Offerte tuinwerken - second opinion

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambikoe
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17-09-2024
Hallo,

Ik heb recent een tuinaannemer gecontacteerd voor het opknappen van een verwilderde tuin. Hij heeft onderstaande offerte doorgestuurd:

Verwijderen van Cederboom:
Afbreken van cederboom door middel van klim en afhang technieken. 675.00
Verzagen van stam en verhakselen van takken 840.00
Afvoer via container Groen 250.00
uitfrezen van stronk 275.00

Uitgraven van bamboe:
Machinaal 520.00
Handmatig 560.00
Afvoer via container Groen 250.00
Plaatsen van inperkingsdoek 15m 255.00

Snoeien van hagen en struiken:
Inkorten van hagen en struiken incl. verwijderen van dode en laaghangende takken 280.00

Totaal excl. BTW: 3905
Totaal incl. BTW: 4497.80

De Cederboom staat op 5m afstand van het huis en heeft een omtrek van ongeveer 2m35 (gemeten 1m boven de grond). Hij is 20-25m hoog (ben niet zeker).
Bamboe heeft zich door de jaren heen verspreid in de tuin. De wortels lopen net onder de grasmat in verschillende richtingen. Tuinoppervlakte is ongeveer 120m².

Heeft iemand ervaring met deze zaken? Dit is de eerste offerte die ik te zien krijg, dus ik kan voorlopig niet vergelijken. Ik ben op zoek naar andere tuinaannemers, maar slechts weinigen reageren. Alle feedback is welkom.

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Trebbors

Failure is no option!

Welkom op het forum, dit is je eerste post! En dan direct over hoveniers werkzaamheden.

Weet je het uurtarief?

[ Voor 18% gewijzigd door Trebbors op 27-01-2022 17:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LlamaLoco
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-12-2024
Niet gehinderd door enige kennis van hovenierszaken.
Uitgaande van arbeidsloon van €50 ex BTW per uur betreft de offerte 10 mandagen.
Ik denk dat het verwijderen van zo'n grote boom wel 3 man twee dagen bezig houdt. Dat zijn 6 mandagen.
Verwijderen van de bamboe en uitfrezen van de stronk ook ieder twee man voor een dag.
Ik schrik niet van deze offerte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 11:52

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Ik zou offertes aanvragen bij losse partijen die goed zijn in 1 ding. Bijv voor de bomen iemand die alleen boom onderhoud doet. Omgeving Nijmegen heb ik wel iemand waar wij diverse bomen hebben laten verwijderen en dat was een heel heel stuk goedkoper dan dit. (stronk 75 euro, 4 bomen iets van 300 euro, etc). Hoveniers heb ik ook alleen ervaring met hele hoge offertes voor werkzaamheden, volgens mij hebben die het druk zat momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 10:54
Ik kijk de laatste tijd filmpjes op YouTube van een man die bomen kapt, boompjekappen.nl is z'n website volgens mij.

Die heeft elke boom in max 6 uurtjes weg. Ik zou hem eens contacten. Of kijk eens een van z'n filmpjes.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
LlamaLoco schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 17:27:
Niet gehinderd door enige kennis van hovenierszaken.
Uitgaande van arbeidsloon van €50 ex BTW per uur betreft de offerte 10 mandagen.
Ik denk dat het verwijderen van zo'n grote boom wel 3 man twee dagen bezig houdt. Dat zijn 6 mandagen.
Verwijderen van de bamboe en uitfrezen van de stronk ook ieder twee man voor een dag.
Ik schrik niet van deze offerte.
Groot? Die boom hebben ze onder een halve dag platliggen, inclusief kortmaken. Grondman of hakselen kun je zelf, afvoeren ook.
In 3 dagen maaien ze met zn tweeen een half bos om, laat staan als ze ook nog wat machines mogen gebruiken…

Vriend van me is klimmend boomchirurg geweest (certificaat ETW “European Tree Worker”). Zou daar eens op zoeken, of boomzorg oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:34

pietje63

RTFM

Hier hebben ze afgelopen Lente eea gedaan. Ik schrik niet van de bedrag. Lijkt erop dat ze het voorzichtig aanpakken (ivm afstand tot huis) en uitgraven is serieus veel werk

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LlamaLoco
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-12-2024
bbbrumbrum schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:45:
[...]

Groot? Die boom hebben ze onder een halve dag platliggen, inclusief kortmaken. Grondman of hakselen kun je zelf, afvoeren ook.
In 3 dagen maaien ze met zn tweeen een half bos om, laat staan als ze ook nog wat machines mogen gebruiken…
Maar de boom wordt niet platgelegd maak ik op uit de offerte, hij wordt klimmend gekapt volgens mij.
Wat ik van deze techniek gezien heb op YouTube is dat het aardig arbeidsintensief is. Eerst alle takken er één voor een af en dan top-down stukje voor stukje afzagen. Zijn ze wel even zoet mee m.i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 11:52

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

LlamaLoco schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:31:
[...]

Maar de boom wordt niet platgelegd maak ik op uit de offerte, hij wordt klimmend gekapt volgens mij.
Wat ik van deze techniek gezien heb op YouTube is dat het aardig arbeidsintensief is. Eerst alle takken er één voor een af en dan top-down stukje voor stukje afzagen. Zijn ze wel even zoet mee m.i.
Nee, dat gaat echt super snel, viel mij ook heel erg mee. Waren hier met 2 man, 1 in de boom en de andere om de takken die vallen gelijk weg te slepen en in kleinere stukken te zagen. Hangt natuurlijk wel af hoe de ruimte er om heen is, als je boom midden in een keramiek-winkel staat duurt het natuurlijk langer, maar als ze gewoon lekker door kunnen is die boom zo weg. Bij ons stond een van de bomen trouwens op 50 cm van het huis en dat ging alsnog best vlotjes.

[ Voor 5% gewijzigd door Koetjeboe op 28-01-2022 14:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 27-05 10:46
Ik lees hier alleen maar het slopen/snoeien/afvoeren. Ik neem aan dat er ook nog iets van opbouw in de tuin gaat plaatsvinden? Bijvoorbeeld in elk geval het gat dat de boomstronk achterlaat vullen met zand etc. Als deze hovenier de tuin netjes en vlak achterlaat dan schrik ik niet van je prijs.

En check even of je in jouw gemeente voor je boom een kapvergunning nodig hebt gezien hij nogal groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
LlamaLoco schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:31:
[...]

Platleggen is het maar een half uur. Ik bedoel idd afbreken van bovenaf.
Het is arbeidsintensief, maar deze mannen zijn geen kantoordoetjes he. Ik doe het ze ook zeker niet na.
Als grondman heb je hard te halen om uberhaubt alle gesnoeide takken op tijd aan de kant te krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door bbbrumbrum op 29-01-2022 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-05 10:34
Ik denk dat als je het hout op bijvoorbeeld Marktplaats zet je het bijna gelijk kwijt bent (na het kappen). Die komen het dan ook wel in korte stukken zagen om het makkelijker te vervoeren.
Pagina: 1