mail adres achterhaalbaar van contactformulieren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-08-2023
Hallo

ik begin mij steeds meer te irriteren aan het invullen van online invulformulieren.
Dit heeft 2 redenen:
1: Eenmaal bericht gestuurd via invulformulier heb je geen kopie in je 'verzonden' map.
2: Vaak kan je maar met een beperkt aantal tekens een bericht tikken waardoor je amper een goed/professioneel gedetailleerd bericht kan sturen.

Ik vroeg mij af of er een mogelijkheid is om het mail adres van het contact formulier te achterhalen?
Misschien in het script van het contact formulier ofzo?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Op amateuristische websites: ja.
Op elke andere site: nee.

Succes :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een éénduidige oplossing is er niet maar veel websites hebben uiteindelijk ook nog wel een contactadres beschikbaar (meestal à la info@domeinnaam.com).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:29

Tarin

Just plain weird.

Normaal gesproken word zo'n formulier via POST naar de server gestuurd, daar worden de velden uitgelezen en vervolgens doet een script op de server iets waardoor je bericht als het goed is bij de juiste persoon/afdeling komt - dat kan een database-entry zijn, of een mailtje of voor mijn part een direct printje, maar dat procedé is voor de invuller niet meer te volgen na de klik op 'Verzenden'.

Kort antwoord zoals hierboven: Nee. Een goeie website heeft een vinkje 'Stuur mij een kopie,' of doet dat automatisch zelf al.

[ Voor 14% gewijzigd door Tarin op 27-01-2022 11:19 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Pragmatische voor de hand liggende oplossing: voordat je op "verzenden" klikt, de text copy-pasten en opslaan of naar jezelf mailen.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

bwerg schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:32:
Pragmatische voor de hand liggende oplossing: voordat je op "verzenden" klikt, de text copy-pasten en opslaan of naar jezelf mailen.
En hoeveel "evidence" heb je dan? Niets...

Ter illustratie (en ja, dit heeft @bwerg inderdaad niet getypt)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5sWRvmEsfWGPz49PbdMYeJtY9H0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wZ75pSI6Sg8GfR3CWLJVWYDK.png?f=fotoalbum_large

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tarin schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:18:
Kort antwoord zoals hierboven: Nee. Een goeie website heeft een vinkje 'Stuur mij een kopie,' of doet dat automatisch zelf al.
Over het algemeen zie ik meer een auto-mailtje 'bedankt voor uw bericht, we antwoorden u zo spoedig mogelijk' context, dan daadwerkelijk de submit van mijn ingevuld formulier.

Zelfs een screenshot maken van hetgeen wat jij wil gaan verzenden heeft weinig bewijswaarde, kan prima dat jij na screenshot de tekst aanpast.

Zo'n formulier is veelal voor korte berichten, korte vragen, wil je full-blown reactie schrijven, gebruik gewoon hun contact emailadres (meestal info@ of in die lijn), gewoon per email zodat jij een verzonden exemplaar hebt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:04
tweakmember schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:15:
Hallo

ik begin mij steeds meer te irriteren aan het invullen van online invulformulieren.
Dit heeft 2 redenen:
1: Eenmaal bericht gestuurd via invulformulier heb je geen kopie in je 'verzonden' map.
2: Vaak kan je maar met een beperkt aantal tekens een bericht tikken waardoor je amper een goed/professioneel gedetailleerd bericht kan sturen.

Ik vroeg mij af of er een mogelijkheid is om het mail adres van het contact formulier te achterhalen?
Misschien in het script van het contact formulier ofzo?
Als je dan toch een professioneel bericht wilt versturen, heb je dan al geen contactgegevens?

Zulke berichten stuur je neem ik aan niet out-of-the-blue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

MAX3400 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:44:
[...]

En hoeveel "evidence" heb je dan? Niets...

Ter illustratie (en ja, dit heeft @bwerg inderdaad niet getypt)
[Afbeelding]
Waar staat dat bewijs een doel is? Ik erger me namelijk, net als TS, aan dat soort contactformulieren, maar vooral omdat ik dan een dag later niet meer kan terugvinden welke vraag ik precies heb gesteld, of wanneer. En uit de startpost maak ik op dat dat ook zijn probleem is.

[ Voor 4% gewijzigd door bwerg op 27-01-2022 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-08-2023
Als er een mail adres vermeld zou staan op de website zou ik natuurlijk geen contactformulier invullen.

Bewijs is idd niet het doel.
Gaat mij meer om punt 1 en 2 die ik genoemd hebt in mijn eerste post.

[ Voor 78% gewijzigd door tweakmember op 27-01-2022 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:46
@tweakmember Je zou een WHOIS kunnen uitvoeren op de domeinnaam om op deze manier een e-mailadres te verkrijgen. Je kunt ook op zoek gaan naar gerelateerde e-mailadressen door bijvoorbeeld te Googlen naar '*@domeinnaam.tld'

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:44
Buiten de gebaande paden contact opnemen is ook een goede manier om in de spamfolder terecht te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:15

Rexomnium

Vincam aut moriar

Dus daarom schrijf je een aangetekende brief in dit soort gevallen.

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Puch-Maxi schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:28:
@tweakmember Je zou een WHOIS kunnen uitvoeren op de domeinnaam om op deze manier een e-mailadres te verkrijgen. Je kunt ook op zoek gaan naar gerelateerde e-mailadressen door bijvoorbeeld te Googlen naar '*@domeinnaam.tld'
En nu komt dat contactformulier uit bij degene die daarvoor bedoeld is (klantcontact) en het mail-adres komt uit bij de IT-beheerder.
Rexomnium schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 22:27:
Dus daarom schrijf je een aangetekende brief in dit soort gevallen.
Want dan heb je wel een kopie in je uitgaande mail? Jij stuurt voor elk klein vraagje aan een timmerman of webwinkel een aangetekende brief? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:46
@bwerg Meestal moet ik als ICT-er die ook hebben :+. Maar je hebt wel een goed punt idd.

My favorite programming language is solder.

Pagina: 1