Auto invoeren taxatie bpm

Pagina: 1
Acties:
  • 909 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ofkeli013
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 31-01-2024
Beste forumleden,

Onlangs heb ik een auto geïmporteerd uit Duitsland. Dit is overigens mijn eerste auto die ik importeer. Heb de Rdw keuring al gehad en nu nog laatste bpm. Voor de bpm aangifte heb ik iemand gevonden op marktplaats. Vorige week vrijdag zei hij dat de expertise rapport is verzonden naar de belastingdienst. Tot nu toe helemaal niks ontvangen, gebeld met de belasting en zei konden nog niks in het systeem zien. Als ik een bericht stuur zegt hij dat ik geduld moet hebben. Krijg nu nare gevoelens. De taxateur heeft wel kvk etc. Iemand hier ervaring mee? Ben ik opgelicht?

Link bpm taxateur:

Groet,

O

[ Voor 9% gewijzigd door ofkeli013 op 27-01-2022 17:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16:17
hoezo betalen als je het ook gratis kan

https://www.autoweek.nl/bpmcalculator/

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hoe lastig is het? Uiteindelijk, hoe je het wendt of keert, is de uitrusting van de auto + modeltype de basis voor de BPM.

Dus, zelf naar de https://www.belastingdien...ntent/online-aangifte-bpm en daar het stappenplan volgen?

/edit: misschien domme vraag maar als je een auto importeert, weet je toch van te voren, op een paar tientjes nauwkeurig, hoeveel je moet gaan afdragen? Dat is toch de hele reden dat je de auto binnenhaalt en niet "kant & klaar" bij een Nederlandse dealer haalt?

[ Voor 33% gewijzigd door MAX3400 op 27-01-2022 13:56 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-06 08:49
Vrijdag verzonden, per post? Dan mogelijk pas maandag opgehaald, dinsdag verwerken en woensdag bezorgd. En dan moet het nog verwerkt worden, ik weet niet of je nu al té snel bent, maar heb er geen ervaring mee hoelang het duurt na inzenden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb een eigen importbedrijfje. Je bent te ongeduldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rabbithole
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 06-06 11:10
Je kunt de taxateur toch vragen om het expertiserapport (ook) naar jou toe te sturen? In die advertentie geeft hij immers aan dat hij een dergelijk rapport opstelt. Jij bent zijn opdrachtgever en wilt zien wat hij namens jou naar de Belastingdienst heeft gestuurd. Het had sowieso prettiger geweest als hij eerst met je had overlegd wat hij gaat opsturen, omdat het bepalend is voor de kosten die jij moet betalen.

Mocht hij het expertiserapport niet aan je willen afgeven dan is dat wel een reden om achterdochtig te worden ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ofkeli013
Bedankt voor de snelle reacties,

Ik heb een schadeauto gekocht waardoor ik op bpm kan besparen. Als ik het zelf doe dan betaal ik volle bpm. en een taxatie mag alleen opgesteld worden door een taxateur. .

heb een bericht gestuurd of ik een kopie mag van de rapport in de ochtend tot nu toe nog niks ontvangen.

[ Voor 6% gewijzigd door ofkeli013 op 27-01-2022 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Voor getaxeerde auto's duurt het vaak nog een week langer dan normaal. Je mag op dit moment ook niks wijzigen aan de auto tot de BPM is goedgekeurd btw. Dus nog niet repareren, geen nieuwe radio, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ofkeli013
kan op slot reeds de taxatie ontvangen per mail. nu afwachten op belasting..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Op verzoek TS dicht.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+16 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.