Toon posts:

Hebben miningvideokaarten nog garantie?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mc042
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 26-03 18:43
Hoi hoi,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een 3080ti, ik heb er nu een mooie kunnen vinden echter is deze gebruikt voor mining. De kaart heeft blijkbaar nog wel garantie. Ik had echter een keer gehoord dat mining de garantie laat vervallen. Klopt dit eigenlijk wel of dat niet?

Mijn vraag zonder het veehaal hier boven:
Vervalt de videokaart garantie als erop gemined is?

Alvast super bedankt voor de hulp en een fijne dag verder!

Beste antwoord (via mc042 op 27-01-2022 16:05)

• aukenutma
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01-04 11:48
Heel simpel, geen enkel probleem. Er is niets zichtbaar voor de fabrikant. Zodra er een bios gemod wordt kan dit veranderen, maar dat komt alleen voor bij amd videokaarten. Overclocken en undervolten is ook geen probleem, wat vaak wordt uitgevoerd. Het wordt pas lastig als de videokaart als resultaat van deze andere instellingen kapot gaat, knap lastig en dan zul je echt bewust waarschuwingen moeten negeren.

Een fatsoenlijke miner behandeld zijn videokaarten gewoon als investering en zal er dan ook bij gebaat zijn dat deze lang goed blijven. Wanneer de kaart bij de overname gewoon goed werkt zou ik verder dan ook niet echt problemen kunnen bedenken.

Alle reacties

• DickvanMaurik
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-04 13:41
Ik zit precies met dezelfde vraag, ik heb een leuke 3060 & 3060ti gevonden, deze zijn alleen 2 maanden gebruikt voor mining.
Hoe zit dit met garantie van de kaart en is dit wel te betrouwen om tweedehands te kopen?

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:20
Puur van minen vervalt garantie niet, aangezien dat niet valt af te zien aan de kaart.
Als kaarten gemodificeerd worden tbv het minen kan dat natuurlijk anders liggen.

Quest 2 kopen? Gebruik mijn referral link voor €30 store credit: https://www.oculus.com/referrals/link/BroodRoosterNL/

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• aukenutma
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01-04 11:48
Heel simpel, geen enkel probleem. Er is niets zichtbaar voor de fabrikant. Zodra er een bios gemod wordt kan dit veranderen, maar dat komt alleen voor bij amd videokaarten. Overclocken en undervolten is ook geen probleem, wat vaak wordt uitgevoerd. Het wordt pas lastig als de videokaart als resultaat van deze andere instellingen kapot gaat, knap lastig en dan zul je echt bewust waarschuwingen moeten negeren.

Een fatsoenlijke miner behandeld zijn videokaarten gewoon als investering en zal er dan ook bij gebaat zijn dat deze lang goed blijven. Wanneer de kaart bij de overname gewoon goed werkt zou ik verder dan ook niet echt problemen kunnen bedenken.

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:32
YouTube: DON'T Buy a Used Mining GPU! - $h!t Manufacturers Say

Op zich moet het geen probleem zijn, zolang het goed onderhouden is. En goedkoper is dan een paar tientjes verschil.

• mc042
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 26-03 18:43
super bedankt voor alle hulp, ik heb dan denk ik eindelijk een videokaart kunnen bemachtigen ahahaha.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee