Toon posts:

Switch

Pagina: 1
Acties:
  • 259 views

Vraag

• jayfunk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-03-2022
Beste tweakers

Ik zit met een klein probleempje

Ik heb een tv met maar 3 hdmi ingangen.

Ik wil er graag mijn ps5, xbox series x nintendo switch en de dolby surround systeem via hdmi op aansluiten. Dus heb ik 4 hdmi poorten nodig. Ik wil niet constant de kabels verwisselen achterop de tv.. wie weet een kwalitatief goeie hdmi switch die hdmi 2.1 ondersteund voor een leuke prijsje waar ik dit allemaal op kan aansluiten??

Alvast bedankt

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Volgens mij kan elke A/V-zaak jou helpen? Even wat budget neerleggen en klaar, toch?

Er staan zelfs apparaten van 3 tientjes op Amazon en YT-reviews :)

[Voor 29% gewijzigd door MAX3400 op 27-01-2022 16:42]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:39

DarkSide

theres no place like ::1

Je wilt je Dolby surround systeem aansluiten?
Wat voor systeem is dat? Heeft die geen HDMI ingangen en (e)Arc.

Welke tv heb je. En heb je perse HDMI 2.1 nodig..

Verder geen ervaring met swirches.
Maar hier altijd alles via de AVR laten lopen en er gaat maar een kabel naar de tv.

Verder mogelijk handig om "leuk prijsje" wat beter te definiëren

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• KwepsjIrrpel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-02 08:17
jayfunk schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:28:
Beste tweakers

Ik zit met een klein probleempje

Ik heb een tv met maar 3 hdmi ingangen.

Ik wil er graag mijn ps5, xbox series x nintendo switch en de dolby surround systeem via hdmi op aansluiten. Dus heb ik 4 hdmi poorten nodig. Ik wil niet constant de kabels verwisselen achterop de tv.. wie weet een kwalitatief goeie hdmi switch die hdmi 2.1 ondersteund voor een leuke prijsje waar ik dit allemaal op kan aansluiten??

Alvast bedankt
Wellicht 3 van de 4 apparaten aansluiten op je TV, Switch op je surround systeem. En dan van je TV naar je Surround systeem een SPDIF kabeltje. Een van de bronnen op je surround systeem de output van de SPDIF geven en dan wanneer je 3 van de apparaten gebruikt de toegewezen bron op je surround systeem selecteren en wanneer je de Switch bijv. wilt gebruiken zet je je surround systeem op die bron.

Je hebt dan wel nog een extra kabeltje van je tv naar je surround systeem lopen.

• MAX3400

MAX3400

KwepsjIrrpel schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:46:
[...]

...En dan van je TV naar je Surround systeem een SPDIF kabeltje.
En wat nu als iemand meer/betere codec wil dan DTS?

• KwepsjIrrpel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-02 08:17
MAX3400 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:50:
[...]

En wat nu als iemand meer/betere codec wil dan DTS?
Geen idee, zo doe ik het thuis en dat is prima. Of OP dit ook wilt staat niet in de topic start :)

• MAX3400

MAX3400

KwepsjIrrpel schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:52:
[...]

Geen idee, zo doe ik het thuis en dat is prima. Of OP dit ook wilt staat niet in de topic start :)
Net zo min of de TV en de surroundset uberhaupt SPDIF heeft.

Maar, aanname: games op XSX en PS5 ondersteunen Atmos & HDR. Houdt al snel in dat de enige (goede / futureproof) kabel dus voldoet aan de HDMI2.0 spec, of hoger.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 23:54

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

jayfunk schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:28:
...wie weet een kwalitatief goeie hdmi switch die hdmi 2.1 ondersteund voor een leuke prijsje waar ik dit allemaal op kan aansluiten??
Volgens mij loop je lang genoeg op GoT mee om te weten dat dit niet de bedoeling is. Enige vorm van eigen inzet, een short list/wat er zelf al gevonden is, mist bijvoorbeeld. Ook merken en types noemen maakt het geheel beter. Over welke TV hebben we het? Welke Home Cinema? Mogelijk zijn er andere manieren om alles op elkaar aan te sluiten.

[Voor 16% gewijzigd door FeaR op 27-01-2022 19:35]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee