Mijn vraag
Ik heb een hersenkraker, waar ik niet helemaal uit kom. Voor het kijken van televisie en het gamen gebruik ik vaak mijn LG CX OLED TV maar ook vaak mijn Benq TK810 beamer.
Ik heb een aantal apparaten in huis die als bron dienen van deze apparaten:
Huidige problemen:
Ik heb een hersenkraker, waar ik niet helemaal uit kom. Voor het kijken van televisie en het gamen gebruik ik vaak mijn LG CX OLED TV maar ook vaak mijn Benq TK810 beamer.
Ik heb een aantal apparaten in huis die als bron dienen van deze apparaten:
- Xbox Series X (4K @ 120Hz)
- Playstation 4 Pro
- Chromecast Ultra (gebruik ik alleen voor de beamer)
- De TV en beamer worden nooit tegelijk gebruikt.
- Ik gebruik een Sony STR-DN1080 receiver 4K @ 60Hz HDMI kan switchen en kan outputten naar 2 apparaten tegelijk.
- Mijn Xbox zit rechtstreeks aan mijn TV meestal, want die kan netjes 4K @ 120Hz.
- Wanneer de Xbox aan de TV zit, gebruik ik eArc om audio naar mijn receiver te sturen.
- Ik gebruik de apps van mijn TV om op mijn TV Netflix, etc te kijken.
- Alle apparaten het liefst op 1 HDMI switch aangesloten, zodat ik geen kabels hoef te wisselen zoals nu bij mijn Xbox
- De switch moet 4K @ 120Hz ondersteunen
- Het liefst output het apparaat naar 2 (or meer) apparaten tegelijk, zodat ik niet hoef te kiezen of ik de beamer of de TV gebruik. (WAF)
- eArc moet dus op 1 of andere manier blijven werken. Zodat ik geluid van mijn TV blijf houden. In het uiterste geval zou ik de apps van de TV niet meer hoeven gebruiken, om alles via de Chromecast Ultra te doen
Huidige problemen:
- Een HDMI 2.1 compatible switch/matrix vinden.
- eArc verdwijnt daarmee? Zou ik dan een matrix moeten hebben met 3 outputs, zodat er 1 naar de Sonos kan, en werkt dat dan? Kan die omgaan met een HDMI signaal, waar hij dan het geluid uit haalt.
- Is Atmos dan nog werkend, aangezien je daar eArc voor nodig hebt?