Toon posts:

Welke Nas voor films

Pagina: 1
Acties:

• redo033
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-01 14:56
Hoi Ik heb DS216 deze wordt gebruik voor 6 camera`s op te nemen en voor opslag van foto`s en documenten, en 2 WD-netwerkschijven die ik gebruik voor films te streamen deze zijn 10 jaar oud. De WD wordt niet meer ondersteunt door de fabrikant en deze raad ook aan de schijven van het netwerk te halen, wat is nu een goede Nas voor films te streamen, een WD cloud of Synology 220 plus. Of een Qnap.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2022

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je hebt al een 216 staan; haal "gewoon" een 220 of 720; je bent bekend met de interface, mogelijk de werking van permissies / icoontjes, etc.

Aangezien je streamt (en niet transcodeert), denk ik dat je met een 220J uit de voeten kan. Wil je iets meer power hebben (of interesse in Docker), dan zal je een 220+ in huis moeten halen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:10
Nooit een j versie kopen, die blijken achteraf altijd weer tegen te vallen is mijn mening.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2022

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ben(V) schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:02:
Nooit een j versie kopen, die blijken achteraf altijd weer tegen te vallen is mijn mening.
Eens maar als de huidige data / informatie meer dan 10 jaar oud is, denk ik niet dat je enorme performance nodig hebt noch bitrates hoeft te verstouwen.

En zolang je ook H.265 gewoon kan streamen (zonder transcoding) op een beetje netwerk, hoeft ook een 220J "maar" 60Mbps te versturen bij de meest achterlijke "illegale" releases.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:10
Klopt maar de praktijk wijst uit dat als je eenmaal zo'n Nas in gebruik hebt je er ook andere dingen mee gaat doen en dan is die paar tientjes iet je goedkoper uit bent voor een j versie meteen duurkoop geworden.
Persoonlijk zou ik dan eerder voor een DS218play gaan die maar 40 euro duurder is.

Maar misschien moet hij gewoon eens kijken of hij niet die DS216 ook voor video streaming kan gebruiken

Vergeet verder niet dat de hoogste kosten in de disken zitten.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• redo033
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-01 14:56
MAX3400 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:49:
Je hebt al een 216 staan; haal "gewoon" een 220 of 720; je bent bekend met de interface, mogelijk de werking van permissies / icoontjes, etc.

Aangezien je streamt (en niet transcodeert), denk ik dat je met een 220J uit de voeten kan. Wil je iets meer power hebben (of interesse in Docker), dan zal je een 220+ in huis moeten halen.
Ik had inderdaad al naar de 220+ zitten kijken, maar denk ik zullen ze dit jaar nog met de 222+ uitkomen. En maar even nog maar even wachten.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:38
Tja zo kun je wel blijven wachten,er komt toch elke keer wat nieuws aan,ik heb hiier een Synology 1511 die ik dus al 10 jaar heb en die kan al makkelijk filmps streamen.

Ik heb erg goede ervaringen dus met synology,maar Qnap is daar ook volgens mij prima voor.
Voor mij is het gebruiksvriendelijke van de software van Synology altijd een plus geweest en nog steeds.

Het belangrijkste is ook, hoe is je netwerk, bedraad geeft toch nog steeds het beste resultaat.

[Voor 27% gewijzigd door freaky35 op 30-01-2022 13:44]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee