog over?
De laatste keer dat ik een nieuwe telefoon heb aangeschaft was 6 jaar terug, en mijn huidige telefoon had ik graag nog even willen gebruiken. Helaas ben ik nu dus geforceerd om een nieuwe te kopen omdat mijn huidige kapot is. Nu zit ik dus te kijken naar het keuze aanbod, en de 3 genoemde telefoons zijn daar waar mijn ogen zijn op gevallen. Ik heb echter geen idee waar ik de beste keuze in maak. Android heeft me altijd goed bevallen, en het zal ook lekker makkelijk zijn om al mijn contacten en chatberichten en dergelijke over te zetten. Daarin zouden een van de twee Android telefoons uitkomst in kunnen bieden. De Samsung is echter alweer een jaar oud, dus de vraag is sowieso of die nog de moeite waard is.

Voor tig jaren terug heb ik ook een Iphone gehad en dat beviel me toen der tijd ook prima. De Iphone 13 is nog redelijk nieuw en Apple ondersteunt die dingen ook altijd voor tig jaar. Echter kan ik dan mogelijk wel weer gedoe krijgen om de data van mijn huidige telefoon naar de Iphone over te zetten. Daarnaast is de iphone ook 600, en betaal ik voor de twee Android telefoons 480 dus ook daar zit een verschil in om over na te denken.

Welk advies hebben jullie betreffende mijn opties?

Alle reacties

• Meneerik
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:40
In vraag en aanbod opzoek naar een goede tweede hands one plus. Voor weinig geld staan er echt parels tussen. Zelf ook gedaan en geen spijt van gehad

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 29-01 21:46
Meneerik schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 18:40:
In vraag en aanbod opzoek naar een goede tweede hands one plus. Voor weinig geld staan er echt parels tussen. Zelf ook gedaan en geen spijt van gehad
TS is gebonden aan de webshop van KPN zoals hij zelf aangeeft. Dus aan V&A heeft hij niet zoveel.

@Raxious ik kan je helaas geen advies geven. Ik heb een Oneplus van 150 euro en die vond ik al duur zat. Ik hoop dat anderen je kunnen helpen.

• Raxious
Meneerik schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 18:40:
Zoals NLMaca aangeeft ben ik afhankelijk van de webshop van KPN voor zakelijke telefoons. Het kopen van een nieuw model vind ik op zich niet erg, echter had ik gehoopt dat mijn telefoon het had volgehouden totdat de Oneplus 10 uit zou komen. Dan had ik eventueel die gekocht of gekeken naar een Oneplus 9T.

Nu heb ik de mogelijkheid om eens voor iets anders te gaan, alleen is de vraag wat. Ander voordeel is natuurlijk ook dat ik op deze manier nog voorzien ben van garantie en dergelijke ;)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06:14
De Oppo weet ik niet veel over, behalve max 3 jaar updates na uitkomen van de telefoon.
Samsung garandeert minimaal 4 jaar updates op de S21 vanaf release, in de praktijk verwacht ik dat het naar 5, misschien 6 jaar kan gaan.
iPhone garandeert niets meer track record zegt 5 tot 7 jaar updates vanaf release te verwachten.
Overigens kreeg de OP3 al 3 jaar geen updates meer, dus of dit belangrijk is voor jou?

Oppo is een zusterbedrijf van OnePlus en die twee delen hardware, en zijn nu ook de software aan het samenvoegen, OnePlus krijgt uiteindelijk ook ColorOS. Oppo mist wel de alert slider van OnePlus.
Dus de Oppo zit het meest dichtbij OnePlus van het setje, en je Dash charge laders zullen herbruikbaar blijken verwacht ik.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

swhnld schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 19:15:
Samsung garandeert minimaal 4 jaar updates op de S21 vanaf release, in de praktijk verwacht ik dat het naar 5, misschien 6 jaar kan gaan.
Nou... Volgens mij is het maximaal 4 jaar security updates en ongeveer / maximaal 3 jaar OS updates. Voor zakelijke apparaten genaamd, S21 Enterprise, zit er 5 jaar updates op.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Raxious
swhnld schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 19:15:
De Oppo weet ik niet veel over, behalve max 3 jaar updates na uitkomen van de telefoon.
iPhone garandeert niets meer track record zegt 5 tot 7 jaar updates vanaf release te verwachten.
Overigens kreeg de OP3 al 3 jaar geen updates meer, dus of dit belangrijk is voor jou?

Oppo is een zusterbedrijf van OnePlus en die twee delen hardware, en zijn nu ook de software aan het samenvoegen, OnePlus krijgt uiteindelijk ook ColorOS. Oppo mist wel de alert slider van OnePlus.
Dus de Oppo zit het meest dichtbij OnePlus van het setje, en je Dash charge laders zullen herbruikbaar blijken verwacht ik.
Ik weet idd dat Oppo een zusterbedrijf is van Oneplus, ik had ook begrepen dat dat er toch best wat gebruikers niet heel erg te spreken zijn over de toevoegingen van bepaalde Oppo functionaliteiten aan Oneplus, maar daar kan ik zonder ervaring met Oppo verder niks over zeggen.

• swhnld
Raxious schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 19:50:
[...]

Ik weet idd dat Oppo een zusterbedrijf is van Oneplus, ik had ook begrepen dat dat er toch best wat gebruikers niet heel erg te spreken zijn over de toevoegingen van bepaalde Oppo functionaliteiten aan Oneplus, maar daar kan ik zonder ervaring met Oppo verder niks over zeggen.
ColorOS is anders dan OxygenOS, er zit wat meer bloatware in. Ik ben iemand die daar wel overheen kan stappen, maar andere mensen kunnen dat niet, ik zou het gewoon proberen?

• swhnld
MAX3400 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 19:16:
[...]

Nou... Volgens mij is het maximaal 4 jaar security updates en ongeveer / maximaal 3 jaar OS updates. Voor zakelijke apparaten genaamd, S21 Enterprise, zit er 5 jaar updates op.
Er zijn een paar nuances.

Samsung garandeert op de S en A lijn sinds de S10 serie minimaal 3 versie upgrades, en minimaal 4 jaar beveiligingsupdates. Daarvoor was het 2 versie updates en 3 jaar minimaal beveiligingsupdates. Bijvoorbeeld de S7 had uiteindelijk na 4,5 jaar zijn laatste beveiligingsupdate (release maart 2016, laatste update november 2020). Voor de S8 was de laatste update in Mei 2021, na een release maart 2017, dus ruim 4 jaar later weer. En de S9 van maart 2018 krijgt nog actief updates op dit moment wat ook al langer is dan minimaal gegarandeerd werd.
Gezien de S7 en S8 beide meer dan een jaar langer dan gegarandeerd updates kregen, en inderdaad de enterprise toestellen 5 jaar ondersteuning garanderen, wat een jaar langer is dan de 4 jaar op de consumenten versies, vind ik het een veilige aanname dat dit voor de S21 ook zal gelden en in de praktijk 5 tot 6 jaar updates na release kan verwachten.

• Raxious
Ik zag overigens ook dat ze de Samsung S21 FE hebben. Die is pas recentelijk op de markt, dus zou dan de voorkeur krijgen tov de Samsung S21.

edit:
Kwam er zojuist achter dat er nog wat extra korting bij kwam waardoor het prijs verschil tussen de S21 FE en de Iphone 13 ruim 200 euro was, dus uiteindelijk toch maar voor de S21 FE gekozen. Krijg ik in ieder geval Android 13, 14 en 15. Ben dan ook tot 2026 voorzien van updates ;)

[Voor 50% gewijzigd door Raxious op 28-01-2022 14:44]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee