Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePingWing
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 25-08-2024
Hallo iedereen,

Graag jullie advies, ik heb vorige week een iPhone 13 Pro Sierra Blue 128gb aangeschaft bij de MediaMarkt.
Begin deze week viel het mij op dat er zich een klein stofdeeltje achter de macrolens bevindt.

Ik heb aansluitend eerst contact gezocht met Apple Support, zij hadden een afspraak voor mij ingepland bij de Amac in mijn buurt. Ik ben langs de Amac geweest en zij concludeerde inderdaad ook dat er zich een stukje stof achter de lens bevond.

Zij gaven aan dat ze de iPhone konden opsturen naar Apple ter reparatie, maar dat ik eigenlijk beter eerst contact kon opzoeken met de betreffende MediaMarkt om een oplossing te zoeken.

Ik ben vandaag bij de MediaMarkt terug geweest en zij bevestigde ook aan dat er zich een stukje stof achter de lens bevindt. Echter hebben ze het betreffende model niet op voorraad liggen in de winkel.

Ze gaven aan dat ik het beste het toestel kan bestellen via hun website, en deze moeten laten bezorgen bij het filiaal en dan op locatie moet betalen.

Het huidige toestel kan ik dan retourneren, mits onbeschadigd en in originele verpakking (deze heb ik gelukkig nog thuis liggen).

Alleen vraag ik me nu af wat handig is, het toestel is verder perfect, geen probleem met het scherm, kleuren zijn perfect en de rest van het toestel ziet er ook deftig uit. Ik ben bang dat het nieuwe toestel een ander euvel gaat hebben, waarom ik me dan weer "zorgen" ga maken en dan eindeloos bezig blijf. Ik schaam me nu eigenlijk al, als ik weer terug zou moeten gaan naar het filiaal (ik weet dat ik 100% in mijn recht sta) maar toch..

Hier is de lens met het stofje te zien: https://imgur.com/a/cHmlCCd

Wat zouden jullie in mijn situatie doen?? |:(

edit; typo

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:59
Is het deeltje te zien op foto's? Het is natuurlijk niet netjes dat daar stof zit, maar als de kwaliteit van de foto's goed is dan zou ik het laten zitten. De rest is immers perfect zeg je zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePingWing
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 25-08-2024
Nee verder niet zichtbaar op foto's. Als je de foto bekijkt die in mijn originele bericht staat, zie je ook dat het stofdeeltje niet voor de lens zelf zit. Of het ooit wel problemen op zal leveren? Dat vraag ik me nog wel af..

En ja inderdaad verder is hij perfect. Het is gewoon een principiële kwestie dat ik veel geld heb betaald voor een toestel en ik er niet 100% tevreden mee ben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-07 17:33
Heel eerlijk, ik zou voor het geld inruilen of geld terug.

Als het een telefoon was van 100 euro had ik het geaccepteerd, maar voor dit bedrag zou ik hem terugbrengen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-07 14:28
Ik zie het probleem eerlijk gezegd niet. De winkel stelt jou in het gelijk en wil hem omruilen voor een nieuwe, prima oplossing. Jouw angst voor problemen met de volgende nieuwe telefoon snap ik niet. De kans is klein dat deze wederom problemen heeft en als dat het geval is dan doorloop je dezelfde procedure..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-07 12:23
Dat is de ultra-wide angle lens. Het stofje zit niet op de lens zelf maar op een vlak dat alleen dient om strooilicht en reflecties te minimaliseren. Er is een hele kleine kans dat het ooit gaat verplaatsen en daarbij op de lens terecht komt, maar als het stofje niet verplaatst wanneer je de telefoon flink schud dan acht ik die kans miniem.

Als je niet tevreden bent dan moet je het toestel omruilen. De oplossing die geboden is is een prima voorstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lego12
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik zou hem laten omruilen voor een nieuwe. Laten repareren kan je alweer problemen hebben met waterdichtheid. Voor zo een duur toestel moet je ook 100% tevreden zijn
Pagina: 1