RGB controller hub aansluitingen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heremans.pieter
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 10-02-2022
Ik heb een case van TUF gaming met moederbord van Asus. In de case zit een RGB-controller hub die ik kan aansluiten op een addressable RGB poort op mijn moederbord. Echter heb ik ook nog een GDV (ground data volt) aansluiting op datzelfde kabeltje, maar die heb ik niet op mijn moederbord. Ik kan dus enkel de voorgeprogrammeerde lichtinstellingen gebruiken van deze hub.
Mijn broer heeft een gelijkaardige hub van Corsair die via een USB-poort op het moederbord rechtstreeks is aangesloten. Ik vind deze echter nergens online... ik zoek wss verkeerd?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSande
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 27-11-2023

JSande

My nam jef

Corsair gebruikt Digital RGB (DRGB) terwijl jij volgensmij te maken hebt met 12V 3-pin ARGB. De DRGB standaard van Corsair gebruikt een 3-polige dupont connector, dus als je 12V 3-pin ARGB components hebt moet je convertors kopen.

Echter is dit waarschijnlijk een 'pain in the gluteus maximus', want iCUE werkt eigenlijk alleen goed met Corsair producten. Als je non-Corsair producten aansluit moet je gaan klooien met verschillende lengtes ledstrip in de software die ongeveer evenveel LEDs als het onderdeel wat je aanstuurt hebben.

Kun je toevallig foto's delen van de kabeltje, de hub en de aansluitingen die er op zitten?

(Edit: even gechecked, en ik denk dat de GDV aansluiting de gelijksoortige DRGB aansluiting is. Als het goed is is deze 3-polig: Spanning, Data, Ground. Stuur alsnog maar even wat foto's, dan weten we het zeker :P )

[ Voor 14% gewijzigd door JSande op 01-02-2022 12:55 ]

Auw! Kennis naar m'n hoofd gegooid.