Als de laptop zo krachtig mogelijk moet zijn, ben je waarschijnlijk best af met Intel Core i9 of i7 12th gen CPU uit de H of P serie + een krachtige Nvidia (vanaf RTX 3060), AMD (vanaf RX 6700M) of vergelijkbare dedicated Intel-GPU.
Als de laptop langer mee moet gaan op batterijen, ben je misschien beter af met een AMD Ryzen 9 of 7 uit de H serie, eveneens gekoppeld met een van bovenstaande grafische kaarten. De CPU zal waarschijnlijk iets langzamer zijn, maar wel zuiniger. Let wel, er zijn nog geen echte tests van batterijtijd gedaan op de nieuwe AMD laptops (zijn nog niet beschikbaar), maar gezien de eerste batterijtests op Intel wat tegenvallen, denk ik dat AMD op dat vlak de betere keuze zal zijn.
Het nut van RDNA2 zie ik ook niet echt momenteel, toch niet als de GPU zo krachtig mogelijk moet zijn.
Waar ik het nut er wel van zie, is in een dunne laptop waar je anders bijvoorbeeld een GTX 1650 in zou stoppen. Dan hoef je niet langer te betalen voor de grafische kaart, en zal je bijna dezelfde performance halen op de RDNA2-APU. Maar dan hebben we het over grafische kaarten in het lagere segment. Performance daarvan is heel wat minder dan bij de kaarten die ik hierboven noemde.