Toon posts:

SSD kort gewisseld, oude werkt niet meer.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Interceptor101
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-01 19:33
Beste mensen,

Gisteravond heb ik mijn SSD kaartje los gekoppeld en op een extra SSD die ik nog had liggen, W10 Home gezet (zelfde als op de oude staat).
Gewoon, om eens te zien welke problemen ik tegen zou kunnen komen bij een verse installatie.

Normaal gesproken heeft mijn systeem:
- 1 x 240Gb SSD voor OS, alle "gangbare zaken" zoals drivers, antivirus ed.
- 1 x 1Tb ouderwets als opslag en enkele spellen. Géén windows bestanden oid erop.

Ik meende dit ongestraft te kunnen doen; oude SSD los, nieuwe eraan, Windows erop, klaar, werkt, uit.
Verse SSD weer los, originele er weer op; en gewoon weer gaan.
De melding, op een blauw scherm net na de bios is echter:

HERSTEL

Uw pc/apparaat moet worden hersteld.

De toepassing of het besturingssysteem kan niet worden geladen omdat een vereist bestand ontbreekt of fouten bevat.

Bestand:\WINDOWS\System32\winload.exe
Foutcode:0xc000000e

U moet de herstelhulpprogramma's gebruiken etc.

Dan kan ik op "enter drukken om het opnieuw te proberen; werkt niet, doet hetzelfde.
Ik mag ook op "F8" drukken voor opstartinstellingen, maar ook dat werkt niet; scherm blijft gewoon staan.

Nu heb ik niets raar gedaan met die andere schijf; windows erop, wat updates en dat was het wel.
Het enige wat ik mezelf nog kan bedenken is dat ik de 1Tb opslagschijf niet zag en die in Diskmanager een drive letter heb gegeven; hij werd toen zichtbaar.
Ik kan mezelf er niet zo goed in vinden dat het daaraan kan liggen, maar wie ben ik?

Heeft iemand suggesties?
Ik zou wel heel graag mijn oude installatie terug hebben!

Alle reacties

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:47

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Safeboot en bitlocker uitgezet ?

BAV nodig, via deze link verdienen jij en ik 50,-Insify referral

• Interceptor101
Uhm, ik weet niet eens wat dat is ;)
Dat ga ik even opzoeken, bedankt!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:30
Heb je al eens geprobeerd om de pc zonder de 1tb schijf te booten?
Goede kans dat je pc van de 1tb wil opstarten na de installatie van windows 10 op de andere ssd.
Start hij dan wel, hoef je in de bios waarschijnlijk alleen je boot sequence aan te passen.

Andere mogelijkheid is dat je de MBR om zeep hebt geholpen.
Dan zou je het volgende kunnen proberen:
https://nl.theihccforum.c...-boot-record-windows-10-8

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:58
Heb je in de tussentijd een instelling van je storage controller veranderd naar RAID/ATA/AHCI of iets dergelijks? Zo ja, dan moet je die weer terugzetten.

Met Bitlocker of MBR heeft het niet te maken. Dan krijg je andere meldingen/schermen.

Specs

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-09-2022
Ik denk dat je destijds die Windows op de originele SSD hebt geïnstalleerd met de harddisk nog aangesloten. Dan staat je bootsector op de SSD én op de harddisk en daar heb je nu iets aan veranderd.
Oplossing voor dat probleem lees je in de post van @MaD_co .

• Interceptor101
Bedankt allemaal, het werkt weer!
Ik zou heel graag zeggen wat het nu precies was, maar ik heb zoveel zitten klooien.....en ineens was het goed.
Dat gebeurde nadat ik in de bios had gezeten; hij stond voor de boot wel goed, maar je kan erin doorklikken en daar heb ik wat zitten rommelen; plop, klaar. Tja.......

Bedankt voor de hulp!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee