Toon posts:

is vloerwarming met infrezen efficiënt? | Stadsverwarming

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• igix
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 27-01 23:07
Ik ga mijn vloer renoveren om vloerwarming toe te voegen. Ik ga voor het visgrat patroon. Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om PVC visgraat vloer (2CM dik) of keramiek (1Cm dik) te gebruiken. Ik heb niet veel ruimte om de vloerhoogte te vergroten, zoals je kunt zien op de onderstaande afbeelding van de spannende vloer.

Boven beton is de dekvloer circa 1,7 cm en tegel circa 1,1 cm

Ik denk dat ik voor vloerwarming voor de optie infrezen moet gaan. Heeft het een goede warmte-efficiëntie? Ervaring met dit type vloerwarming? Is er een andere optie?

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 16:56
Hoe is de vloer isolatie? En PVC vloer is geen 2 cm dik, die is paar millimeters dik.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Infrezen werkt uitstekend, ik zou niet inzien wat er niet efficient aan zou kunnen zijn. Voordeel is dat je dekvloer al compleet uitgehard is en je dus relatief snel door kan werken zonder een enorm dikke laag cement uit te laten harden.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Bjjorntjje
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 02:46
ga je in dit geval de tegels er nog uithalen ?

zelf vorig jaar ook vloerverwarming laten leggen, moesten een nieuwe zandcement vloer aanbrengen.
daarin is het leidingwerk gefreesd met buis van 16mm dik.

warmte afgifte is super de vloer is heerlijk warm.

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:05
Ik heb de vloerverwarming laten infrezen, egaliseren en grote keramische tegels erop. Werkt perfect, vloer warmt snel op en voelt dan ook meteen lekker warm aan omdat het zo oppervlakkig is.

Niet te lange groepen en juiste hoh nemen en genieten :)

ZO SE LG Neon 2 - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Corsa-E GS-Line | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate besteld

• igix
Bjjorntjje schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:48:
ga je in dit geval de tegels er nog uithalen ?

zelf vorig jaar ook vloerverwarming laten leggen, moesten een nieuwe zandcement vloer aanbrengen.
daarin is het leidingwerk gefreesd met buis van 16mm dik.

warmte afgifte is super de vloer is heerlijk warm.
ja, ik ga de bestaande tegels verwijderen.

• Bjjorntjje
igix schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:10:
[...]

ja, ik ga de bestaande tegels verwijderen.
Zal er om schelen denk ik, infrezen en egaliseren. eventueel dunnere buis.

• igix
Lelletje schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:42:
Hoe is de vloer isolatie? En PVC vloer is geen 2 cm dik, die is paar millimeters dik.
Vloer isolatie is good. maar momenteel heeft de vloer geen vloerverwarming en is er een kanaal achter mijn huis. dus het is koud om op de vloer te lopen

is pvc-vloer goed met vloerverwarming? Ik heb online gezocht en kon niet minder dan 2cm dikke visgraat vloer van pvc vinden.

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-01 17:19

Jack

MHz Matters

Hier ook vloerverwarming in laten frezen in de dekvloer.
Ø16x2mm slang (ipv de standaard Ø14x2mm) ter voorbereiding op de warmtepomp.
Tevens egaline aangebracht om de sleuven te vullen en daardoor weer iets betere warmte overdracht te krijgen.

PVC en tegels werkt allebei prima in combinatie met vloerverwarming.
Bij vloerverwarming is wel plak PVC aan te bevelen boven klik PVC, ivm de betere warmte overdracht bij plak.
PVC is normaliter iets van 3mm dik.

[Specs]

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-01 15:45

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

igix schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:14:
[...]

Vloer isolatie is good. maar momenteel heeft de vloer geen vloerverwarming en is er een kanaal achter mijn huis. dus het is koud om op de vloer te lopen

is pvc-vloer goed met vloerverwarming? Ik heb online gezocht en kon niet minder dan 2cm dikke visgraat vloer van pvc vinden.
PVC is echt geen 2cm dik. Dat moet dan 2mm zijn?
PVC is zeer geschikt voor vloerverwarming ja.

Je hebt klik en verlijmde PVC. Verlijmd heeft een betere verbinding met de vloer en is daardoor effectiever met vloerverwarming

[Voor 11% gewijzigd door Hann1BaL op 27-01-2022 14:19]

• Bjjorntjje
[...]

PVC is perfect voor vloerverwarming.

https://www.beboparket.nl/pvc-vloeren/

zie onderaan pagina "wat is PVC"

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02:43
[...]

Ik zou de tegels niet eens eruit halen dan, want je kunt issues krijgen met deuren/plinten andere dingen etc. Ze kunnen door je tegels heen frezen, daar de vloerverwarming in doen en dan egaliseren + pvc.

PVC is paar mm dik, absoluut geen 2cm. Je hebt dan een houten visgraat gezien ipv pvc.

Ik heb vloerverwarming op alle etages laten infrezen met 16mm buizen en juiste HOH afstand, voor als ik ooit een warmtepomp wil plaatsen.

Begane grond heb ik hout en op de etages pvc.

[Voor 11% gewijzigd door Rainesh op 27-01-2022 14:19]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:53
frezen door de tegel heen als dat kan. en dan egaliseren + pvc.

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

• igix
Ik heb een fout gemaakt. ja de pvc vloer is 1 à 2 mm dik. en het is een goed idee om over de bestaande oude tegels te infrezen.

• igix
maar moet voorzichtig zijn bij het boren over de keukenwaterlijn.

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
igix schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 20:20:
maar moet voorzichtig zijn bij het boren over de keukenwaterlijn.
Zolang als ze niets raken ok toch? En anders kunnen ze meteen een nieuw dieper gootje frezen voor de vervangende leiding.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-01 15:48
Efficiëntie van vloerverwarming is vooral bepaald door de isolatie die er onder zit; deze voorkomt dat je de grond eronder aan het opwarmen bent.
Als er even goeie isolatie zit, maakt het qua efficiëntie niet uit of je de vloerverwarming ingiet in de zandcementvloer, of laat infrezen.
Wel is de reactietijd wat sneller bij infrezen omdat de vloerverwarming hoger zit; het overeenkomstige voordeel van ingieten in de vloer is dan dat je een groter buffereffect hebt; naar efficiëntie toe kan je deze wegstrepen tov elkaar.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee