Mijn organisatie is op zoek naar een Data Protection Officer en ik wil op die vacature gaan solliciteren. Omdat ik, mocht ik geselecteerd worden, graag snel aan de slag wil maar nog geen opleiding in deze richting heb ben ik ter voorbereiding vast op zoek naar mogelijke trainingen.
Ik kan tientallen DPO opledingen vinden die in Nederland gegeven worden, maar de informatie die ik zoek wordt vaak niet vermeld. Ik hoop daarom dat er Tweakers zijn die hun ervaring met een DPO opleiding willen delen.
Wat ik zoek:
Ik ben dus heel erg benieuwd naar jullie ervaringen! Welke training heb je gevolgd? Beviel het? Is de kennis goed toe te passen in de praktijk? Wat zijn de mogelijkheden om je kennis bij te houden?
Alvast dank voor de informatie!
Ik kan tientallen DPO opledingen vinden die in Nederland gegeven worden, maar de informatie die ik zoek wordt vaak niet vermeld. Ik hoop daarom dat er Tweakers zijn die hun ervaring met een DPO opleiding willen delen.
Wat ik zoek:
- Een opleidingsinstituut en opleiding/certificering die goed bekend staat bij DPO's, zodat er geen twijfels zijn over de kwaliteit van de opleiding.
- Een opleiding met deelnemers die al enige ervaring hebben in het bedrijfsleven, dus liever niet met een focus op opleiden voor de overheid of het opleiden van scholieren.
- Regelmatige bijscholing na de opleiding en een platform om ervaring uit te wisselen en vragen te stellen dat ook actief gebruikt wordt door de trainer(s).
Ik ben dus heel erg benieuwd naar jullie ervaringen! Welke training heb je gevolgd? Beviel het? Is de kennis goed toe te passen in de praktijk? Wat zijn de mogelijkheden om je kennis bij te houden?
Alvast dank voor de informatie!