Is deze PC goed en het geld waard?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesselTT089
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 28-01-2022
Hallo!

Ik ben erg geinteresseerd in het aanschaffen van een nieuwe PC. Ik zou graag écht een flinke tijd vooruit willen en ik maak ook video's en zou misschien streamen op willen pakken.

Qua games ben ik ook wel van plan om grafisch wat veeleisende games te spelen, neem Forza Horizon 5, Cyberpunk 2077 en Red Dead Redemption 2. (GTA 6 en Elder Scrolls 6 ook mochten we die ooit zien)

Ik zou het liefst een PC zelf willen bouwen, maar daar ben ik nu te laat mee vanwege de hoge GPU prijzen. Dus het is volgens mij goedkoper om een compleet pakket te kopen.

En zo kwam ik deze deal tegen van de MediaMarkt. Een PC met de 3070 voor 1.500 euro klinkt als een prima deal, maar er komt natuurlijk veel meer bij kijken. Helaas weet ik zelf geen reet van PC's en vraag ik me af of hier van de spreekwoordelijke addertjes onder het gras zitten waar ik rekening mee moet houden.

Dit is de link: https://www.mediamarkt.nl...a429ad8bc3ff4597dab7c9ed5

Ik zou dus graag willen weten of deze PC goed zou werken en of het betrouwbaar is. Dat ik zometeen niet 1.500 euro uit ga geven aan een stukje schroot waar ik een half jaar later alweer iets aan moet veranderen.

Alvast bedankt :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Uit het oogpunt van de GPU: halen en klaar.

De overige vragen: geen idee want grote kans dat bepaalde onderdelen "niet zo snel" of "niet zo uitgebreid" zijn als bij andere PC's. Dan moet je (eigenlijk) naar de MM of Medion toe om te vragen welke exacte onderdelen / merken / typen erin zitten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Medion is een budget-merk, dus er is vast genoeg op te merken over dat je bij zelfbouw een kwalitatief betere voeding vindt, een snellere SSD of geheugen met betere timings. En vooral ook dat er betere CPU's zijn dan de i7 11700. En dat klopt allemaal.

Maar ja: ook een medion zou gewoon moeten doen wat je ermee wil doen, en voor de rest zou je met die specs prima moderne games moeten spelen. Dus voor dat geld lijkt me het een prima koop. Ga je voor kwalitatief hoogwaardigere onderdelen - of zelfs zelfbouw - dan ga je er nooit zo'n GPU bij krijgen.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03:15
Je zou op basis van deze test een RTX 3060 Ti kunnen overwergen, die is niet zo heel veel minder dan de RTX 3070. Ook is een Core i5-12400 van de nieuwste generatie minstens zo capabel als een i7 van de vorige generatie, zie bijvoorbeeld hier en hier.

Dan bouw je dit voor ongeveer evenveel €€€'s en heb je wel de mogelijkheid dingen up te graden, je hebt een uitstekende voeding en kast, en je weet precies wat er in je kast zit ;)
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-12400F Boxed€ 189,-€ 189,-
1MoederbordenASUS Prime B660M-K D4€ 129,-€ 129,-
1VideokaartenASUS Dual GeForce RTX 3060 Ti V2 OC Edition met LHR€ 789,-€ 789,-
1BehuizingenDeepCool CL500€ 65,90€ 65,90
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 11 Home (NL)€ 107,46€ 107,46
1ProcessorkoelingArctic Freezer 34 eSports DUO (Zwart / Wit)€ 39,35€ 39,35
1Geheugen internKingston Fury Renegade KF436C16RBK2/16€ 85,90€ 85,90
1VoedingenCorsair RM550x (2018) (EU-model) Zwart€ 79,-€ 79,-
1Solid state drivesWD Blue SN550 1TB (WDS100T2B0C)€ 79,90€ 79,90
Totaal€ 1.564,51

(let wel op de socket 1700 mount bij de CPU koeler- als deze niet neegeleverd wordt moeten we even verder zoeken)

[ Voor 7% gewijzigd door martyw op 27-01-2022 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:54
@martyw: Is het Gigabyte B660M DS3H DDR4 moederbord niet beter voor hetzelfde geld?
Ik bedoel beter uitgerust en minstens even goede kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03:15
LievenD schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:10:
@martyw: Is het Gigabyte B660M DS3H DDR4 moederbord niet beter voor hetzelfde geld?
Er zijn nog weinig reviews van B660 moederborden - maar qua features heeft hij inderdaad wat meer. Beide zijn budget borden, als je wat meer uitgeeft kun je betere VRM verwachten met bv MSI MAG B660M Mortar DDR4, maar de i5-12400 is relatief bescheiden qua eisen hieraan - zie bv https://tweakers.net/revi...bruik-en-efficientie.html, zeker als je hem met de vorige generatie vergelijkt

[ Voor 39% gewijzigd door martyw op 27-01-2022 22:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BHStar
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-06 16:18
Medion PC's zijn echt rampzalig slecht, erger nog dan de meeste prebuilts. Je kan beter het systeem wat Marty voorstelt bouwen of laten bouwen bij Azerty / Alternate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAncientDovah
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-06 13:32

TheAncientDovah

Meester in de kunsten van...

LievenD schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:10:
Ik heb zelf niet de beste ervaringen met Gigabyte. Opzich werkt mijn moederbordje natuurlijk prima, maar je moet niet rekenen op een goede service of driver updates. Functioneel...it works

EDIT: Voor Medion PCs heb ik dezelfde ervaring. We hebben hier een Medion staan van de Aldi, inmiddels zo'n 5 jaar oud denk ik. Maar na de update na Windows 10 begonnen we blue screens te krijgen. Na contact met Medion blijkt dat je blue screens kan voorkomen door de automatische driver updates van Windows uit te zetten. Ook bij Medion, moet je dus niet rekenen op updates. Maar de klantenservice is wel responsief en het is een betaalbaar merk.

[ Voor 33% gewijzigd door TheAncientDovah op 28-01-2022 14:54 ]

Meester in de kunsten van...

Pagina: 1