Vraag

• AltTabKeys
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-12-2022
Beste leden,

Recent heb ik een B450M Pro4 aangeschaft voor cryptomining. De vorige MB is helaas kapot gegaan.
Mijn vermoeden destijds was dat mijn derde GPU de boosdoener was. (XFX RX580 8GB)

Daarom heb ik de PowerColor door een ICT-winkel nalaten kijken en testen op 3 verschillende benches, en daar zijn geen enkele problemen.

Echter bij mij is deze specifieke GPU wel de boosdoener.
Ik heb nu 2x MSI RX580 8GB in de PC zitten, verbonden via risers.
Zodra ik de PowerColor via een Riser of rechtstreeks verbind met het moederbord, dan loopt deze vast.

Na het vastlopen moet ik de bios resetten d.m.v biosbatterij eruit en nieuwe bios Flashen via USB.

Weet iemand waar dit per toeval aan kan liggen? (De crash door 'n derde GPU?)

PS: Als ik 1x MSI en 1x PowerColor plaats, i.p.v 2x MSI, dan crashed deze alsnog.
Edit: Inmiddels niet meer.

[Voor 8% gewijzigd door AltTabKeys op 27-01-2022 21:23]

:-)

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:20
Welke cpu heb je?

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:50
Wat doet 1x xfx

• AltTabKeys
Ik heb de het systeem even ontkoppeld en zonder GPU laten draaien. Ik heb nu 1x XFX en 1x MSI er op, en nu blijkt de XFX wel te runnen. De tweede MSI koppel ik morgen er aan. Ik heb voor de zekerheid even nieuwe UBS-kabel besteld voor GPU3 (wat eigenlijk XFX was).

Vannacht de XFX even laten draaien en zien wat er gebeurt.
(Waarom de XFX het niet wel ineens doet, is mij een raadsel)

EDIT: Ook maar een vorm van over/underclocken zorgt voor een crash van de GPU zelf.

Nog een editje. Het is een PowerColor RX580, geen XFX. Niet goed opgelet 8)7

[Voor 17% gewijzigd door AltTabKeys op 27-01-2022 21:23]

• AltTabKeys
Hey, inmiddels heb ik mijn tweede MSI ook weer geïnstalleerd. In totaal 3 GPU's aangesloten nu.

Echter, helemaal geen problemen nu...?
Het enige wat ik anders heb gedaan, is de volgorde aan GPU's.
Ik heb nu. GPU1: MSI - GPU2: PowerColor - GPU3: MSI.

Voorheen was het GPU1: MSI - GPU2: MSI - GPU3: PowerColor.
Zou dit het probleem zijn geweest?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee